fredzio Opublikowano 2 Lutego 2008 Opublikowano 2 Lutego 2008 Mam takie pytanie do bardziej doświadczonych kolegó - czy przewijając silnik bezszczotkowy drutem nawojowym grubszym od pierwotnego dając mniej zwojów zwiększę, czy zmniejszę KV silnika? Konkretnie - przewinąłem silnik drutem na oko 3x grubszym od pierwotnego i upchnąłem 10zwojów/ząb zamiast pierwotnych 35. Nie mając stanowiska pomiarowego nie bardzo wiem jakiego zachowania się spodziewać - zwiększenia czy zmniejszenia poboru prądu? Większych czy mniejszych obrotów? Za wskazówki będę szczerze zobowiązany
slawko_k Opublikowano 2 Lutego 2008 Opublikowano 2 Lutego 2008 jasne że zwiększysz. silnik będzie kręcił się znacznie szybciej i będzie miał większą sprawność dla mniejszego śmigła. podejrzewam że jak nawinąłeś 3,5 raza mniej zwoi to KV wzrośnie ci 3,5raza śmigło będziesz musiał kilka numerów mniejsze zastosować
fredzio Opublikowano 3 Lutego 2008 Autor Opublikowano 3 Lutego 2008 Tak coś mi się wydawało. Jeszcze tylko temperatura silnika mnie martwi, ale to już zobaczy się na żywo. Skoro miałem w planie 8x4 (silniczek do halówki) to teraz pewnie jakieś 5x3/6x3 będzie trzeba pozakładać. W każdym razie dzięki za utwierdzenie moich podejrzeń.
slawko_k Opublikowano 3 Lutego 2008 Opublikowano 3 Lutego 2008 na śmigło 8x4 do modelu halowego (do 200g) to wg mnie powinno być tak koło 16 zwoi drutem 0,45 spoko wystarczy. Co do temperatury to jak nawinąłeś grubszym drutem to straty na uzwojeniu spadną i o ile dobierzesz właściwe śmigło to to grzać się też nie powinien. z ciekawości to jakim drutem go nawinąłeś i jakiej średnicy masz stojan?
motyl Opublikowano 3 Lutego 2008 Opublikowano 3 Lutego 2008 jeśli dałeś grubszy drut i mniej zwoi , to rezystancja uzwojenia spadnie i wzrośnie prąd pobierany większy prąd większe straty w miedzi>większa temperatura. Taka moja teoria
slawko_k Opublikowano 3 Lutego 2008 Opublikowano 3 Lutego 2008 motyl silnik po prostu będzie mocniejszy a zatem i prąd maksymany będzie większy ale porównując go do oryginalnego nawinięcia to przy tym samym prądzie (poborze mocy) ten sie będzie mniej grzał bo ma mniejsze straty na uzwojeniu.
motyl Opublikowano 3 Lutego 2008 Opublikowano 3 Lutego 2008 przy tym samym prądzie (poborze mocy) ten sie będzie mniej grzał bo ma mniejsze straty na uzwojeniu. to logiczne. ale nie mamy co porównywac do orginalnego, bo magnesy zostają stare a te nie lubią temperatury :/ No i kolega wcześniej pytal co z prądem max się stanie
stach34 Opublikowano 2 Października 2009 Opublikowano 2 Października 2009 Witam bardzo po długiej przerwie Mam do Was takie pytanko. Siedzi u mnie w szafie silnik Turnigy C3536 1100 kV ,(link 2). Jest on źle nawinięty w związku z czym pasuje go przewinąć. Drut z tego co wiem ma średnicę 0.18mm . 1. Który drut wybrać podwójnie emailowany czy pojedyńczo ? Sklep z drutami 2. Ile kupić tego drutu (na stronie www zamawia się w kilogramach) 3. I najważniejsze po ile zwoi nawinąć na ząb i jakim schematem , tzn. na którym zębie w którą strone , chodzi o kody tego typu : AaBbCc (widziałem na forum stronkę z tymi kodami ale nie moge jej jakoś znaleźć.. :/) Może ktoś nawijał taki silniczek lub zna jego byudowę dziękuję za wszystkie informacje. Silnik ma : 12 zębów stojana oraz 14 magnesów rotora ( jest to out runner ) Inne informacje są w linkach stron www . Jeśli by trzeba było inne informacje to proszę pisać.
