Jump to content

Uszkodzony regulator OEMRC Pulsar-12A


Andych

Recommended Posts

Jakiś miesiąc temu nabyłem ten regulator, na razie chodził tylko na testach, więc nie mógł być skatowany. Chodził na nim ten silniczek KDA20-50S: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4699 ze śmigłem APC SF 9x4,7, APC 8x6E i wszystko było OK. Wczoraj zmieniłem w modelu odbiornik i sprawdzając po zmianie czy wszystko działa, silnik już miał problemy żeby wystartować, ale jak już ruszył to wszystko chodziło jak należy. Zaniepokojony czy to, aby nie nowy odbiornik postanowiłem sprawdzić zaprogramowanie regulatora. Po podłączeniu karty programowania i zasilania od razu poszedł dymek, a to efekt.

R3653.jpg

Na drugiej stronie raczej wszystko jest OK.

R3652.jpg

Poszedł taki układ, ale pytanie czy te z boku są dobre?

R3657.jpg

R3655.jpg

Powiedzcie, jest sens to naprawiać, sam raczej tego nie dokonam, a usługi u nas coraz droższe.

Druga sprawa, jest szansa to reklamować na UH, mogę im wysłać zdjęcia, ale wysyłka towaru to nie ma sensu przy naszych cenach tych usług.

Link to comment
Share on other sites

Guest slawekmod

Ten spalony chyba F7882 to IFR7882, te małe tranzystorki to jakieś sterujące fetami.W necie można poszukać oznaczeń kodowych tranzystorków.Pewnie da się naprawić.Coś chyba z silnikiem jest nie halo albo soft regla załączył może dwie fazy tak ,że zrobiło się zwarcie.Trudno stwierdzić teraz.Nie wiem ile kosztuje ten tranzystor, ale któremuś z kolegów padł regler i kupił tranzystory w TME.pl (tak mi się wydaje) popatrz na forum.Tytuł był coś w rodzaju spalony regulator albo coś podobnego.

 

Podaj wszystkie napisy na tych większych.To te z ośmioma nóżkami.

Link to comment
Share on other sites

Właśnie nie wiem, co o tym myśleć i mam obawę przed podłączenie kolejnego regulatora, ale silnik wygląda na dobry. Kontrolowałem oporności na pomiędzy uzwojeniami i wszędzie są równe, o ile można coś pomierzyć uniwersalnym miernikiem.

Link to comment
Share on other sites

Guest slawekmod

Na 100% trzeba wymienić spalony tranzystor, bez tego nie ma szans na sprawdzenie.Co do pomiaru uzwojeń silnika to prosty cyfrowy miernik będzie pokazywał pewnie zero.Sprawdź czy nie ma zwarcia do stojana uzwojenia.Co do regla to trzeba jednak wpierw wymienić Feta bo bez tego ani rusz.

Link to comment
Share on other sites

Ale strzeliłem babola, na pierwszy rzut oka wszystkie układy wyglądały jednakowo. Tymczasem ten spalony i pozostałe w tym rzędzie to inne układy, mają takie oznaczenia:

P66AB

FDS

6879AZ

I to nie jestem w 100% pewny tego czy dobrze odczytałem, bo są bardzo nieczytelne.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.