Skocz do zawartości

Halberstadt CL. II


Rekomendowane odpowiedzi

Jako iż w bieżącym roku przypada 100-lecie wybuchu I Wojny Światowej razem z kolegami z modelarni postanowiliśmy zbudować serię myśliwców z IWŚ by na imprezach, na których występujemy pokazać walki tych maszyn. Każdy sobie wybierał stronę konfliktu i odpowiednią maszynę. Mój wybór padł na Halberstadta CL. II. Założenie było takie by można było latać na hali i na mniejszych areałach. Konstrukcja depron lub epp. Ja postanowiłem wykonać dwa z obu tych materiałów. Wersja z epp w skali 1/12 (830mm rozpiętości) a depronowy jeszcze mniejszy (670mm rozpiętości).

 

Wyposażenie

wersja depron:

- silnik: http://abc-rc.pl/iBM1811-13

- regulator: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__4204__TURNIGY_Plush_10amp_9gram_Speed_Controller.html

- serwa 4szt: http://abc-rc.pl/p/122/3779/serwo-emax-es-9251-2-5g-0-27kg-cm-cyfrowe-serwa-cyfrowe-serwa.html

- zasilanie: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__9028__ZIPPY_Flightmax_350mAh_2S_20C.html

- materiał: depron 3mm, pręciki węglowe 1mm na wzmocnienia płata i sosna 2x3mm na rozpórki, sosna 3x5 na podwozie, sklejka 1mm.

 

Wersja epp

- silnik: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__5432__AX_1806N_2500kv_Brushless_Micro_Motor_19g_.html

- regulator: http://www.perfecthobby.pl/detale.html?id=3542

- serwa: http://abc-rc.pl/ES9051-Servo-Digital

- zasilanie: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11896__Turnigy_nano_tech_460mah_2S_25_40C_Lipo_Pack.html

- materiał płyta epp 8mm i 4mm, płaskowniki węglowe 1x4 na wzmocnienia płata, sosna 2x5 na rozpórki, sklejka 2mm.

 

Plan (w sumie za dużo powiedziane) stworzyłem na podstawie rysunków w 3 rzutach:

post-4161-0-57202800-1404163668_thumb.jpg

 

Pierwsze wycięte i poskładane elementy:

post-4161-0-68694800-1404163896_thumb.jpg

post-4161-0-51557600-1404163926_thumb.jpg

 

Podwozia amortyzowane gumkami podobnie jak w oryginale:-). Kółka z tego samego materiału co model. (te z epp wręcz niezniszczalne)

post-4161-0-00211600-1404164439_thumb.jpg

post-4161-0-81726700-1404164481_thumb.jpg

 

Gotowe do malowania:

post-4161-0-77737800-1404164578_thumb.jpg

 

Po malowaniu:

post-4161-0-07868400-1404164710_thumb.jpg

post-4161-0-00089800-1404165366.jpg

post-4161-0-95539700-1404165396.jpg

 

Kilka naszych modeli z IWŚ:

post-4161-0-78357900-1404165479.jpg

Ogółem w skali 1/12 to mamy:

Airco DH2

Fokker Dr VII

Fokker Dr I

Fokker E III

Nieuport 11

Halberstadt CL. II

Camel

i kilka innych w budowie.

 

 

Wersja z depronu z pełnym wyposażeniem waży 125g a wersja z epp 215g.

Obydwa Halberstadty zostały oblatane. Od samego początku nie sprawiały jakichkolwiek kłopotów. Lata się nimi przyjemnie, nie są zbyt trudne w pilotażu. Jeśli chodzi o długotrwałość lotu to przy spokojnym lataniu depron - 20 min a epp 10 min. Gdy by nie zmiana przepisów to ten większy z powodzeniem mógł by brać udział w zawodach ESA .

 

Filmik z oblotu wersji depronowej:

http://youtu.be/jNvkqczrKgE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem, plan to za dużo powiedziane. To zaledwie kilka części na podstawie rysunku - płaty, stateczniki i boki kadłuba (w zasadzie tyle do budowy mi wystarczyło). Kolega co resztę zbudował to wykorzystał powiększone rysunki w 3 rzutach :). Oczywiście liczyć możecie, posyłam co mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ze zazwyczaj mam problem z ladowaniem, póki co jeszcze nie mam wprawy i łatwiej mi złapać model niż wylądować, bardzo podoba mi się to zawieszenie.

 

W związku z powyższym chciałbym prosić o parę zdjęć podwozia jak i może masz zdjęcia wnętrza przed zamknięciem kadłuba? Wręgi i inne elementy.

Gdzie osadziles polke pod serwą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z powyższym chciałbym prosić o parę zdjęć podwozia jak i może masz zdjęcia wnętrza przed zamknięciem kadłuba? Wręgi i inne elementy.

Gdzie osadziles polke pod serwą?

Podwozie to dwie listewki sosnowe 3x5 sklejone na 'v' i wzmocnione sklejką a oś to węgiel 2 mm:

post-4161-0-61158300-1404487210_thumb.jpg

 

Nie mam więcej fotek od środka. Tam gdzie w kadłub włażą rozpórki i podwozie od środka wklejone są wzdłóż paski depronu 6mm by te elementy miały się czego trzymać.

 

Półki do serw:

post-4161-0-71119900-1404487645_thumb.jpg 

post-4161-0-88390900-1404487710_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory ze tak dopyruje ale jestem ciekaw.

A rozumiem ze skrzydla plaskie? Zastanawiam die bad profilem KFm3 lub podobnym..

I kadlob jest od stocks jakos wzmocniony listewka, drucik czy plaskiwnik? Nie ukrywam ale zastanawiam sie nad wieksza wersja. I raczej bede musial zastosowac takowe wzmocnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzydła płaskie wzmocnione węglem (po dwa pręty 0,8mm nad sobą) Rowki na nie wycięte ostrym skalpelem nie na wylot. Jak byś miał depron gładki 3mm to wstaw płaskownik 3mm. na wylot. Nie ma wzmocnień w kadłubie oprócz wspomnianych pasków depronu 6mm. bo miało być jak najlżejsze (mniejsza masa = mniejsza energia kinetyczna = mniejsze straty). Paski wklejone tak samo jak w wersji epp (patrz zdjęcie). Większej wersji nie radzę budować z 3mm, lepiej z 6mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.