Guest Anonymous Posted February 14, 2008 Posted February 14, 2008 Mam pytanie może bardziej doświadczalne niż teoretyczne. Ile powinien wynosić ujemny kąt odchylenia silnika od osi podłużnej w motoszybowcu i czy zauważyliście jakąś zależność między ciągiem a masą modelu przy doborze ww. kąta. pozdrawiam
tikicaca Posted February 14, 2008 Posted February 14, 2008 Silnik wychyla sie dol lub w gore w sytuacji gdy nie znajduje sie on w osi cieciwy aerodynamicznej plata, chodzi o to zeby nie generowal dodatkowych momentow wzgledem plata. Poprzez sklon, (w gore lub w dol) mozna ten moment zniwelowac. Sklon dobiera sie w zaleznosci od polozenia silnika i jego ciągu. Jak masz silnik na wiezyczce musisz go wychylic do gory, bo inaczej moment od siły ciagu bedzie model pochylal do ziemi. Podobnie jak masz mocny silnik na dziobie ponizej linii skrzydel wychylasz go do dolu zeby model na pelnym gazie nie zadzieral
Guest Anonymous Posted February 14, 2008 Posted February 14, 2008 Wszystko się zgadza.Pytanie ile stopni do dołu? Wieżyczka w elektrykach odpada.
Peter Posted February 14, 2008 Posted February 14, 2008 To w duzej mierze zalezy od modelu, a w zasadzie od skrzydla, W Easy Gliderze jest to naprawde duze pochylenie. I raczej trzeba dobrac eksperymentalnie .Przy pchajacym napedzie (wiezyczka) moga sie nie sprawdzic pewne kanony np. 2 stopnie w dol.Okazac sie moze , ze jest to za malo.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.