Skocz do zawartości

OS 15 CV-A


Peter

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Silnik jak w tytule.

Nie zapala i juz.

 

Z silnikiem OS , jak do tej pory nie mialem problemow.

Mam OS 45 LA i OS 55 X.Zapalanie,jak nowe to bajka.Paliwko,trzy razy bez swiecy i zapalily od razu. Ten nowy OS 15 CV-A to chyba zaczarowany.Niestety nie moge go potraktowac rozrusznikiem w obawie ze sie uszkodzi.

Paliwo dostaje,swiece juz zmienilem na taka,ze swieci sie jak zarowka.

Przy powolnym kreceniu smiglem,wyraznie odczuwa sie kompresje i zaplon mieszanki.

W tym momencie smiglo delikatnie odbija-czyli powinno byc ok.

Niestety nawet nie pyknal.

 

Na gazniku ma dodatkowa srube-czy to powietrze ?

Jak mam ja ustawic ?

ed63cb26c2ac1ad0m.jpg

 

Mialem dostac OS 15 LA , wcisneli mi inny i teraz sie mecze az lapka spuchla.

Nie mam koncepcji co zrobic.

Gdzie jest blad-pewnie moj.

Pomozecie ?

Opublikowano

Ta na gaźniku ze sprężynką trzyma przepustnicę w miejscu - gdy się dokręci na max przepustnica nie będzie się domykać. Przynajmniej tak jest we wszystkim co widziałem - tego egzemplarza na oczy nie widziałem :) Jak silnik nie jest zalany to możesz startować z rozrusznika - nic NIE POWINNO się stać.

 

Jeśli jest odpowiednia dawka paliwa w silniku powinien zapalić choć na chwilę nawet jeśli kompletnie będzie rozregulowany gaźnik.

 

Czy ten model ma regulację wolnych obrotów?

Opublikowano
Jeśli jest odpowiednia dawka paliwa w silniku powinien zapalić choć na chwilę nawet jeśli kompletnie będzie rozregulowany gaźnik.

No i tu stanalem.

Kilka-doslownie dwie -trzy krople do gaznika-zero reakcji.

Odkrecilem swiece,wydmuchalem wszystko, prawie suchy,1-2 krople do cylindra-zero reakcji.

Swieca- juz druga-to po prostu zarowka,nie ma szans jej zgasic paliwem/zalaniem.

Czy ma regulacje wolnych obrotow ,nie wiem,chyba tylko paliwem.

Z minimalna iloscia paliwa , powinien choc zagadac,a tu zero reakcji,tak jak bym nie zarzyl swiecy.Po wykreceniu jest wilgotna,ale nie zalana,paliwa nie duzo w cylindrze.

Ot , mgielka tylko.

Juz mnie rece bola od kretania...

 

Edit-wybacz,zle popatrzylem.Miales racje,dziala na dzwignie gazu.Bo po ciemku to taka wlasnie robota.

Opublikowano

Pierwsza sprawa - jest paliwo, kompresja, żarzenie to musi zatrybić :)

 

Jak pisałem tego egzemplarza na oczy nie widziałem ale śruba trzymająca przepustnicę wygląda tak samo i jest w tym samym miejscu jak w innych silnikach. Gdy ją wykręcisz przepustnica powinna dać się swobodnie wyciągnąć w stronę gdzie jest orczyk gazu.

 

Osobiście nie jestem zwolennikiem dawania paliwa na cylinder a raczej do gardzieli.

Z palca może być czasem kłopot odpalić.

Opublikowano

Teraz,przy swietle widac,zagadza sie ,sruba trzyma przepustnice.

Paliwo jest,zarzenie jest,kompresja jest a nie gada.

Czy moze byc to powodem , ze paliwo ma ok roku.Jezdzilo sobie w bance w bagazniku.

Na bance jest napis; Model Technics,Molecular blended fuel a obok

juz osobny kolorowa naklejka- BEKRA10-Helicopter.

Moze paliwo mam zle ?

Opublikowano

trzebabylo zwyklej rycyny na dotarcie dac, a nie paliwo heli z 10%nitro i jeszcze na syntetyku ( bodajze 17% ) zabojstwo dla nowego silnika !! raz ze na dotarciu sie bardziej grzeje to na nitro tym bardziej. Rycyna lepiej odprowadza cieplo

 

rozrusznikiem i na pewno zagada, ale zmien pierw paliwo. z palca tez pewnie by zapalil ale widac jest przylany skoro sie odzywa i go trzeba klepac az wytworzy sie odpowiednia mieszanka

Opublikowano

Z rycyna to bedzie gorzej,oni tu chyba nie maja juz tego.Ja nie spotkalem w sklepach.

Na tym paliwku inneOS-y dzialaly.Z palca sie nie odzywa,tylko lekko odbija kompresja.Jak trzymam cale smiglo reka i przekrecam ,to czuc ze zaplon jest.Juz sprawdzilem wszystkie opcje, z paliwem i bez,niedolany i przelany.W wezyku widac , jak pecherz powietrza powoli sie przesuwa,paliwko minimalnie idzie.

Nie mam kolpaka na rorusznikno boje sie ze przemieli go.

 

No ale marudze juz-czyli paliwo jest ok, a nawet za dobre do niego,tak ?

Opublikowano

u nas w polsce jest model technics castor - czyli rycynka :) wiec i u Ciebie powinno byc. Na tej bekrze to bym sobie odpuscil docieranie.

Opublikowano

No zgoda,chetnie sobie odpuszcze docieranie na nitro.Ale zeby wogole docierac , trzeba chociaz raz zapalic.Zrobilem sztuke dla sztuki,kolpak z innego motorka.

Jest tak,krece rozrusznikiem 10-30 s i nie ma zadnej reakcji,jakby klipsa nie zalozyl.Nie zalewa sie,paliwko ucieka (nieduzo) przez tlumik,a ten milczy jak zaklety.

Chyba Armand trafil-stare paliwo.

Ale jak to mozliwe-szczelna banka,sprawdzilem-OS 46 na tym paliwie odpalil 5 minut temu.

Moze ten silnik na poczatek potrzebuje swiezego paliwa ?.

Sam nie wiem co myslec na ten temat.

Edit-zalozylem swiece nr. 8 orginalna z OS.No ta to jest az goraca w rekach i swieci na czerwono.

Zadnej poprawy.

Opublikowano

Znalazlem przyczyne.

Podkladka miedziana pod swiece byla zasniedziala.Do tego dochodzi zly styk w miejscu wkrecania jej w glowice.Miejsce to niby jest splanowane,ale nie ma czystego kontaktu.

No i dodajmy do tego ruszajacy sie klips,rozregulowany doplyw paliwka,lekko wyczerpana baterie i mamy wieczor z glowy.Jednak nawet w tak prostej sprawie ,bez miernika sie nie obeszlo :oops: .

Polecam od czasu do czasu,przejechac papierkiem sciernym-drobnym:

podkladke

karb swiecy (miejsce styku z glowica (nie gwint :crazy: )

na glowicy-miejsce styku -plaskie ,wokol gwintu

Naladowac/kontrolowac baterie.

Silnik zapala z palca zawsze , po dwoch probach-czyli nie jest zle.

Opublikowano

No i na koniec przydalaby sie rada.

Wszystkie OS docieralem i latalem na paliwie w/w.Czyli Model Technics, Bekra 1o.

I tak tez mi radzono tu na miejscu.

To jak to wlasciwie jest ?.Jest potrzebna ta rycyna czy nie ?

Kraza w sieci opowiesci ze silnik padnie , zepsuje sie , a miejscowi mowia-powoli,przelany, kilka zbiornikow i gotowe.Tu nikt nie uzywa rycyny !!! No chyba ze wszyscy w klubie sa nieswiadomi,lub nie znaja niuansow docierania.

Ja przynajmniej nie spotkalem,Syntetyki czy jakies inne wynalazki-gotowe w sklepie,ale bez rycyny.Moze jak ktos udzieli,autorytatywnej odpowiedzi-usystematyzujemy pewne sprawy,bo docieranie obrasta w mity, a rzeczywistosc-praktyka pokazuje co innego,bedziemy mieli jedna wersje-prawdziwa.

 

Wiekszosc pewnie tez interesuje ten temat-przynajmniej laikow ,jak ja :oops:

Po mojemu,z tego co pisza na swiecie,to nie trzeba specjalnie jakis obrzedow Voodoo,tylko przepalic troche paliwka z nitro,silnik sie trooche ulozy i w gore.

Czy silnik w tej technologi potrzebuje jakis specjalnych przygotowan do pracy ?

Czas - obroty-paliwo - smiglo .

 

Wielu posiadaczy lub potencjalnych uzytkownikow ucieszy rzeczowa,konkretna opinia.

Nie na zasadzie ze tak lepiej (smarowac/przelac) tylko poparta wiedza.

Opublikowano

Tak to jest jak się pisze że wszystko jest ok (żarzenie itp) :>

 

Co do paliwa to docieraj silnik na tym na którym będziesz latał i tyle. Używanie czystej rycyny nie ma sensu i to już było kilkakrotnie omawiane - włącznie z opiniami ludzi znających się na olejach. Nie bez przyczyny wszyscy producenci paliw odstąpili od czystego oleju rycynowego na rzecz mieszanin i to droższych. Usmażenie silnika na syntetyku podczas docierania jest mało prawdopodobne aby nastąpiło to wskutek winy oleju. Niektórzy nie chcą słuchać argumentów za i przeciw - wolą tkwić w nieskończoność we własnych przekonaniach i taka prawda.

 

Producent Twojego silnika zaleca 5-20% nitro i olej rycynowy, syntetyczny lub mieszaninę. Popularne paliwa MT Sport 5 lub Contest 10 będą dobrymi paliwami i nad czym się więcej zastanawiać? Tym bardziej iż te paliwa oparte są na oleju syntetycznym KLOTZ Super Techniplate który zawiera w sobie 20% oleju rycynowego i te paliwa dedykowane są dla silników dwusuwowych lotniczych. Twoje paliwo Model Technics Bekra 10 dedykowane jest dla silników helikopterowych i oparte jest na oleju EDL i KLOTZ Regular Techniplate (czysty syntetyk)

 

Tu masz instrukcję - odpowiedzi jakie śmigło itp znajdziesz :)

Opublikowano
Tak to jest jak się pisze że wszystko jest ok (żarzenie itp)

No wybacz, ale w cylindrze nie widac czy sie zarzy :oops:

W fajce,do masy itd. palila bez problemu,dopiero miernik pokazal ze obciaza baterie, ale za malo.Stad tez objawy kopniecia,czyli zarzyla sie , ale minimalnie.Jak doszlo paliwo,byla zbyt zimna by zapalic.

No musze powiedziec ze nie bylo to proste znalezc.

Jesli chodzi o docieranie,potwierdzasz to co pisza i mowia w moich stronach.

Moze ten relikt -rycyna- to zaszlosc , gdy silniki chodzily tylko na tym.

Czyli tak sie przyjelo i zostalo :lol: .

Teraz nastepne pytanie.

Najpierw wyjasnie od poczatku.

Ten OS15 CV-A to zachowuje sie jakos inaczej niz jego wieksi bracia.

Silnik juz dziala ok.Ale czasami jest taki objaw-nie mozna przekrecic smiglem !

No prosze sie nie smiac , ale tak jest.

Najpierw myslalem ze padl korbowod (zapalam rozrusznikiem) Krecenie reka tez nic nie dalo.Smiglo rusza sie pol obrotu,ale calego nie wykona.

Po odkreceniu swiecy,wylal sie taki brazowy specyfik, o konsystencji bardzo gestego oleju-jasno brazowy.Na ten objaw nie ma reguly,czasem po kilku obrotach rozusznikiem go zlapie,czasem po dwoch zbiornikach i nic.Czesciej jednak jak cieply.

Gdyby uzywac rozrusznika-bez glowy, polamanie motorku gwarantowane.

Co to jest za ciecz ?

Czy tak musi byc >

W innych silnikach nie mialem tego efektu,moze minimalnie,ale nigdy tak,zeby motorek stanal

i nie pozwolil sie ruszyc bez odkrecenia swiecy.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Co to jest za ciecz ?

Czy tak musi byc >

 

Najwyraźniej nieprzepalony olej bo co innego? Całkiem możliwe że przy docieraniu (bardzo bogata mieszanka i zimny silnik) paliwo nie jest należycie przepalane i pozostaje w tłumiku czy co dziwne w cylindrze. Zresztą jakieś ilości oleju (głownie na kadłubie :P ) są widoczne podczas normalnego użytkowania silnika.

 

 

W innych silnikach nie mialem tego efektu,moze minimalnie,ale nigdy tak,zeby motorek stanal

i nie pozwolil sie ruszyc bez odkrecenia swiecy.

 

A u mnie to norma odkąd mam pompkę do paliwa :P Czasem jakoś na czas się nie wyłączy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.