okruszek Opublikowano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 Witam. Poszukuje kogoś z Szczecina, kto odpłatnie przewinie mi silnik RAY C3536/8 Dość pilna sprawa, bo jestem uziemiony. PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polpakpol Opublikowano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 przezwoji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okruszek Opublikowano 28 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 Może i TAK ;] Ważne że wiadomo o co chodzi ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polpakpol Opublikowano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 A nie dasz rady sam spróbować ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okruszek Opublikowano 28 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 Nie mam takiego drutu. Dość spory koszt zakupu całej rolki, a nie wiadomo jak to wyjdzie. Nawet nie wiem jakiej grubości jest ten drut ( coś jak nitka ) a nie mam czym zmierzyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polpakpol Opublikowano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 Wystarczy długość przewodu, pomiar jego rezystancji i oporność materiałową i są na to wzory Ale to za dużo zachodu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2014 Wystarczy długość przewodu, pomiar jego rezystancji i oporność materiałową i są na to wzory Ale to za dużo zachodu... Bez bardzo dokładnego przyrządu do pomiaru rezystancji - mając np. tylko typowy multimetr, bardziej dokładne jest mierzenie "na oko", Do takich pomiarów potrzebny jest mostek pomiarowy. I wtedy to jest moment. Poza tym, grubość przewodu nawojowego ma jednak znaczenie, I oczywiście trzeba pamiętać, że na drut jest nałożona izolacja bezbarwna. Jeżeli coś źle policzysz, to efekt będzie daleki od oczekiwań. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piromarek Opublikowano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2014 Cześć. I po tych wyliczeniach otrzymasz jakiś kosmos. Drut jest krótki a jego rezystancja właściwa mała. Jej różnica na metrze prawie niemierzalna w amatorskich warunkach. Weź po prostu pożycz suwmiarkę albo mikrometr i to zmierz. Idź do firmy przewijającej silniki i kup od nich te 2 centymetry drutu. Tego na silniku jest jakaś symboliczna długość. Mała różnica średnicy łba nie urwie, nawet jak pomierzysz z emalią. Silnik po prostu będzie miał minimalnie inne właściwości jak poprzednio. I tak nie robiłeś jakichś precyzyjnych pomiarów na hamowni. Ja będziesz rozwijał uzwojenia zrób zdjęcia i narysuj sobie jak były oryginalnie nawinięte. Gdzie się zaczynały i kończyły, jak były połączone, ile zwojów było nawinięte, w jakiej kolejności i w jakim kierunku. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okruszek Opublikowano 29 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2014 Witam. Narazie jestem zmuszony odłożyć silnik do szuflady, ta technika przerasta mnie, a może brak czasu. Jak się znajdzie jakaś dobra modelarska dusza to proszę o PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi