Skocz do zawartości

Wicherek 25 RC FPV w wykonaniu Szymona


szymon_wolebez

Rekomendowane odpowiedzi

Musiałem odpuścić dziś odpalanie silniczka i gerulacje. Wiem jak bardzo olej może zapaskudzić taras, już to praktykowałem z EXCELKIEM 2000 :) . Zamawiam kolanko do odprowadzenia spali pod kadłub ( bardzo istotny element, sprawdzę czy nie będzie mocno chlapało na górę kadłuba gdzie planuje umieścic kamerkę hd, oczywiście po udanym oblocie i wszelkich testach).

Dziś dostał wnętrze RC oraz video, czyli troszke elektroniki. Drobne wstepne regulację, z analogową aparaturą raczej bym poległ ( sporo ograniczeń, i różnych takich ustawien bez zmian mechanicznych przy samych orczykach ).

 

Pocztowy to on jest, pewnie dostanie parę znaczków a najlepiej z A. Małyszem ( co by leciał i leciał....) + priorytet.

 

Cześć! Jak bardzo nalegacie na styl pocztowy, to dobrzeby było jeszcze w kilku miejscach wgnieść natarcie, ułamaś śmigło, zgnieść statecznik poziomy oraz naciągnąć na kolanie skrzydło. Dobrze by też było zniszczyć papier pokrywający "przesyłkę" i zalać całość dwoma litrami wody.

Teraz to jest dopiero w trakcie nadania :rotfl:. Więc to tylko kwestja czasu, dopiero przy odbiorze będzie w takim stanie :jupi: . Wystarczy zły transport na lotnisko i już gotowe.

 

Staram się skupić jednak nad odizolowaniem silnika poprzez tłumik drgań.

Czy ktoś możę coś powiedzieć o tym rodzaju tłumika http://www.modelemax.pl/images/sklep/silniki/poduszkuA.jpg

 

Czeka mnie praca nad nowym podwoziem, obecne jest wykonane z blachy duralowej 2mm.

Jest dość sprężyste a zarazem podatne na zginanie. Myślę nad blachą 3mm ewentualnie 4mm bardziej odchudona, czy taka już wystarczy na 2kg masy modelu?

 

Silnik wcześniej przepalałem przykręcony do zwykłej deski. Palił ładnie i wypalał cały zbiornik do samego dna. Całościa kręciłem w rózne strony podczas pracy. W czasie testów zbiornik zawsze był poniżej gażnika, a nawet pod gdy silnik był pionowo. Przepalałem na dość małym śmigle 8x6 jak na 4ccm. Mam obecnie jedyne śmigło 9x6 i to będzie baza do regulacji i lotu testowego. Obecnie zamocowany zbiornik jest lekko poniżęj poziomu gażnika :| .

 

Wiem, żę bez taśmy nie poleci. Nawet mój Easy Star latał z czerwona taśmą od ESA, co go chcieli upolować. Jak poleci to będzie z taśmą, ba otrzyma nawet mały baner do ciagniecia :lol2: . Jednak do gonitwy za bibułką mam ESA FW190. Lecz taka taśma za modelem czasem pomaga w zwykłych lotach, łatwiej odnależć model na niebie.

Taśma przylepna również jest obowiązkowa i CA + przyspieszacz, to podstawa na lotnisku.

 

Testy domowe toru video.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Dziś zamówiłem parę części, takich jak silikonowy wężyk na wydech w celu wyprowadzenia spalin pod kadłub, zapasowe śmigło itp.

Kupiłem kawałek duralowej blachy 3mm na nowe podwozie. Troszke zabawy w metalu kolorowym i nowe podwozie gotowe. Znacznie sztywniejsze od poprzedniego, które było wykonane z balchy duralowej 2mm + otworki odchudzające. Testowałem na ścinkach zmęczenie materiału. Stare podwozie uległo połamaniu. Kawałki blachy 3mm można wygiąć bezpiecznie 2 razy po 90 stopni, kolejne gięcia to już zaczyna pękać.

Myślałem nad blachą 4mm jednak w sklepie wydała się za gruba. Zbyt sztywne podwozie może uszkodzic kadłub, szczegłólnie takie 2-wu częściowe mocowane do boku kadłuba.

W orginale miały być zwykłe szprychy rowerowe :shock: .

6f2edd8e3fdcc8cam.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak model nie będzie malowany. Jest budowany pod platforme FPV więc nie bede na niego spogladac lecz on na mnie :rotfl: . Jakimi farbami można ewentualnie to teraz pomalować, finanse na ten model już dawno się rozpuściły. Chce go teraz ulotnic i sprawdzić jako platrofma pod kamerkę niż inwestować w ozdoby.

