Skocz do zawartości

kopyto cnc


qnii

Rekomendowane odpowiedzi

125631fu33gd3538le5iw5.jpg

 

Mam nadziej że dobry dział wybrałem.

Mam dostęp do plotera dlatego pomyślałem że wykonam sobie kopyto, taka fanaberia. Znalazłem w internecie modle kopyta w pliku 3dm. Ponieważ kompletnie na tym nie znam się dlatego proszę o link, które pokażą mi jak wygenerować plik na ploter. Niestety sam muszę projekt przygotować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się da w miarę objechać na 2 -3 narzędzia. Sam sobie nie poradzisz nawet mając program bo:

- nie trafisz z parametrami , bo pewnie nie masz bladego pojęcia jakim frezem jak szybko i ile można jechać

- Nie wiesz na ile ta maszyna do której masz dostęp pozwala

- Musisz wiedzieć którego Postprocesora użyć i jakie sterowanie ma ploter aby potem czytał dobrze to co się wygeneruje ( bujdy o uniwersalnym G-kodzie można od razu schować do kieszeni)

 

Wielu ludziom wydaję się że to tylko naklikać okienek i samo pójdzie..

Ps plik na to możesz wygenerować np w Art Camie czy Solid Camie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jak nic nigdy nie frezowałeś to ciężko o tym mówić. Potrzebujesz wiedzieć jakimi frezami możesz ten detal obrobić, tu mogę pomóc jak mi prześlesz choćby wymiary detalu i jakieś rzuty. Potrzebujesz wiedzieć co to za ploter czy frezarka i ile można jakim frezem i jak szybko skrawać, jakimi obrotami użytecznymi dysponuje maszyna . Generalnie bez praktyki przy maszynie możesz przyjąć jedynie katalogowe parametry dla frezów a to loteria tak czy tak. Na pewno będziesz potrzebować 2-3 narzędzi ( oceniam tylko po rysunku zgrubnie) Nie wiemy nawet jaki to ma być materiał a od tego trzeba by zacząć. Napisz coś więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach