endriumaster Opublikowano 19 Marca 2008 Opublikowano 19 Marca 2008 Buduje swoj pierwszy samolot o rozpitosci 1,2 m i wadze lacznej okolo 400 g łacznie ze wszytskim! Chiałbym sie dowiedzieć ile będe mogł maksymalnie latać z silnikiem http://perfecthobby.pl/index1.php?idtowar=964 oraz pakietem http://perfecthobby.pl/index1.php?idtowar=841? Jeszcze mam pytanie jaka polecacie ladowarke i czy balancer jest niezbędny? Wilkie dzieki za jakakolwiek pomoc!
cobra Opublikowano 19 Marca 2008 Opublikowano 19 Marca 2008 Jakiego rodzaju to będzie model? Jakiś "trenerkowaty" - w końcu piszesz, że pierwszy model? Ja bym dał tak około 6-7 minut (tak zupełnie z sufitu). Balancer uważam za niezbedny, a co do ładowarki, to zależy od zasobności portfela. Od 40 zł do 400 zł Najlepiej ładowarkę z balancerem.
Leda_g Opublikowano 19 Marca 2008 Opublikowano 19 Marca 2008 Ale to masz trochę za duży silnik, w zupełności wystarczy ci ten http://perfecthobby.pl/index1.php?idtowar=989. Akumulator masz dobry, a czas lotu dużo zalerzy od sposobu latania i może się wachać od 6min do 15 min lotu, chyba że będzię to szybowiec i łapać będzie termikę. Ładowarka wystarczy taka http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=1517
endriumaster Opublikowano 19 Marca 2008 Autor Opublikowano 19 Marca 2008 Tak to bedzie trenerka:)) A odnosnie ladowarek to czy http://www.allegro.pl/item322713218_ladowarka_z_balancerem_lpc_1080_3e_model_.html albo http://www.allegro.pl/item330814389_ladowarka_cyfrowa_unitech_utm_808b_ac_5a_promo_.html nadaja sie??
cobra Opublikowano 19 Marca 2008 Opublikowano 19 Marca 2008 A może takie coś lub takie, albo takie. Silnik do takiego modelu faktycznie lepszy byłby taki koło 45 gram masy. Pod śmigło koło 8x4.
endriumaster Opublikowano 19 Marca 2008 Autor Opublikowano 19 Marca 2008 A jest jakis sposob zeby przedluzyc maksymalna dlugosc lotu np wstawiajac wiekszy akumulator? Czy to nie ma sensu?
Leda_g Opublikowano 19 Marca 2008 Opublikowano 19 Marca 2008 A ile byś chciał latać, jaki czas by cię zadowalał ?
Barlu Opublikowano 19 Marca 2008 Opublikowano 19 Marca 2008 Czyżby akumulator o większej pojemności? http://perfecthobby.pl/index1.php?idtowar=845 Np. ten jakbyś oszczędnie latał powinien starczyć na to 25minut. Ale regulator 18A nie wystarczy gdy masz takie zasilanie. Nie będę więcej tłumaczył bo się nie znam na tym tak, ale 18A regiel Ci raczej się spali prędzej niż myślisz. Kup np. 25-30A, tak podaje sklep że tyle Amperów "wydaje" akus. (ten co podałeś) Ten co ja podałem to aż 45A. Ewentualnie na tym (http://perfecthobby.pl/index1.php?idtowar=1103) oszczędnie polatasz ok. 22minut i regulator 30A do tego (dobrze mówię, panowie?)
Leda_g Opublikowano 19 Marca 2008 Opublikowano 19 Marca 2008 Dajesz aku o 2200mAh do 3000mAh, tyle teorii,ale w praktyce to nie jest tak łatwo. Po pierwsze takie aku waży dużo (akumulator w małych modelach stanowi główny cieżar), a jak dużo waży to i model jest cięższy, a jak model cieższy to i silnik prądu pobiera więcej, jak pobiera więcej to .... itd. Są pewne ograniczenia napedu elektrycznego, można latać długo na aku ale do tego trzeba przygotowywać model.
Rekrut:) Opublikowano 20 Marca 2008 Opublikowano 20 Marca 2008 Czyli weź najlepiej sobie kup 2 jakieś pakiety i już....oczywiście jak masz portfelik na tyle wystarczalny :wink: Wylatasz jeden to zakładasz drugi a w między czasie ładujesz poprzedni i tak w kółko...oczywiście będzie troche zastoju między pakietami no ale Czego sie nie robi żeby polatać ;D
Kaper Opublikowano 20 Marca 2008 Opublikowano 20 Marca 2008 Czyżby akumulator o większej pojemności? http://perfecthobby.pl/index1.php?idtowar=845... Ale regulator 18A nie wystarczy gdy masz takie zasilanie. (dobrze mówię, panowie?) Niestety, źle. Regulator dobieramy ze wzgledu na podstawowy parametr: prąd pobierany przez silnik. Dbamy też o pozostałe parametry: napięcie pakietu, rodzaj (chemię) ogniw, rodzaj silnika, wymagania odnośnie BECa, możliwości programowania, poziom "inteligencji" itd. Ale podstawa to prąd POBIERANY przez silnik. Wydajność prądowa pakietu nie ma znaczenia przy doborze regulatora. Czyli pakiet o teoretycznej wydajności nawet 100A używany do silnika pobierającego 10A zadowoli się regulatorem np. 12A lub 18A (warto mieć trochę zapasu). Oczywiście wydajność akumulatora też ma znaczenie, ale "w drugą stronę" - jeśli silnik chciałby pobrać 100A i damy regulator nawet 120A, a akumulator ma wydajność (obciążalność) 10A, to się po chwili zagotuje i możemy spokojnie odpocząć od latania :wink: Wracając do głównych pytań: Chiałbym sie dowiedzieć ile będe mogł maksymalnie latać z silnikiem http://perfecthobby.pl/index1.php?idtowar=964 oraz pakietem http://perfecthobby.pl/index1.php?idtowar=841? Na początek nie potrzebujesz akumulatora do długich lotów - każde kilkadziesiąt sekund w powietrzu będzie niezłym wynikiem. W kolejnych samolotach ten parametr zacznie mieć większe znaczenie. Pierwszy model -> lepiej aby był lekki. Zatem oszczędzamy np. na masie akumulatora. Silnik faktycznie mógłby być nieco lżejszy, ale ten ma szansę być niezłym napędem do kilku następnych modeli. Szansę na wykorzystanie silnika do innych modeli zwiększysz stosując propsaver - on chroni nie tylko śmigło, ale i wał silnika (oczywiście do pewnych granic). I uzbrój się w cierpliwość, kiedy już model będzie gotowy. Wiatr naprawdę przeszkadza (ze wzrostem doświadczenia coraz mniej, i coraz większy zaczyna być dopuszczalny, ale ciągle ma znaczenie). Pozdrawiam, Kaper
slawko_k Opublikowano 20 Marca 2008 Opublikowano 20 Marca 2008 ja trenerkiem ok 350g na baterii 2S 1000 latałem ok 20-25min ale miałem słaby silnik. ty masz pakiet 3s ale zdecydowanie większy i mocniejszy silnik.
endriumaster Opublikowano 20 Marca 2008 Autor Opublikowano 20 Marca 2008 Wielkie dzieki za wszelkie informacje! Z pewnością pomogą mi w lepszym doborze wszytstkiego do pierwszego modelu! Jeszcze mam dwa pytania 1. Czy w takim wypadku mam kupic regulator 25A czy wystarczy ten (bo bede chcial kupic ten silnik moze sie przyda do nastepnego modelu:) 2. Co to jest propsaver?
cobra Opublikowano 20 Marca 2008 Opublikowano 20 Marca 2008 Do tego modelu wystarczy regulator 12-15A, ale skoro piszesz, że może wykorzystasz silnik w innym modelu, kup regulator 25A. Po co mieć potem ograniczenie? Propsaver to piasta mocująca śmigło gumką - coś takiego. Chroni śmigło (i cały napęd) przed złamaniem przy zaczepieniu o ziemię.
Diakon Opublikowano 21 Marca 2008 Opublikowano 21 Marca 2008 Kolega zrobił samolot (NIE motoszybowiec) o wadze ok. 350g, z dużym kadłubem (tj. stawiał większy opór ), na tym silniku: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=5666 ze śmigłem bodajże 9x5 na lipolu 7,4V 1,8Ah 10C latał niemal bez przerwy >30min. Trochę powiewał wiaterek, ale model latał bez przeszkód . ***************** Edycja: Źle napisałem, model waży 250g a nie 350g... Pomyłka .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.