Olecki75 Opublikowano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2014 Jako iż w bieżącym roku przypada 100-lecie wybuchu I Wojny Światowej razem z kolegami z modelarni postanowiliśmy zbudować serię myśliwców z IWŚ by na imprezach, na których występujemy pokazać walki tych maszyn. Każdy sobie wybierał stronę konfliktu i odpowiednią maszynę. Mój wybór padł na Halberstadta CL. II. Założenie było takie by można było latać na hali i na mniejszych areałach. Konstrukcja depron lub epp. Ja postanowiłem wykonać dwa z obu tych materiałów. Wersja z epp w skali 1/12 (830mm rozpiętości) a depronowy jeszcze mniejszy (670mm rozpiętości). Wyposażenie wersja depron: - silnik: http://abc-rc.pl/iBM1811-13 - regulator: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__4204__TURNIGY_Plush_10amp_9gram_Speed_Controller.html - serwa 4szt: http://abc-rc.pl/p/122/3779/serwo-emax-es-9251-2-5g-0-27kg-cm-cyfrowe-serwa-cyfrowe-serwa.html - zasilanie: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__9028__ZIPPY_Flightmax_350mAh_2S_20C.html - materiał: depron 3mm, pręciki węglowe 1mm na wzmocnienia płata i sosna 2x3mm na rozpórki, sosna 3x5 na podwozie, sklejka 1mm. Wersja epp - silnik: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__5432__AX_1806N_2500kv_Brushless_Micro_Motor_19g_.html - regulator: http://www.perfecthobby.pl/detale.html?id=3542 - serwa: http://abc-rc.pl/ES9051-Servo-Digital - zasilanie: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11896__Turnigy_nano_tech_460mah_2S_25_40C_Lipo_Pack.html - materiał płyta epp 8mm i 4mm, płaskowniki węglowe 1x4 na wzmocnienia płata, sosna 2x5 na rozpórki, sklejka 2mm. Plan (w sumie za dużo powiedziane) stworzyłem na podstawie rysunków w 3 rzutach: Pierwsze wycięte i poskładane elementy: Podwozia amortyzowane gumkami podobnie jak w oryginale:-). Kółka z tego samego materiału co model. (te z epp wręcz niezniszczalne) Gotowe do malowania: Po malowaniu: Kilka naszych modeli z IWŚ: Ogółem w skali 1/12 to mamy: Airco DH2 Fokker Dr VII Fokker Dr I Fokker E III Nieuport 11 Halberstadt CL. II Camel i kilka innych w budowie. Wersja z depronu z pełnym wyposażeniem waży 125g a wersja z epp 215g. Obydwa Halberstadty zostały oblatane. Od samego początku nie sprawiały jakichkolwiek kłopotów. Lata się nimi przyjemnie, nie są zbyt trudne w pilotażu. Jeśli chodzi o długotrwałość lotu to przy spokojnym lataniu depron - 20 min a epp 10 min. Gdy by nie zmiana przepisów to ten większy z powodzeniem mógł by brać udział w zawodach ESA . Filmik z oblotu wersji depronowej: http://youtu.be/jNvkqczrKgE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro-er1 Opublikowano 1 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2014 fajne , moge liczyc na plany wersji depronowej ??? miroer@tlen.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wenar Opublikowano 1 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2014 bardzo mi sie podoba chetnie takze poprosze o plany depronowe dguzicki @gmail.com (prosze usunac spacje) pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olecki75 Opublikowano 1 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2014 Jak pisałem, plan to za dużo powiedziane. To zaledwie kilka części na podstawie rysunku - płaty, stateczniki i boki kadłuba (w zasadzie tyle do budowy mi wystarczyło). Kolega co resztę zbudował to wykorzystał powiększone rysunki w 3 rzutach . Oczywiście liczyć możecie, posyłam co mam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wenar Opublikowano 2 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2014 Jako ze zazwyczaj mam problem z ladowaniem, póki co jeszcze nie mam wprawy i łatwiej mi złapać model niż wylądować, bardzo podoba mi się to zawieszenie. W związku z powyższym chciałbym prosić o parę zdjęć podwozia jak i może masz zdjęcia wnętrza przed zamknięciem kadłuba? Wręgi i inne elementy. Gdzie osadziles polke pod serwą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olecki75 Opublikowano 4 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 W związku z powyższym chciałbym prosić o parę zdjęć podwozia jak i może masz zdjęcia wnętrza przed zamknięciem kadłuba? Wręgi i inne elementy. Gdzie osadziles polke pod serwą? Podwozie to dwie listewki sosnowe 3x5 sklejone na 'v' i wzmocnione sklejką a oś to węgiel 2 mm: Nie mam więcej fotek od środka. Tam gdzie w kadłub włażą rozpórki i podwozie od środka wklejone są wzdłóż paski depronu 6mm by te elementy miały się czego trzymać. Półki do serw: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wenar Opublikowano 4 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 a jak z wyważeniem tego? bo czekam na dostawę depronu i zaczynam działać, mam spore zaległości... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olecki75 Opublikowano 4 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 U mnie środek ciężkości jest 4cm od natarcia górnego płata. Jak dasz takie samo lub podobne wyposażenie jak podałem to nie powinno być problemów. Nic nie doważałem, wyszło ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wenar Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 Sory ze tak dopyruje ale jestem ciekaw. A rozumiem ze skrzydla plaskie? Zastanawiam die bad profilem KFm3 lub podobnym.. I kadlob jest od stocks jakos wzmocniony listewka, drucik czy plaskiwnik? Nie ukrywam ale zastanawiam sie nad wieksza wersja. I raczej bede musial zastosowac takowe wzmocnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olecki75 Opublikowano 5 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 Skrzydła płaskie wzmocnione węglem (po dwa pręty 0,8mm nad sobą) Rowki na nie wycięte ostrym skalpelem nie na wylot. Jak byś miał depron gładki 3mm to wstaw płaskownik 3mm. na wylot. Nie ma wzmocnień w kadłubie oprócz wspomnianych pasków depronu 6mm. bo miało być jak najlżejsze (mniejsza masa = mniejsza energia kinetyczna = mniejsze straty). Paski wklejone tak samo jak w wersji epp (patrz zdjęcie). Większej wersji nie radzę budować z 3mm, lepiej z 6mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi