Gość Anonymous Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 Mam pytanie może bardziej doświadczalne niż teoretyczne. Ile powinien wynosić ujemny kąt odchylenia silnika od osi podłużnej w motoszybowcu i czy zauważyliście jakąś zależność między ciągiem a masą modelu przy doborze ww. kąta. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tikicaca Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 Silnik wychyla sie dol lub w gore w sytuacji gdy nie znajduje sie on w osi cieciwy aerodynamicznej plata, chodzi o to zeby nie generowal dodatkowych momentow wzgledem plata. Poprzez sklon, (w gore lub w dol) mozna ten moment zniwelowac. Sklon dobiera sie w zaleznosci od polozenia silnika i jego ciągu. Jak masz silnik na wiezyczce musisz go wychylic do gory, bo inaczej moment od siły ciagu bedzie model pochylal do ziemi. Podobnie jak masz mocny silnik na dziobie ponizej linii skrzydel wychylasz go do dolu zeby model na pelnym gazie nie zadzieral Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 Wszystko się zgadza.Pytanie ile stopni do dołu? Wieżyczka w elektrykach odpada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 To w duzej mierze zalezy od modelu, a w zasadzie od skrzydla, W Easy Gliderze jest to naprawde duze pochylenie. I raczej trzeba dobrac eksperymentalnie .Przy pchajacym napedzie (wiezyczka) moga sie nie sprawdzic pewne kanony np. 2 stopnie w dol.Okazac sie moze , ze jest to za malo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.