Pit Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Witam. Kolega, dla którego jest to pierwszy czterotakt poprosił mnie o pomoc w dotarciu i wyregulowaniu tego silnika. Na wstępie trochę danych: - Silnik SAITO FA-150 zamontowany w modelu cylindrem w dół. Silnik z drugiej ręki ale wcześniej nie palony. - Paliwo Contest 10 - Śmigło Bambula 16x8. Początek docierania bez problemu. Silnik łatwo odpalił i na bardzo bogatej mieszance przepalił 1,5 litra paliwa. Po dwóch litrach próbowałem wyregulować silnik i górne obroty ustabilizowały się na 8,7k po czym zmniejszyłem je do 8,4k. Objaw, który wydaje mi się dziwny jest taki, że silnik przy maksymalnych obrotach czyli ubogiej mieszance bardzo mocno dymi. Jeżeli wkręcę iglicę odrobinę więcej silnik potrafi się gwałtownie zatrzymać (odbić?) i odkręca się śmigło. Drugi problem dotyczy wolnych obrotów. Nie ma stabilnych obrotów poniżej 4k a pniżej 3,5k po prostu gaśnie. Podejrzewam, że poprzedni właściciel mógł rozregulkować iglicę wolnych obrotów. Nie wiem jednak jakie powinno być jej pierwotne położenie. Trzeci problem dotyczy odpalania. Silnik jest momentami „twardy”, mocno kopie po palcach i często odpala w drugą stronę. Nie wiem jak dalej do tego podejść. Proszę pomoc.
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Pytanie podstawowe czy regulowałeś luzy zaworowe ? Możliwe że silnik ma zbyt duży luz i dlatego jest z nim problem ...
Pit Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Nie regulowałem. Silnik był nowy. Na tą chwilę nie ma przepracowane ok 1godz,
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Sprawdź i ustaw to nie zaszkodzi poza tym nastawy gaźnika są na stronie saito i w instrukcji obsługi . Ważne żeby paliwo miało olej syntetyczny i w niewielkim dodatku rycynę inaczej nieprzepalony olej i nagar mocno zalepiają kolektor wydechowy i zaczynają się problemy ...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Kopie, odbija i odkręca bo masz za bogato na iglicy wolnych obrotów.
Pit Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Dziękuję wszystkim za odpowiedź. Dam znać jak poszło.
Pit Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Silnik wyregulowany. Zawory po sprawdzeniu nie wymagały regulacji. Problem tkwił w iglicy wolnych obrotów. Musiała być sporo wkręcona w stosunku do tego co podaje instrukcja. Stopniowo wkręcając co 1/8 obrotu udało się uzyskać stabilne wolne na poziomie 2,4k i płynne przejście do 8,8k. Ostatecznie silnik został ustawiony na 8,5k co przełożyło się na 6,4kg ciągu na śmigle 17x8 Bambula. Dziękuję raz jeszcze wszystkim za pomoc.
Paweł Rzedzicki Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Silnik wyregulowany. Zawory po sprawdzeniu nie wymagały regulacji. Problem tkwił w iglicy wolnych obrotów. Musiała być sporo wkręcona w stosunku do tego co podaje instrukcja. Stopniowo wkręcając co 1/8 obrotu udało się uzyskać stabilne wolne na poziomie 2,4k i płynne przejście do 8,8k. Ostatecznie silnik został ustawiony na 8,5k co przełożyło się na 6,4kg ciągu na śmigle 17x8 Bambula. Dziękuję raz jeszcze wszystkim za pomoc. A nie mówiłem ?
Rekomendowane odpowiedzi