Peter Opublikowano 15 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 Silnik jak w tytule. Nie zapala i juz. Z silnikiem OS , jak do tej pory nie mialem problemow. Mam OS 45 LA i OS 55 X.Zapalanie,jak nowe to bajka.Paliwko,trzy razy bez swiecy i zapalily od razu. Ten nowy OS 15 CV-A to chyba zaczarowany.Niestety nie moge go potraktowac rozrusznikiem w obawie ze sie uszkodzi. Paliwo dostaje,swiece juz zmienilem na taka,ze swieci sie jak zarowka. Przy powolnym kreceniu smiglem,wyraznie odczuwa sie kompresje i zaplon mieszanki. W tym momencie smiglo delikatnie odbija-czyli powinno byc ok. Niestety nawet nie pyknal. Na gazniku ma dodatkowa srube-czy to powietrze ? Jak mam ja ustawic ? Mialem dostac OS 15 LA , wcisneli mi inny i teraz sie mecze az lapka spuchla. Nie mam koncepcji co zrobic. Gdzie jest blad-pewnie moj. Pomozecie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 15 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 Ta na gaźniku ze sprężynką trzyma przepustnicę w miejscu - gdy się dokręci na max przepustnica nie będzie się domykać. Przynajmniej tak jest we wszystkim co widziałem - tego egzemplarza na oczy nie widziałem Jak silnik nie jest zalany to możesz startować z rozrusznika - nic NIE POWINNO się stać. Jeśli jest odpowiednia dawka paliwa w silniku powinien zapalić choć na chwilę nawet jeśli kompletnie będzie rozregulowany gaźnik. Czy ten model ma regulację wolnych obrotów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter Opublikowano 15 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 Jeśli jest odpowiednia dawka paliwa w silniku powinien zapalić choć na chwilę nawet jeśli kompletnie będzie rozregulowany gaźnik. No i tu stanalem. Kilka-doslownie dwie -trzy krople do gaznika-zero reakcji. Odkrecilem swiece,wydmuchalem wszystko, prawie suchy,1-2 krople do cylindra-zero reakcji. Swieca- juz druga-to po prostu zarowka,nie ma szans jej zgasic paliwem/zalaniem. Czy ma regulacje wolnych obrotow ,nie wiem,chyba tylko paliwem. Z minimalna iloscia paliwa , powinien choc zagadac,a tu zero reakcji,tak jak bym nie zarzyl swiecy.Po wykreceniu jest wilgotna,ale nie zalana,paliwa nie duzo w cylindrze. Ot , mgielka tylko. Juz mnie rece bola od kretania... Edit-wybacz,zle popatrzylem.Miales racje,dziala na dzwignie gazu.Bo po ciemku to taka wlasnie robota. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 15 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 Pierwsza sprawa - jest paliwo, kompresja, żarzenie to musi zatrybić Jak pisałem tego egzemplarza na oczy nie widziałem ale śruba trzymająca przepustnicę wygląda tak samo i jest w tym samym miejscu jak w innych silnikach. Gdy ją wykręcisz przepustnica powinna dać się swobodnie wyciągnąć w stronę gdzie jest orczyk gazu. Osobiście nie jestem zwolennikiem dawania paliwa na cylinder a raczej do gardzieli. Z palca może być czasem kłopot odpalić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter Opublikowano 15 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 Teraz,przy swietle widac,zagadza sie ,sruba trzyma przepustnice. Paliwo jest,zarzenie jest,kompresja jest a nie gada. Czy moze byc to powodem , ze paliwo ma ok roku.Jezdzilo sobie w bance w bagazniku. Na bance jest napis; Model Technics,Molecular blended fuel a obok juz osobny kolorowa naklejka- BEKRA10-Helicopter. Moze paliwo mam zle ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tikicaca Opublikowano 15 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 trzebabylo zwyklej rycyny na dotarcie dac, a nie paliwo heli z 10%nitro i jeszcze na syntetyku ( bodajze 17% ) zabojstwo dla nowego silnika !! raz ze na dotarciu sie bardziej grzeje to na nitro tym bardziej. Rycyna lepiej odprowadza cieplo rozrusznikiem i na pewno zagada, ale zmien pierw paliwo. z palca tez pewnie by zapalil ale widac jest przylany skoro sie odzywa i go trzeba klepac az wytworzy sie odpowiednia mieszanka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter Opublikowano 15 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 Z rycyna to bedzie gorzej,oni tu chyba nie maja juz tego.Ja nie spotkalem w sklepach. Na tym paliwku inneOS-y dzialaly.Z palca sie nie odzywa,tylko lekko odbija kompresja.Jak trzymam cale smiglo reka i przekrecam ,to czuc ze zaplon jest.Juz sprawdzilem wszystkie opcje, z paliwem i bez,niedolany i przelany.W wezyku widac , jak pecherz powietrza powoli sie przesuwa,paliwko minimalnie idzie. Nie mam kolpaka na rorusznikno boje sie ze przemieli go. No ale marudze juz-czyli paliwo jest ok, a nawet za dobre do niego,tak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
armand Opublikowano 15 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 Roczne paliwo możesz wylać spokojnie - "nałapało" wody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tikicaca Opublikowano 15 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 u nas w polsce jest model technics castor - czyli rycynka wiec i u Ciebie powinno byc. Na tej bekrze to bym sobie odpuscil docieranie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter Opublikowano 15 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 No zgoda,chetnie sobie odpuszcze docieranie na nitro.Ale zeby wogole docierac , trzeba chociaz raz zapalic.Zrobilem sztuke dla sztuki,kolpak z innego motorka. Jest tak,krece rozrusznikiem 10-30 s i nie ma zadnej reakcji,jakby klipsa nie zalozyl.Nie zalewa sie,paliwko ucieka (nieduzo) przez tlumik,a ten milczy jak zaklety. Chyba Armand trafil-stare paliwo. Ale jak to mozliwe-szczelna banka,sprawdzilem-OS 46 na tym paliwie odpalil 5 minut temu. Moze ten silnik na poczatek potrzebuje swiezego paliwa ?. Sam nie wiem co myslec na ten temat. Edit-zalozylem swiece nr. 8 orginalna z OS.No ta to jest az goraca w rekach i swieci na czerwono. Zadnej poprawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter Opublikowano 15 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 Znalazlem przyczyne. Podkladka miedziana pod swiece byla zasniedziala.Do tego dochodzi zly styk w miejscu wkrecania jej w glowice.Miejsce to niby jest splanowane,ale nie ma czystego kontaktu. No i dodajmy do tego ruszajacy sie klips,rozregulowany doplyw paliwka,lekko wyczerpana baterie i mamy wieczor z glowy.Jednak nawet w tak prostej sprawie ,bez miernika sie nie obeszlo :oops: . Polecam od czasu do czasu,przejechac papierkiem sciernym-drobnym: podkladke karb swiecy (miejsce styku z glowica (nie gwint :crazy: ) na glowicy-miejsce styku -plaskie ,wokol gwintu Naladowac/kontrolowac baterie. Silnik zapala z palca zawsze , po dwoch probach-czyli nie jest zle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter Opublikowano 16 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2008 No i na koniec przydalaby sie rada. Wszystkie OS docieralem i latalem na paliwie w/w.Czyli Model Technics, Bekra 1o. I tak tez mi radzono tu na miejscu. To jak to wlasciwie jest ?.Jest potrzebna ta rycyna czy nie ? Kraza w sieci opowiesci ze silnik padnie , zepsuje sie , a miejscowi mowia-powoli,przelany, kilka zbiornikow i gotowe.Tu nikt nie uzywa rycyny !!! No chyba ze wszyscy w klubie sa nieswiadomi,lub nie znaja niuansow docierania. Ja przynajmniej nie spotkalem,Syntetyki czy jakies inne wynalazki-gotowe w sklepie,ale bez rycyny.Moze jak ktos udzieli,autorytatywnej odpowiedzi-usystematyzujemy pewne sprawy,bo docieranie obrasta w mity, a rzeczywistosc-praktyka pokazuje co innego,bedziemy mieli jedna wersje-prawdziwa. Wiekszosc pewnie tez interesuje ten temat-przynajmniej laikow ,jak ja :oops: Po mojemu,z tego co pisza na swiecie,to nie trzeba specjalnie jakis obrzedow Voodoo,tylko przepalic troche paliwka z nitro,silnik sie trooche ulozy i w gore. Czy silnik w tej technologi potrzebuje jakis specjalnych przygotowan do pracy ? Czas - obroty-paliwo - smiglo . Wielu posiadaczy lub potencjalnych uzytkownikow ucieszy rzeczowa,konkretna opinia. Nie na zasadzie ze tak lepiej (smarowac/przelac) tylko poparta wiedza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 16 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2008 Tak to jest jak się pisze że wszystko jest ok (żarzenie itp) :> Co do paliwa to docieraj silnik na tym na którym będziesz latał i tyle. Używanie czystej rycyny nie ma sensu i to już było kilkakrotnie omawiane - włącznie z opiniami ludzi znających się na olejach. Nie bez przyczyny wszyscy producenci paliw odstąpili od czystego oleju rycynowego na rzecz mieszanin i to droższych. Usmażenie silnika na syntetyku podczas docierania jest mało prawdopodobne aby nastąpiło to wskutek winy oleju. Niektórzy nie chcą słuchać argumentów za i przeciw - wolą tkwić w nieskończoność we własnych przekonaniach i taka prawda. Producent Twojego silnika zaleca 5-20% nitro i olej rycynowy, syntetyczny lub mieszaninę. Popularne paliwa MT Sport 5 lub Contest 10 będą dobrymi paliwami i nad czym się więcej zastanawiać? Tym bardziej iż te paliwa oparte są na oleju syntetycznym KLOTZ Super Techniplate który zawiera w sobie 20% oleju rycynowego i te paliwa dedykowane są dla silników dwusuwowych lotniczych. Twoje paliwo Model Technics Bekra 10 dedykowane jest dla silników helikopterowych i oparte jest na oleju EDL i KLOTZ Regular Techniplate (czysty syntetyk) Tu masz instrukcję - odpowiedzi jakie śmigło itp znajdziesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter Opublikowano 16 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2008 Tak to jest jak się pisze że wszystko jest ok (żarzenie itp) No wybacz, ale w cylindrze nie widac czy sie zarzy :oops: W fajce,do masy itd. palila bez problemu,dopiero miernik pokazal ze obciaza baterie, ale za malo.Stad tez objawy kopniecia,czyli zarzyla sie , ale minimalnie.Jak doszlo paliwo,byla zbyt zimna by zapalic. No musze powiedziec ze nie bylo to proste znalezc. Jesli chodzi o docieranie,potwierdzasz to co pisza i mowia w moich stronach. Moze ten relikt -rycyna- to zaszlosc , gdy silniki chodzily tylko na tym. Czyli tak sie przyjelo i zostalo . Teraz nastepne pytanie. Najpierw wyjasnie od poczatku. Ten OS15 CV-A to zachowuje sie jakos inaczej niz jego wieksi bracia. Silnik juz dziala ok.Ale czasami jest taki objaw-nie mozna przekrecic smiglem ! No prosze sie nie smiac , ale tak jest. Najpierw myslalem ze padl korbowod (zapalam rozrusznikiem) Krecenie reka tez nic nie dalo.Smiglo rusza sie pol obrotu,ale calego nie wykona. Po odkreceniu swiecy,wylal sie taki brazowy specyfik, o konsystencji bardzo gestego oleju-jasno brazowy.Na ten objaw nie ma reguly,czasem po kilku obrotach rozusznikiem go zlapie,czasem po dwoch zbiornikach i nic.Czesciej jednak jak cieply. Gdyby uzywac rozrusznika-bez glowy, polamanie motorku gwarantowane. Co to jest za ciecz ? Czy tak musi byc > W innych silnikach nie mialem tego efektu,moze minimalnie,ale nigdy tak,zeby motorek stanal i nie pozwolil sie ruszyc bez odkrecenia swiecy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Co to jest za ciecz ?Czy tak musi byc > Najwyraźniej nieprzepalony olej bo co innego? Całkiem możliwe że przy docieraniu (bardzo bogata mieszanka i zimny silnik) paliwo nie jest należycie przepalane i pozostaje w tłumiku czy co dziwne w cylindrze. Zresztą jakieś ilości oleju (głownie na kadłubie ) są widoczne podczas normalnego użytkowania silnika. W innych silnikach nie mialem tego efektu,moze minimalnie,ale nigdy tak,zeby motorek stanali nie pozwolil sie ruszyc bez odkrecenia swiecy. A u mnie to norma odkąd mam pompkę do paliwa Czasem jakoś na czas się nie wyłączy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.