Jump to content

Maksymalny czas lotu!


Recommended Posts

Buduje swoj pierwszy samolot o rozpitosci 1,2 m i wadze lacznej okolo 400 g łacznie ze wszytskim! Chiałbym sie dowiedzieć ile będe mogł maksymalnie latać z silnikiem

 

http://perfecthobby.pl/index1.php?idtowar=964

 

oraz pakietem

 

http://perfecthobby.pl/index1.php?idtowar=841?

 

Jeszcze mam pytanie jaka polecacie ladowarke i czy balancer jest niezbędny?

Wilkie dzieki za jakakolwiek pomoc!

Link to comment
Share on other sites

Jakiego rodzaju to będzie model? Jakiś "trenerkowaty" - w końcu piszesz, że pierwszy model?

Ja bym dał tak około 6-7 minut (tak zupełnie z sufitu).

Balancer uważam za niezbedny, a co do ładowarki, to zależy od zasobności portfela. Od 40 zł do 400 zł :lol: Najlepiej ładowarkę z balancerem.

Link to comment
Share on other sites

Ale to masz trochę za duży silnik, w zupełności wystarczy ci ten http://perfecthobby.pl/index1.php?idtowar=989.

Akumulator masz dobry, a czas lotu dużo zalerzy od sposobu latania i może się wachać od 6min do 15 min lotu, chyba że będzię to szybowiec i łapać będzie termikę.

Ładowarka wystarczy taka http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=1517

Link to comment
Share on other sites

Czyżby akumulator o większej pojemności? http://perfecthobby.pl/index1.php?idtowar=845

Np. ten jakbyś oszczędnie latał powinien starczyć na to 25minut. Ale regulator 18A nie wystarczy gdy masz takie zasilanie. Nie będę więcej tłumaczył bo się nie znam na tym tak, ale 18A regiel Ci raczej się spali prędzej niż myślisz. Kup np. 25-30A, tak podaje sklep że tyle Amperów "wydaje" akus. (ten co podałeś) Ten co ja podałem to aż 45A.

Ewentualnie na tym (http://perfecthobby.pl/index1.php?idtowar=1103) oszczędnie polatasz ok. 22minut i regulator 30A do tego :)

 

(dobrze mówię, panowie?)

Link to comment
Share on other sites

Dajesz aku o 2200mAh do 3000mAh, tyle teorii,ale w praktyce to nie jest tak łatwo.

Po pierwsze takie aku waży dużo (akumulator w małych modelach stanowi główny cieżar), a jak dużo waży to i model jest cięższy, a jak model cieższy to i silnik prądu pobiera więcej, jak pobiera więcej to .... itd.

Są pewne ograniczenia napedu elektrycznego, można latać długo na aku ale do tego trzeba przygotowywać model.

Link to comment
Share on other sites

Czyli weź najlepiej sobie kup 2 jakieś pakiety i już....oczywiście jak masz portfelik na tyle wystarczalny :wink: Wylatasz jeden to zakładasz drugi a w między czasie ładujesz poprzedni i tak w kółko...oczywiście będzie troche zastoju między pakietami no ale :D Czego sie nie robi żeby polatać ;D

Link to comment
Share on other sites

Czyżby akumulator o większej pojemności? http://perfecthobby.pl/index1.php?idtowar=845

...

Ale regulator 18A nie wystarczy gdy masz takie zasilanie.

(dobrze mówię, panowie?)

 

Niestety, źle. Regulator dobieramy ze wzgledu na podstawowy parametr: prąd pobierany przez silnik.

 

Dbamy też o pozostałe parametry: napięcie pakietu, rodzaj (chemię) ogniw, rodzaj silnika, wymagania odnośnie BECa, możliwości programowania, poziom "inteligencji" itd.

Ale podstawa to prąd POBIERANY przez silnik.

 

Wydajność prądowa pakietu nie ma znaczenia przy doborze regulatora.

Czyli pakiet o teoretycznej wydajności nawet 100A używany do silnika pobierającego 10A zadowoli się regulatorem np. 12A lub 18A (warto mieć trochę zapasu).

 

Oczywiście wydajność akumulatora też ma znaczenie, ale "w drugą stronę" - jeśli silnik chciałby pobrać 100A i damy regulator nawet 120A, a akumulator ma wydajność (obciążalność) 10A, to się po chwili zagotuje i możemy spokojnie odpocząć od latania :wink:

 

Wracając do głównych pytań:

Chiałbym sie dowiedzieć ile będe mogł maksymalnie latać z silnikiem

http://perfecthobby.pl/index1.php?idtowar=964

oraz pakietem

http://perfecthobby.pl/index1.php?idtowar=841?

 

Na początek nie potrzebujesz akumulatora do długich lotów - każde kilkadziesiąt sekund w powietrzu będzie niezłym wynikiem. W kolejnych samolotach ten parametr zacznie mieć większe znaczenie.

 

Pierwszy model -> lepiej aby był lekki. Zatem oszczędzamy np. na masie akumulatora. Silnik faktycznie mógłby być nieco lżejszy, ale ten ma szansę być niezłym napędem do kilku następnych modeli. Szansę na wykorzystanie silnika do innych modeli zwiększysz stosując propsaver - on chroni nie tylko śmigło, ale i wał silnika (oczywiście do pewnych granic).

 

I uzbrój się w cierpliwość, kiedy już model będzie gotowy. Wiatr naprawdę przeszkadza (ze wzrostem doświadczenia coraz mniej, i coraz większy zaczyna być dopuszczalny, ale ciągle ma znaczenie).

 

Pozdrawiam,

 

Kaper

Link to comment
Share on other sites

Wielkie dzieki za wszelkie informacje! Z pewnością pomogą mi w lepszym doborze wszytstkiego do pierwszego modelu! Jeszcze mam dwa pytania

1. Czy w takim wypadku mam kupic regulator 25A czy wystarczy ten (bo bede chcial kupic ten silnik moze sie przyda do nastepnego modelu:)

2. Co to jest propsaver?

Link to comment
Share on other sites

Do tego modelu wystarczy regulator 12-15A, ale skoro piszesz, że może wykorzystasz silnik w innym modelu, kup regulator 25A. Po co mieć potem ograniczenie?

Propsaver to piasta mocująca śmigło gumką - coś takiego. Chroni śmigło (i cały napęd) przed złamaniem przy zaczepieniu o ziemię.

Link to comment
Share on other sites

Kolega zrobił samolot (NIE motoszybowiec) o wadze ok. 350g, z dużym kadłubem (tj. stawiał większy opór :) ), na tym silniku: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=5666 ze śmigłem bodajże 9x5 na lipolu 7,4V 1,8Ah 10C latał niemal bez przerwy >30min. Trochę powiewał wiaterek, ale model latał bez przeszkód :) .

 

*****************

Edycja:

Źle napisałem, model waży 250g a nie 350g... Pomyłka :) .

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.