Jump to content

bebechy do madmana


fredzio

Recommended Posts

Posted

Jako, że z biegiem czasu budowa madmana nieuchronnie zbliża się ku końcowi mam do kolegów kilka pytań. Chciałbym, żeby mój madman był możliwie jak najlżejszy (ot wymarzyłem sobie model latający jak hype3d z afpd). Dlatego też zacząłem kombinować nad bebechami do modelu. Obecnie mam taki pomysł:

 

- folia oracover light albo solite (nie wiem czy solite się sprawdzi na tak dużej spalinie)

- serwa: kierunek - hs635hb (wymontowałem sobie z helika:P)

wysokość i lotki - 2x2 hs225

gaz - coś małego, np hs 81?

- zasilanie - ubec + lipol 2s1000 lub 1700(jeżeli będę miał kłopot z wyważeniem

- koła i podwozie - ciągle szukam lekkich ale dużych kółek(mamy bardzo nierówne trawiaste

lotnisko)

- silnik - tutaj mam rebusa. Zdecydowałem się na 4takt, ale co kupić to już zupełnie nie

wiem. Część kolegów lata z powodzeniem na asp fs91, ale ten silnik wydaje mi się ciężki.

Darek latał na os fs70 ultimate(o ile dobrze rozpoznałem na zdjęciu) i fl70. Tak po długich

poszukiwaniach zrobiłem sobie listę silników:

- os 70fl, 70fs, 70fs ultimate, 81fs, 91fsz pompą lub bez)

- asp 91fs

- saito 72,82,91 i 100.

Z jednej strony im większy silnik tym lepszy współczynnik moc/masa, ale rośnie obciążenie

powierzchni...

Na chwilę obecną faworytem jest saito 82.

 

Proszę kolegów o pomysły i uwagi. Może ja po prostu źle kombinuję?

Posted
wysokość i lotki - hs225

Na lotki te serwa są OK ale na wysokość wybierz coś mocniejszego ok 6kg(chyba ze będzie jedna polówka napedzana 1 serwem a druga 2). Co do silnika to ja do madmana będę wkładał ASP 91fs. Miałem jeszcze Os-maxa 4t surpass 91 i chodził idealnie. Ale niestety madmanem z tym silnikiem nie latałem. Serwo na gaz ok. Zasilanie z lipol tez dobre

Posted

Na kierunek ok, lotki też. Co do serwa na przepustnicę to założył bym również coś w rozmiarze hs225, hs81 to jednak dosyć delikatne i małe serwo. Latam madmanem z os91 surpass, jest dobrze, mocy aż nadto. Saito 82 wydaje się idealnym rozwiązaniem, kompromis pomiędzy wagą i pojemnością. Osobiście latam na chińskich kółkach 100mm średnicy, wygląda jak wersja terenowa, nie ma mowy o kapotażu nawet na wyższej trawie.

Posted

Hs-81 na gaz mozesz spokojnie dac. W modelach F3A 2x2 niektorzy daja hs-55 i wytrzymuje, aczkolwiek ja bym nie polecal.

A wiec dobor wg mnie bardzo dobry.

 

- koła i podwozie - ciągle szukam lekkich ale dużych kółek(mamy bardzo nierówne trawiaste

lotnisko)

 

Zastosuj jakies wieksze pianki. Sprawdzaja sie na trawiastym podlozu.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.