Skocz do zawartości

Mechanika skrzydła - klapy do lotek


piotralski

Rekomendowane odpowiedzi

Latam od bardzo niedawna i nasuwa mi się pytanie, częściowo powiązane z tematem:

czy do latania w termice jest korzystne minimalne opuszczenie lotek razem z klapami dla uzyskania bardziej wklęsłego profilu skrzydła ?

O dodawaniu klap już na forum czytałem ale o lotkach w tym kontekście nie było mowy

Model: Multiplex Cularis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

W Cularisie - nie ma sensu.... Zwiększysz tylko opór skrzydła, który bez tego jest już duży ! Jasne, spróbować można. Tylko, żeby te próby  były chociaż trochę zbliżone do obiektywnych należy je zrobić w warunkach atermicznych i przy bezwietrznej pogodzie. Czyli latem około 5 rano....

Pozdrawiam - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panie Jerzy :) Miło Pana spotkać w cyber-świecie.

 

Klapy dałem 8% w dół a lotki 5%. Dzień był wietrzny - ok 2m/s. Efekt był taki że model lekko zwalniał ale lot był płaski i równy.

Termika była bardzo słaba więc temat jest dla mnie rozwojowy.

 

P.S.

Panie Jerzy, od tygodnia lądując trafiam już w lotnisko. Latam dwa razy dziennie po godzinie i wpadam w samozachwyt ^_^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Daj spokój z tym "panem".

------------------------------

To jesteś na dobrej drodze ! Jeszcze z 2000 lądowań i będziesz trafiał w środek 1m tarczy...

Cularisem można spokojnie latać F3E ! Szkoda, że nie było Cię w poprzednią sobotę ! Była czołówka Polski w konkursie lądowań.

Pozdrawiam - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.