polpakpol Opublikowano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 Muszę przewinąć taki silnik, mam drut miedziany 0.55 mm emaliowany. Silnik ma 12 zębów i 14 magnesów.Przewinąłem go według schematu poniżej.Po kilku sekundach pracy niemiłosiernie grzeje się (można się poparzyć).Po wstępnym przewertowaniu internetu dowiedziałem się że zwoje nawija się raz w lewą a raz w prawą stronę, czego nie zrobiłem w nim. Co może być przyczyną grzania się silnika ?? Podejrzewam złe nawinięcie. Czy mógłbym was prosić abyście mi powiedzieli jak go poprawnie przewinąć ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radosny Opublikowano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 http://vimeo.com/18554942 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Sz Opublikowano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 Rozbierając tego iBM2210-12 powinieneś sprawdzić jakim drutem był nawinięty i ile zwoi było na jednym zębie. Silnik przewiń najlepiej takim drutem jakim był nawinięty (chyba 3x0,2 ?). Faza 1 1 ząb nawijasz w prawo, idziesz do 2 zęba i nawijasz w lewo, idziesz do 7 zęba i nawijasz w lewo, idziesz do 8 zęba i nawijasz w prawo. Faza 2 3 ząb nawijasz w lewo, idziesz do 4 i nawijasz w prawo, idziesz od 9 i nawijasz w prawo, idziesz do 10 i nawijasz w lewo. Faza 3 5 ząb nawijasz w prawo, idziesz do 6 i nawijasz w lewo, idziesz do 11 i nawijasz w lewo, idziesz do 12 i nawijasz w prawo. Polecam Program do przezwajania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polpakpol Opublikowano 21 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 Dziękuje za odpowiedzi silnik przewinąłem drutem 0.45 po 6 zwoji na ząb śmiga wyśmienice tylko jest przebicie na stojan był słabo izolowany i trochę się grzeje. Powinienem go przezwoić jeszcze raz tylko tym razem muszę czymś odizolować stojan od zwoji,macie pomysł czym ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radosny Opublikowano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 Rozbierając tego iBM2210-12 powinieneś sprawdzić jakim drutem był nawinięty i ile zwoi było na jednym zębie. Silnik przewiń najlepiej takim drutem jakim był nawinięty (chyba 3x0,2 ?). Faza 1 1 ząb nawijasz w prawo, idziesz do 2 zęba i nawijasz w lewo, idziesz do 7 zęba i nawijasz w lewo, idziesz do 8 zęba i nawijasz w prawo. Faza 2 3 ząb nawijasz w lewo, idziesz do 4 i nawijasz w prawo, idziesz od 9 i nawijasz w prawo, idziesz do 10 i nawijasz w lewo. Faza 3 5 ząb nawijasz w prawo, idziesz do 6 i nawijasz w lewo, idziesz do 11 i nawijasz w lewo, idziesz do 12 i nawijasz w prawo. Polecam Program do przezwajania Prawie dobrze, jednak co do 2 fazy, poprawiłbym to tak, by było zaczęte od 9 zęba, czyli 9 ząb nawijasz w prawo, idziesz do 10 i nawijasz w lewo, idziesz do 3 i nawijasz w lewo, idziesz do 4 i nawijasz w prawo. Najlepiej zrobić jedną fazę i tam gdzie kończy się 1. faza, od następnego zęba zaczynasz takim samym schematem nawijać 2. fazę, kiedy skończysz 2. fazę, tam gdzie się kończy zaczynasz takim samym schematem nawijać 3. fazę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Sz Opublikowano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 ......... Powinienem go przezwoić jeszcze raz tylko tym razem muszę czymś odizolować stojan od zwoji,macie pomysł czym ?? Przeczytaj te tematy Czym odizolować stator i przewijanie emax 2812 post #20 kolegi krzyś707. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi