Skocz do zawartości

programowanie regulatora JINO


faciu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów. Moja pasja modelarstwa dopiero się zaczęła więc, powstał problem. Zakupiłem TWINSTARA II, sprzedawca (stary modelarz) proponował latać na oryginalnych silnikach z zestawu tj. 400. zakupiłem do tego regulator AIR 35 bec V.2.1. Podłączyłem do niego 2 w\w silniki zasilanie pakiet NiCd 2100 i aparaturę z odbiornikiem. Z instrukcji regulatora ( po czesku)doczytałem, że ustawienia mają być najpierw gaz na max i po piknięciu 2 krotnym 4 sek przerwy znowu 4 piknięcia i gaz na min. następnie 3 piknięcia i ustawiony jest regulator na aku NiCd. jednak po pierwszym załączeniu pikło 2 razy i koniec. Teoretycznie silniki działają, regulacja obrotów też, ale na wysokich obrotach działają tylko przez chwilę i wyłączają się. Ponadto przy dodawaniu gazu zaraz na początku regulator brzęczy ciągłym sygnałem. Czy można zaprogramować regulator ponownie i jak ew. to zrobić. Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie jest on ustawiony na Lipole, regulatory te mają obsługę tych aku i mozliwe że odcina ci zasilanie przy spadku napiecia.

Musiałbyś przestawić go na obsługę NiCd.

Regulatory te mają też zabezpieczenie przy załączaniu przed przypadkowym uruchomieniem silnika, należy dać dźwignie gazu na max i potem na min, dopiero potem regulator sie załacza.

Informacja po polsku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szybką odpowiedź .Przypuszczałem, iż tak może być ale doświadczenia mam marne więc wolałem się poradzić doświadczonych modelarzy. A jak jest z kwestię podłączenia odbiornika do zasilania. musi być jakiś układ obniżający napięcie, czy odbiornik może pracować na napięciu aku, złożonym z 7 cel czyli 8,4V. Zaznaczam, iż próby wykonywałem na osobnym pakiecie który otrzymałem z aparaturą Hitec laser6, odbiornik też z tego zestawu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator który masz posiada układ BEC (podałem link do opisu). Tak że nie musisz mieć dodatkowego żródła zasilania do odbiornika, wszystko załatwnia regulator (nawet nie powinieneś wpinać aku do odbiornika, możesz uszkodzić regulator)EDIT chyba że w kablu od regla odepniesz środkowy przewód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, człowiek się uczy na błędach , tylko dlaczego swoich. Dziękuję za cenne rady rano zaraz idę wypróbować jak to będzie działać po przestawieniu regulatora na NiCd. Prawdopodobnie jescze nie uszkodziłem nic ,gdyż silniki działały. Jutro dam znać czy się powiodło czy nie.

pozdrowienia dla kolegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe jeszcze (ale naprawdę bardzo mało prawdopodobnie ale regulator nie wytrzymuje chwilowego obciążenia prądem pobieranym przez silnik silniki klasy 400 powinny pobierac ok 8A pradu) Ale możliwe (i chyba najbardziej prawdopodobne) ze masz przestawione na li-pol tak jak napisał Pan Mirek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.