Grisza z czego zrobiłeś u siebie podwozie. Taki silnik 10ccm to pewnie ponad 500g na samym przodzie. Czy takie co ja teraz zmajstorawłem wytrzyma.

 

Zanim nastąpi oblot to faktycznie zabiorę się za jakieś płozy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zrobilem podwozie z blachy aluminiowej 5mm ale zostalo ono wyazueowane tak ze scianki maja po 10mm jest bardzo sztywne :D Twoje tez wytrzyma i to z pewnoscia ale pod warunkiem ze wewnatrz kadlubu masz wstawke aluminiowa w ksztalcie "C" mam nadzieje ze mnie rozumiesz w przeciwnym razie sroby wyrwa sie ze sklejki...

biorac pod uwage to ze model zostal cejlonowany to polecam tylko farbe nitro a na nia hemolak badz cos innego odpornego na paliwo zarowe. a nitro po to zeby uniknac "twarożku" na poszyciu bo i tak sie zdarza :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje tez wytrzyma i to z pewnoscia ale pod warunkiem ze wewnatrz kadlubu masz wstawke aluminiowa w ksztalcie "C"

 

Wewnątrz kadłuba powinny być wklejone rozpórki z drewna bukowego (o przekroju ok. 10x10mm), do których należy, po nawierceniu, przykręcić podwozie. Rozpórki, jak sama nazwa wskazuje, powinny być wklejone w poprzek modelu. Przykręcenie podwozia do boków kadłuba a nie do rozpórek pomiędzy nimi spowoduje, że przy lądowaniu kadłub będzie rozrywany - nawet jak wzmocnimy boki ceownikiem aluminiowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest dobry pomysł. Motywacja do nauki miękkiego lądowania :devil: .

 

Tak sie dziś przygladałem mocowaniu podwozia. Lenistwo sprawia, że zostawiam tak jak jest. Przy próbie wklejenia rozpórek musiał bym wyrwać ( z mięsem ) zalepione na distal tuleje, które odstają od środak ok, 4mm + spora ilośc żywicy :cry: . Jak odpadną podczas lądowania to będe zmuszony tym się zająć, wzmocnić i zmienić podwozie na jednoczęściowe.

Testy upuszczania kadłuba na podwozie z ok 1m wypadają dobrze. Masa ok. 1300g , przeprowadzę jakieś dodatkowe testy, symulacje lądowania.

Jak coś odpanie to przerobie podwoazie na całościowe, montowane od dołu. To jedyny rozsądny sposób wykluczający rozwrywanie kadłuba.

 

Wystepuje amortyzacja poprzez piankowe kółka i lekkie uginanie się podwozia.

Właśne błędy sa bezcenną nauką :shock: .

Od Poniedziałku ruszam z dalszą pracą .

Płozy obowiązkowo w taką pogodę inaczej nie wystartuje.

W międzyczasie walczę z torem RC. Okazuje się, że odbiorniki Corana nie lubuią niskich temp. Bądź problem jest po innej stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpadłem na kolejna alternatywę wzmocnienia podwozia.

5897827ed2aa10cfm.jpg

 

Czy stosując taką dodatkową rozpórkę, opartą o dno kadłuba będzie to dobre rozwiązanie?

Chcę uniknąć już ingerencji w kadłub, więc kąbinuję różne dziwy.

Wklejanie buku bądz stosowanie ceownika wymaga sporo pracy z możliwośćą uszkodzenia modelu podczas wyrywania wklejonych tuleji i dna kadłuba . Chciał bym tego uniknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień materiał i zrób podwozie z drutu.W moim jest z 3 mm drutu z odciągami tak jak na rysunkach w książce lub planach.Wytrzymało poprzedni sezon a kilka kangurów zaliczyłem.

Nie ma problemu z prostowaniem drutów,tak szybko nie pękają.

Drut kupiony w sklepie modelarskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś prace ruszyły dalej. Zrobiłem odprowadzenie spalin pod kadłub. Do tego celu kupiłem silikonową rórkę 8mm ( powinna być 6mm bo ta 8mm jest dość lużna ) zamocowana na opaski, które to dość mocno trzynają silikon.

