Tomek1 Posted February 17, 2008 Posted February 17, 2008 czy ktoś miał do czynienia z tym motorem? Chodzi mi o opcję wykorzystania maxymalnie i optymalnie(ekonomicznie). Zaraz pewnie padnie pytanie w jakim modelu, otóż ten max to hotliner a optymalnie "duży" szybowiec ok. 3,5-4kg
Andych Posted February 17, 2008 Posted February 17, 2008 Optymalnie ekonomicznie to ten silnik raczej nie wyjdzie, może coś takiego było by OK. http://cgi.ebay.pl/RC-Racing-3D-plane-brushless-motor-3720-Thrust-3-35kg_W0QQitemZ370024024604QQihZ024QQcategoryZ34055QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Tomek1 Posted February 17, 2008 Author Posted February 17, 2008 Parametry obiecujące, jednak jest to outrunner i w wąskim kadłubie jest problem. waga nie wielka jak na osiągi, tylko ta cena czy nie odzwiarciedla jakości(trwałość)?
Andych Posted February 17, 2008 Posted February 17, 2008 Ja w ręku nie trzymałem to trudno ocenić, w ogóle jest to chyba jakaś nowa seria silników, a produkowane i tak jest wszystko w tamtych rejonach. W dużym szybowcu 37mm to powinno się zmieścić swobodnie, w moim 2m styropianie wejdzie 35mm outruner, więc to nie problem. Trochę gorzej, że mocowanie ma tylne, ale odpowiednia wręga to załatwi.
MarekJ Posted February 17, 2008 Posted February 17, 2008 Czy napewno mówicie o Medze 22/30/2? Ani to outrunner, ani żadna nowa produkcja. Mega 22/30/3 z przekładnią planetarną siedzi od lat w moim Promyku. 22/30/2 do przekładani zdecydowanie bardziej się nadaje. Taki zestaw z dobrze dobranym śmigłem ( z pewnością będzie duże, u mnie jest 16x10) stanowi znakomity napęd do dużego motoszybowca. Wprawdzie obecnie są odpowiednio mocne outrunnery, ale Mega z przekładnią pracująca w komfortowych warunkach, z pewnością będzie miała sporo większą sprawność. A duże łopaty jeszcze poprawią tylko ogólną sprawność całego napędu.
Andych Posted February 17, 2008 Posted February 17, 2008 Marku, troche zboczylismy od Megi, kliknij w link a wszostko się wyjasni.
MarekJ Posted February 18, 2008 Posted February 18, 2008 No, rzeczywiście Nie zajrzałem wcześniej do tego linku :oops: W każdym razie, Mega z przekładnią to naprawdę znakomity napęd.
Andych Posted February 18, 2008 Posted February 18, 2008 Sam kiedyś miałem ochotę na silnik Mega, zwyciężyła ekonomia, o której wspomniał również Tomek, dlatego podsunąłem to rozwiązanie.
Tomek1 Posted February 18, 2008 Author Posted February 18, 2008 Marku a na ilu celach latasz i przy jakiej wadze modelu do lotu? Na razie są próby statyczne: - 16cel z 16x10 pobór 55A moc pobierana 740W - 16cel z 14*9,5 pobór 45A moc pobierana 630W ciągu i obrotów śmigła nie mam jak zmierzyć pomiary dokonywane za pomocą WATT METER MX8120 Silnik maksymalnie wytrzyma 70A(chwilowe) i będę chciał to wykorzystać przy szybkim modelu na Lipolach 5S czyli ponad 1kW
MarekJ Posted February 19, 2008 Posted February 19, 2008 Zaczynałem od 16 cel NiCd. Później okazało się, że nawet 13 wystarczy. Obecnie latam na pakiecie Li-ion Konion 1600 w układze 5S2P. Waga modelu do lotu przy 16 celach wynosiła ok. 3 kg. Teraz jest trochę mniej bo i pakiet lżejszy. Przy obecnym zasilaniu prąd nie przekracza 35A (silnik może spokojnie brać 70A) co daje moc pobierana ze źródła poniżej 600W. I to spokojnie wystarcza do dynamicznego lotu Promyka. Obrotów w tej chwili nie pamietam. Wiem tylko, że zmierzony ciąg był nieco powyżej 2 kg.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.