Skocz do zawartości

RAY C3536/8 - przewinięcie.


okruszek

Rekomendowane odpowiedzi

Wystarczy długość przewodu, pomiar jego rezystancji i oporność materiałową i są na to wzory ;)

Ale to za dużo zachodu...

 

Bez bardzo dokładnego przyrządu do pomiaru rezystancji - mając np. tylko typowy multimetr, bardziej dokładne jest mierzenie "na oko", :)

Do takich pomiarów potrzebny jest mostek pomiarowy. I wtedy to jest moment.

 

Poza tym, grubość przewodu nawojowego ma jednak znaczenie, I oczywiście trzeba pamiętać, że na drut jest nałożona izolacja bezbarwna.

Jeżeli coś źle policzysz, to efekt będzie daleki od oczekiwań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

 

I po tych wyliczeniach otrzymasz jakiś kosmos.

Drut jest krótki a jego rezystancja właściwa mała. Jej różnica na metrze prawie niemierzalna w amatorskich warunkach.

Weź po prostu pożycz suwmiarkę albo mikrometr i to zmierz.

Idź do firmy przewijającej silniki i kup od nich te 2 centymetry drutu. Tego na silniku jest jakaś symboliczna długość.

Mała różnica średnicy łba nie urwie, nawet jak pomierzysz z emalią. Silnik po prostu będzie miał minimalnie inne właściwości jak poprzednio.

I tak nie robiłeś jakichś precyzyjnych pomiarów na hamowni.

Ja będziesz rozwijał uzwojenia zrób zdjęcia i narysuj sobie jak były oryginalnie nawinięte. Gdzie się zaczynały i kończyły, jak były połączone, ile zwojów było nawinięte, w jakiej kolejności i w jakim kierunku.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.