29184a187c537216m.jpg

0d0028b442fe2e2fm.jpg

6f5fdc1c9b9234e8m.jpg

 

 

Wstępne odpalenie

841b8357d88d1d43m.jpg

 

To jednak nie OS max. I tu zaczeły się kłopoty z regulacją. Wpływ ma również temp. ok -2 stopnia. Wcześniej silniczek był palony latem i na desce. Palił ładnie i łatwo się regulował. ( Przynajmniej tak mi się wydawało, bo na hamowni a w modelu to co innego ).

Silnik dość długo potrzebuje żarki ( musi sie nagrzać ), paliwko z 5% nitro i świeca OS max 3, śmigło 9x5. Odpala lecz brak płynnej regulacji, gaśnie, potem sie zalewa.... czyli normalne problemy z ustawieniem. Czasem ładnie sie wkręcał na wysokie obroty, to dywan tak podwiwało, kadłub z rąk wyrywało.

Wydech dobrze sie spisuje, jedyne wycieki występują z gażnika podczas przelania.

Z obserwacji postanowiłem sprawdzić szczelność głowicy. Wyglądało jak by wydostawały się bąbelki podczas pracy, gdy cylinder był ochlapany olejem.

 

Po odkręceniu głowicy bardzo sie zdziwiłem. Takiego tłoka to jeszcze nie widziałem.

f57350439c034969m.jpg

6d80ddc3de1a631bm.jpg

 

Faktycznie sróbki od głowicy wykręciły się dość łatwo. Standardowo wypolerowałem nagar pasta polerską do ładnego połysku aluminjum i skręciłem równomiernie dokręcająć głowicę.

 

Obecnie chcę się skupić nad regulacją silnika. Temat podwozia zostaje zawieszony, dziękuje za dobre rady ( zostaną zapamiętane i stosowane w kolejnych konstrukcjach ). Może ktoś miał taki silniczek i może coś podpowiedzieć.

Z braku finansów kupno nowego odpada. Mam dwa OS maxy od nowości i tam wystarczy tylko zalać paliwka i śmiga a regulacje to błachostka. Szkoda tylko, że te które mam to 10 i 46 więc nie podejdą do wicherka, a i tak są juz zajęte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powalczyłem dalej przy silniczku. Puki ma jeszcze dość dobrą kompresję to poprostu musi popracować. Więć mu nie odpuszczę tak łatwo. :-) .

Przegląd kapitalny od smoka po iglicę. Zdemontowałem zbiornik i dokonałem małych poprawek oraz czyszczenie ( znalazło sie troszke śmiecia ). Zdemontowany gażnik, rozebrałem na części pierwsze ( czyli aż 4 elementy :lol: ). Dokładnie zbadałem drogę przepływającego paliwka, poznałem jak działa oznaczenie + I - ( kręciłem myśląć, żę możę i tym się coś ustawia ) nic bardziej błędnego, to taki kranik przed iglicą. Więc najlepiej jest go ustawić na środek. W samym gazniku również znalazł sie nikły brudek. Pasta polerska, woda, sprężarka.... i czyściutkie. Teraz domyślam się co to znaczyło

Hallo Szymon ten silniczek to Niemiecki HB.Silnik OK gaznik"PERRY"wrazliwy na zanieczyszczenia(filter).MFG Henry.

Faktycznie jak zajdzie jakiś brud w tą regulacje przed iglica to trudno go z tamtąd wyczyscić. Jednak są sposoby np. strzykawka.

 

Więc kolejne podejście odpalania może jutro...

 

Witam.

Szymon tak z ciekawości zobacz czy silnik nie pracuje lepiej bez tej rurki odprowadzającej spaliny. Śmigło nie haczy Ci o ziemię ?

 

Już odpowiadam na temat śmigła. Podwozie jest wzorowane wysokośćą na orginał.

Smigło to 9x5 więc zapas do ziemi pozostaje, zawsze lepiej jak jest więcej :wink: .

Momentami silnik wkręcał sie ładnie na obroty nawet tak ok 1min. więc ten kawałek dodatkowego wydechu ma raczej nikły wpływ. Jednak nie wykluczam, że po odjęciu może coś sie zmienić.

Bez tego kolanka strasznie bym zachlapał cały kadłub, a tak bardzo chcę tego unikać.

Wiem jak bardzo trudno usuwa się olej z modelu, w dodaktu z papierowym poszyciem.

 

Będę miał problem obecnie z inna świecą, mam na zapas tylko OS 3. Swieca to kolejny wydatek na który nie jestem w stanie jeszczę sobie pozwolić.

Czy z taką uniwersalna świecą będzie wielki problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.