Skocz do zawartości

Motoszybowiec, Połączenie przewodów do odbiornika 6CH


Abyss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, powoli składam pierwszego motoszybowca (1400mm Sky surfer ale z ABC-rc, on jest trochę mniej popularny) i zastanawiam się jak to wszystko podłączyć do odbiornika.

Podobno można połączyć jakieś 2 serwa w 1 przewód i wtedy wpiąć w 1 kanał w odbiorniku. -Czy można złączyć klapy i skrętne?

Prosiłbym o napisanie jak to by wyglądało połączenie.

Np. kanał 2 K1,Kanał 3 O1,O2 itd.

2dri45e.jpg

 

Później się będę jeszcze pewnie męczył z ustawieniem tego w aparaturze. (dx8)

Kolejne pytanie:

Czy warto na początek kombinować z mixami?

Kiedy załączę klapy to na ogonie jest kompensacja lekka.

Coś takiego jak na filmie

 

Czy szkoda czasu bo to piankolot i się nie nadaję tak jak laminatowy,..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

Jak chcesz to możemy się spotkać i kolega ci wszystko pokaże ;]

Weź model, odbiornik, aparaturę i ci podłączymy.

 

W tym model nie ma klap które używasz przy lądowaniu.

Na początku naucz się latać tzn. lądować bez wykorzystania klap.

 

Ja w swoim EG Pro nie mam i jakoś daje rade.

 

W swoim model możesz wykorzystać klapkolotki.

 

Daj znać na KOM to ci wszystko pokaże i wytłumacze na żywo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kanał 1 - silnik

Kanał 2 - S1 i S2

Kanał 3 - O1

Kanał 4 - O2

 

Z S1 i S2 musisz się pobawić odnośnie podłączanie, bo lotki muszą działać w przeciwnych kierunkach np.

szybowiec w lewo (lewa lotka w dól, prawa w górę) szybowiec w prawo (prawa w górę, lewa w dół)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kanał 1 - silnik

Kanał 2 - S1 i S2

Kanał 3 - O1

Kanał 4 - O2

 

Z S1 i S2 musisz się pobawić odnośnie podłączanie, bo lotki muszą działać w przeciwnych kierunkach np.

szybowiec w lewo (lewa lotka w dól, prawa w górę) szybowiec w prawo (prawa w górę, lewa w dół)

 

no i po co takie bezsensowne propozycje koledze dajecie? Ma odbiornik z taką liczbą kanałów, że obie lotki może podpiąć na dwa niezależne kanały. Nie lepiej od razu uczyć się poprawnej konfiguracji modelu? Nie znam tego systemu, ale chyba kanałów jest za mało żeby podpiąć klapy na niezależne kanały. Jednak akurat je można wpiąć na jeden wspólny kanał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, to S1 ląduje w ALIE (2) i S2 do AUX1 (6)?  -zostały kanały GEAR (5) i AUX1 (6) pod gear to mógłbym żyro podłączyć

No właśnie się zastanawiałem że jak połącze te serwa razem to nie będą pracować na zmianę.

Chyba że coś się zamienia

358nx3c.jpg

 

kanałów jest za mało żeby podpiąć klapy na niezależne kanały. Jednak akurat je można wpiąć na jeden wspólny kanał.

Racja przecież one działąją razem,równomiernie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie myślę go montować :) co to za frajda wtedy jak sam lata, czasami może się przydać gdy jakieś ostre podmuchy. Tylko napisałem o gear że wiem co do niego można wpiąć i na pewno nie będzie to S2,bo jak nie gear to aux1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darku - pokręciło mi się ;]

Jurku - nie znam tego odbiornika a więc podpowiedziałem koledze jak można, to nie znaczy że tak musi ;]

 

Ja latam na zwykłej aparaturze 2.4 ghz bez miksera a więc mam trochę kombinacje w swoim EG Pro.

Piotr - spróbuj na zasadzie prób i błędów ;] ja tak się uczyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Piotr - zupełnie nie rozumiem z czym masz problem ?

Mam DX-9, jestem przekonany, że menu jest prawie identyczne jak w DX-8. Jeśli w menu głównym wybierzesz "glider", to wchodząc do "funkction list" pierwszą pozycją jest "serwo setup". Klikasz w okno i wyświetla Ci się "travel" - ?

Kanał 1 - lewa lotka, kanał 2 - prawa lotka, kanał 3 - wysokość, kanał 4 - kierunek..... Po co to zmieniać ? Jasne, że można, tylko po co ? Na silnik  i klapy (jeśli je masz ?) pozostają Ci kanały 5 i 6. Wybierasz jak Ci pasuje. Jak zajrzysz do instrukcji to dowiesz się, że przyporządkowanie kanałów można zmienić w oknie "chanel assign" w menu głównym a układ  głównych funkcji sterowania jest 3 okna wyżej i nazywa się "sailplane type".... I tam wybierasz,  czy masz klapy na 1 kanale czy na 2 kanałach. I również tam wybierasz czym ma być uruchamiany silnik. Ja stosuję "switch A" ale możesz wybrać sobie inne źródło sygnału sterującego. Gdzie tkwi Twój problem ?

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie latałem samolotami jeszcze, menu z szybowcem,samolotem jest mi słabo znane.Śmigłowiec ustawie w chwilę, ale spokojnie ustawie sobie i samolot.

Chyba nawyk,zawsze wpinałem tam gdzie było ich miejsce.Moje wcześniejsze aparatury nie miały takich rarytasów jak zmiana kanałów, dx8 mam od niedawna i poznaje w sumie to radio.Do instrukcji nawet nie zaglądałem, ustawiłem śmigłowca i po prostu latam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, to S1 ląduje w ALIE (2) i S2 do AUX1 (6)?  -zostały kanały GEAR (5) i AUX1 (6) pod gear to mógłbym żyro podłączyć

No właśnie się zastanawiałem że jak połącze te serwa razem to nie będą pracować na zmianę.

Chyba że coś się zamienia

358nx3c.jpg

 

Racja przecież one działąją razem,równomiernie.

:) Zgadza się że działają równomiernie lecz po podłączeniu na jeden kanał będą działać naprzemiennie tak jak lotki. Wyjścia są dwa - zamontować jedno serwo orczykiem do kadłuba, a drugie orczykiem na zewnątrz skrzydła lub zmienić kierunek obrotu w jednym serwie i można zamontować oba tak samo.

Co się zaś tyczy żyroskopu to moje zdanie jest takie że jeśli model ma lotki to zamontować go na lotkach jak najbardziej. Jeśli nie ma możliwości zdalnej regulacji i wyłączenia to ustawić niewielką czułość ~25% - bardzo pomaga w pierwszych lotach i bardzo polecam jego stosowanie. Po to ktoś wymyślił te urządzenia aby je używać :) a ja  mam je w każdym większym niż 1 m modelu i bardzo to sobie chwalę :D :D.  Zajrzyj  tam : www.piotrp.de/MIX/gyro.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, czyli się da połączyć razem lotki, tylko trzeba kombinować z orczykiem albo kierunkiem.

 

Co się zaś tyczy żyroskopu to moje zdanie jest takie że jeśli model ma lotki to zamontować go na lotkach jak najbardziej. Jeśli nie ma możliwości zdalnej regulacji i wyłączenia to ustawić niewielką czułość ~25% - bardzo pomaga w pierwszych lotach i bardzo polecam jego stosowanie. Po to ktoś wymyślił te urządzenia aby je używać :) a ja  mam je w każdym większym niż 1 m modelu i bardzo to sobie chwalę :D :D.  Zajrzyj  tam : www.piotrp.de/MIX/gyro.htm

 

Ja wiem jak działa żyro  :) i to doskonale, w końcu latam śmigłowcem.A do samolotu zamontuje może gdy będę miał podłączoną kamerkę, aby zredukować jakieś przechylenia niepotrzebne.

 

Na razie podłącze to normalnie i użyję klaplotek.zwykłe klapy sobie zamontuję później.Wtedy będę myślał też o łączeniu kanałów itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koma22

Wyjścia są trzy - bo można jeszcze dać kabel Y.

 

 

edit:

 

Jak chcesz klapy na lotkach to musisz łączyć na dwa kanały.

Jak mają działać tylko lotki to każda z powyższych metod będzie dobra a najprościej

użyć kabla Y.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:)


Nie róbcie jaj. Jest możliwość to lotki na oddzielne kanały. Zresztą Piotr tak napisał. Kabel Y na lotkach przy współczesnych apataturach to rozwiazanie dla dzieci.

 

 

koma22

Wyjścia są trzy - bo można jeszcze dać kabel Y.

 

:) jednak dwa, pierwsze to właśnie kabel Y  / mówimy oczywiście o klapach /

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie róbcie jaj. Jest możliwość to lotki na oddzielne kanały. Zresztą Piotr tak napisał. Kabel Y na lotkach przy współczesnych apataturach to rozwiazanie dla dzieci.

 

No jak na siłę chcesz zająć dodatkowy kanał w aparaturze to 

można zawsze podłączyć każde serwo osobno.

 

Teraz np. jeżeli masz 2 lotki + 2 klapy to zajmujesz

już 4 kanały niepotrzebnie w zasadzie.

 

To zależy od modelu - klapy można spokojnie zrobić na kablu Y

Jeżeli chciałbyś klapolotki + różnicowe wychylenie to musisz podłączyć na 2 kanały i odpalić

mikser w aparaturze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.