Skocz do zawartości

Extra 260 -1600


Gość
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W jednym z tematów w innym dziale zostałem zmobilizowany do dokończenia projektu 1600mm. Wrzuciłem temat tutaj bo zrobię wersję spalinową ale elektryczna będzie miała dużo wspólnych elementów ze spalinową. Właściwie różnic jest niewiele i głównie w domku silnika.

 Wstępnie ustaliłem frezowanie kopyt ale muszę je jeszcze dopracować. Jutro wyjeżdżam z Warszawy do Krakowa na 3 dni ( służbowo) więc niewiele podgonię z tematem.

 Wracając do konstrukcji jest ona bezpośrednim rozwinięciem Extry 1250 i w sumie nie ma nic wspólnego z Extrą 1030 której to budowa jest praktycznie rzecz biorąc zakończona.  Ponieważ trochę odpychały mnie proste maski postanowiłem zrobić tym razem maskę bardziej dopasowaną profilem do kadłuba i sklejaną z dwóch połówek gdyż jej kształt nie pozwala na wytłoczenie. W wersji elektrycznej będzie ona z hipsu ponieważ opanowałem tą technologię i wychodzi to dobrze, hips nie pęka i nie rozwarstwia się. Nie wykluczone że hips sprawdzi się w wersji spalinowej. Głównym jego atutem jest łatwość tłoczenia i cena końcowa wytłoczki.

 Konstrukcja opiera się na sklejce, balsie i węglu. Stateczniki profilowane , SK na linkach, SW na dwóch serwach mini, lepsze rozwiązanie niż jeden standard na cały ster. Dwa serwa , po jednym na połówkę skasują efekt skręcenia się połówek SW na łączniku. Mocne, cyfrowe serwa mini są dostępne bez problemu.

 Na ten moment złożyłem jeszcze raz kadłub w 3D i wyszło kilka poprawek. Czasem dobrze jest odpuścić temat na 2-3miesiące bo można potem spojrzeć na niego krytycznym okiem.

 Projekt będę starał się ukierunkować na zestawy typu KIT- nie jakieś tam super serie ale kilka pewnie będzie się dało zorganizować. Budowa modelu ma być przyjemnością więc dążę do najdokładniejszego dopasowania elementów. Cena wynikowa nie jest znana więc nawet szacunkowo trudno coś określić.

 Sprzedaży, publikowania plików niestety nie przewiduję, a to dlatego że projekty które udostępniłem za darmo są wykorzystywane do celów komercyjnych po niewielkich zmianach, mógłbym powiedzieć kosmetycznych.  No cóż , przynajmniej tymczasowo sprawę tą pozostawię bez komentarza ale prędzej czy później powrócę do niej. Istnieją metody personalizacji plików i projektów których nie widać :) Akurat o Extry jestem spokojny bo kopyta i pliki nie ujrzą światła dziennego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu wzmacniać kadłuba w tylnej części. Garb znakomicie usztywnia całość. Co więcej, najprawdopodobniej wywalę krzyżak na początku garba i zrobię rozpórkę z węgla. Pierwsze cięcia planuję pod koniec bieżącego miesiąca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak: działania pewnych ludzi doprowadziły  do tego że nie będę udostępniał żadnych plików. Jednak w przypadku kiedy rozwalisz kawałek modelu to powiesz jakie elementy i będziesz je miał dosłane praktycznie bez żadnej marży a jak naprawdę będziesz chciał  to wygeneruję Ci plik jpg do naklejenia na sklejkę czy balsę do wycięcia włosówką ale w takiej formie że nie zrobisz z niego pliku pod laser.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sławku Bardzo dobrze to ująłeś. W dzisiejszych czasach nie udostępniam żadnych plików i planów. Kiedyś to robiłem i znalazłem kilka moich modeli na allegro głównie szybowce klasy 2m. odszukam zdjęcia bo mam na warsztacie teraz 2 extry 300 od Extreme Flight 58" więc może by ci podsunęło jakieś pomysły konstrukcyjne. a jak wiadomo to chyba najlepszy model tej klasy, niestety już nie dostępny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model w wersji  elektrycznej jest w pliku, chyba nie publikowałem jeszcze jego screenów ale dziś wpadłem na pomysł odchudzenia go do wersji elektrycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.