okruszek Opublikowano 28 Czerwca 2014 Opublikowano 28 Czerwca 2014 Witam. Poszukuje kogoś z Szczecina, kto odpłatnie przewinie mi silnik RAY C3536/8 Dość pilna sprawa, bo jestem uziemiony. PW
okruszek Opublikowano 28 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2014 Może i TAK ;] Ważne że wiadomo o co chodzi ;]
okruszek Opublikowano 28 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2014 Nie mam takiego drutu. Dość spory koszt zakupu całej rolki, a nie wiadomo jak to wyjdzie. Nawet nie wiem jakiej grubości jest ten drut ( coś jak nitka ) a nie mam czym zmierzyć.
polpakpol Opublikowano 28 Czerwca 2014 Opublikowano 28 Czerwca 2014 Wystarczy długość przewodu, pomiar jego rezystancji i oporność materiałową i są na to wzory Ale to za dużo zachodu...
madrian Opublikowano 29 Czerwca 2014 Opublikowano 29 Czerwca 2014 Wystarczy długość przewodu, pomiar jego rezystancji i oporność materiałową i są na to wzory Ale to za dużo zachodu... Bez bardzo dokładnego przyrządu do pomiaru rezystancji - mając np. tylko typowy multimetr, bardziej dokładne jest mierzenie "na oko", Do takich pomiarów potrzebny jest mostek pomiarowy. I wtedy to jest moment. Poza tym, grubość przewodu nawojowego ma jednak znaczenie, I oczywiście trzeba pamiętać, że na drut jest nałożona izolacja bezbarwna. Jeżeli coś źle policzysz, to efekt będzie daleki od oczekiwań.
piromarek Opublikowano 29 Czerwca 2014 Opublikowano 29 Czerwca 2014 Cześć. I po tych wyliczeniach otrzymasz jakiś kosmos. Drut jest krótki a jego rezystancja właściwa mała. Jej różnica na metrze prawie niemierzalna w amatorskich warunkach. Weź po prostu pożycz suwmiarkę albo mikrometr i to zmierz. Idź do firmy przewijającej silniki i kup od nich te 2 centymetry drutu. Tego na silniku jest jakaś symboliczna długość. Mała różnica średnicy łba nie urwie, nawet jak pomierzysz z emalią. Silnik po prostu będzie miał minimalnie inne właściwości jak poprzednio. I tak nie robiłeś jakichś precyzyjnych pomiarów na hamowni. Ja będziesz rozwijał uzwojenia zrób zdjęcia i narysuj sobie jak były oryginalnie nawinięte. Gdzie się zaczynały i kończyły, jak były połączone, ile zwojów było nawinięte, w jakiej kolejności i w jakim kierunku. pozdrawiam
okruszek Opublikowano 29 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2014 Witam. Narazie jestem zmuszony odłożyć silnik do szuflady, ta technika przerasta mnie, a może brak czasu. Jak się znajdzie jakaś dobra modelarska dusza to proszę o PW.
Rekomendowane odpowiedzi