Skocz do zawartości

Wybór silnika


piars
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

 

Chciałbym Was zapytać o wybór silnika do modelu F4U-1D Corsair 60cc Hangar 9,

przeglądałem tube i widzę że latają na radialach. Stąd moja zagwozdka co wybrać

 

albo Evolution E777 (nitro)

+wizualnie ładniejszy 7 garów

+tańszy od Saito o ok 380$

-nitro, więc droższe paliwo ale to nie jest aż tak znaczące ponieważ producent zaleca 0-10% nitro (galon Meccamo ok 80-90 zl)

-mniejsza  moc w stosunku do saito

-trzeba dokupić specjalny tłumik czyli takie coś http://www.advantagehobby.com/200807/EVO777114 (150$)

 

lub Saito FG-84R3 (benzyna)

+benzynka lejesz i latasz :) (albo latasz i lejesz)

+/-nadmiar mocy 

-brzydszy tylko 3 gary hahaha

-droższy nie wiem jak sprawa wygląda z tłumikiem 

 

 

Nie patrzyłem na wagę ale z tego co pokazuje tuba to raczej bez znaczenia

 

 

Silników Evo w ogóle nie znam, mam 2 Saito i wiem co to jest.

 

Obecnie latam Yakiem 54 2.2 z DA60 i to jest moc :)

 

 

Pozdrawiam

Piotr

 

 

ps: no i ma być jak na wojnie jak ktoś oglądał Historię Lotnictwa o Corsair-ach to wie o czym mówię 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym watku zamiescilem prosta tabelke:

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/45542-o-co-chodzi-z-t%C4%85-moc%C4%85-jak-por%C3%B3wnywa%C4%87-silniki/page-3&do=findComment&comment=497761

 

Nic odkrywczego, ale moze okaze sie pomocna. Cala reszta to juz tylko kwestia takich, czy innych upodoban dotyczacych rozwiazan technicznych dyktowanych przez taki, czy inny silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

saito 

 

 

evo

 


Japońce mówili o nim "whistling death" pojawiał się i znikał, wilekim minusem Corsair-ów była długa maska 

utrudniająca lądowanie na lotniskowcu. Większość Corsair-ów została zniszczona podczas startu lub lądowania.

Nie mniej jednak piloci mówili o nim "to wspaniała maszyna"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj wątków na rcuniverse.com i rcgroups.com, o tym modelu są bardzo obszerne i znajdziesz tam wiele ciekawostek, które warto wiedzieć przymierzając się do takiego, nie tylko o silnikach. O ile pamiątam, 3-garowy Saito nie wchodzi - ale nie upieram się, lepiej sprawdzić. Na pewno da się tam odnaleźć wymiary maski silnika. Piękny model, szkoda, że raczej wysoko budżetowy. Podwozie dodaje mu w tym aspekcie niemało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeszukałem wszystko dokładnie i z tego co piszą to Saito wchodzi pod maskę Corsaira. Maska ma Φ 270mm a silnik Φ 250mm, świece w cylindrach są ustawione pod skosem więc 

fajki nie będą przeszkadzać ... przynajmniej tyle widać ze zdjęć. Najlepiej byłoby organoleptycznie to wszystko przymierzyć ale ten silnik jest nie osiągalny w Polsce, co prawda w modele.sklep.pl

kiedyś był dostępny ale z drugiej strony średnio mi się chce jechać z Krakowa do Wrocłwia lub Warszawy żeby to sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.