Rob Mc Fly Opublikowano 3 Października 2009 Opublikowano 3 Października 2009 3. I najważniejsze po ile zwoi nawinąć na ząb i jakim schematem , tzn. na którym zębie w którą strone , chodzi o kody tego typu : AaBbCc (widziałem na forum stronkę z tymi kodami ale nie moge jej jakoś znaleźć.. :/ ) http://fast-results.com/lnl/nutpol_pl.htm - tego szukałeś?
hubert_tata Opublikowano 3 Października 2009 Opublikowano 3 Października 2009 Odświeżam 1. Czasami lubi robić się zwarcie do statora (niektóre silniczki nawijałem wielokrotnie), więc lepiej podwójnie emaliowany. 2. Drut odwiń, to bedziesz wiedział ile wchodzi - kupisz i tak dużo więcej. 3. Ilość zwoi: ile wlezie - to nie żart, schemat niestety identyczny jak był - znajdź sobie w linku podanym w przyklejonych (w tej chwili zaraz nad tym tematem)
stach34 Opublikowano 4 Października 2009 Opublikowano 4 Października 2009 http://fast-results.com/lnl/nutpol_pl.htm - tego szukałeś? Dzięki o to chodziło. co do 3 pytania - . Ilość zwoi: ile wlezie - to nie żart, schemat niestety identyczny jak był - znajdź sobie w linku podanym w przyklejonych (w tej chwili zaraz nad tym tematem) Zwoje- chyba nie bardzo ile wlezie bo zależy mi żeby miał parametry jak ze sklepu czyli : 1100kv i max 35A/30s ... zwoi z tego co pamiętam 7 lub 11 na ząb tylko właśnie... 7 czy 11 ... 7 było na takie kv a 11 na inne. Schemat - nie bardzo rozumiem .. chodzi o to co podał Rob Mc Fly ? http://fast-results.com/lnl/nutpol_pl.htm Dla mojego silnika wychodzi AacCBbaACcbB
hubert_tata Opublikowano 4 Października 2009 Opublikowano 4 Października 2009 Niestety zawsze nawija się ile wlezie; możesz nawet poprawić "fabrykę" starannym nawinięciem: wiecej zwojów identycznym drutem, albo tyle samo grubszym. W twoim przypadku nie ma znaczenia, za dużo niewiadomych, a celem jest po prostu działający silnik. A pisząc, żebyś sobie znalazł schemat odwoływałem się do tej strony: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=11544
stach34 Opublikowano 5 Października 2009 Opublikowano 5 Października 2009 a celem jest po prostu działający silnik. Dobrze ale czy jak nawinę max ilość zwoi na ząb to czy uzyskam stare parametry ? tzn. 1100kv i max 35A/30s
hubert_tata Opublikowano 5 Października 2009 Opublikowano 5 Października 2009 Dobrze ale czy jak nawinę max ilość zwoi na ząb to czy uzyskam stare parametry A kto to może wiedzieć :roll: Rozumiem, że w tej chwili silnik jest źle nawinięty i nie działa. Nawiń identycznie, będziesz miał te same paramatry i też nie będzie działał. Jak zadziała, to znaczy, że nie nawinąłeś identycznie, a tego chyba nie chcesz...
bzik4 Opublikowano 16 Października 2009 Opublikowano 16 Października 2009 stach34, przewinąłeś ten silnik? ja ostatnio przewijałem silnik o tej samej liczbie zębów i biegunów, połączone uzwojenie w trójkąt, mój działa ale czy ma takie same parametry jak fabrycznie - nie mam pojęcia, ale teraz się nie grzeje, co miało miejsce przed jego naprawą. :wink:
stach34 Opublikowano 27 Października 2009 Opublikowano 27 Października 2009 Jeszcze nie , ponieważ nie wiem dokładnie jaka jest grubość oryginalnego drutu nawojowego (chyba 0,18mm ale czy na pewno?) a po drugie nie wiem w jakiej kolejności nawinąć ten silnik ( aABbc itp. ) Jak już pisałem jest to silnik - Turnigy C3536 1100 kv . Gdyby ktoś znał informacje na ten temat , zna ten silnik to proszę o informacje.
stach34 Opublikowano 10 Listopada 2009 Opublikowano 10 Listopada 2009 Gdyby ktoś znał informacje na ten temat , zna ten silnik to proszę o informacje. To jest dalej aktualne
bubu2 Opublikowano 10 Listopada 2009 Opublikowano 10 Listopada 2009 Jeśli nie wiesz jaka jest grubość drutu (nie masz śruby mikrometrycznej), a suwmiarka jest mało dokładna, to pomiaru dokonujesz nast. metodą: -nawijasz na jakimś gładkim pręcie, np. wiertle, przykładowo 20 zwojów swego drutu, -mierzysz długośc nawiniętej warstwy suwmiarką, -dzielisz otrzymany wynik przez ilość zwoi nawiniętych. Błąd pomiaru bedzie w tym przypadku dwadzieścia razy mniejszy, niż przy pomiarze pojedynczego drutu, a więc wcale nie gorszy niż mikrometrem. Im więcej zwoi nawiniemy, tym wynik będzie dokładniejszy (zazwyczaj wystarczy dziesięć zwojów). pozdr.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.