SpinPoint Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 Witam, temat dziwny bo mnie coś zaskoczyło, mam stary silnik cstkam 1,5 cm3 i po stosowaniu paliwa model technics syntetyk 18% i nitro 5% świeca os A3, spadła kompresja, aluminiowy tłok sie ruszał w tulei bardzo lekko na boki, myślałem że to już koniec życia tego silnika, ale wpadłem na pomysł żeby coś wykombinować z tłokiem który był płaski i wykonany z Alu, wysunąłem sworznia i wyciągnąłem korbowód po czym spowrotem wsunąłem sworznia, od spodu tłoka ciężko wsunołem klucz okrągły (walcowy) chyba 8 po czym umocowałem w imadle od góry przystawiłem inny klucz też walcowy prawie na całej powierzchni tłoka i udeżyłem w klucz 3 razy małym młotkiem, tłok sie lekko rozszerzył i ciężko wchodził do tulei, ale sie rozchodził, po złożeniu silnika przekręcając śmigło lekko tłok przycierał a zwłaszcza w górnej części tulei, wszystko było naoliwione, postanowiłem go spróbować zapalić na paliwie metanol z rycyną 20% bez nitra, silnik zapalił, troche sie grzał i po ok 5 minytowym działaniu zgasiłem go, docierałem go tym paliwem i wypaliłem ok 250 ml , teraz silnik ma kompresje nawet jak sie śmigło przytrzyma przez ok 8 sekund to odbija spowrotem, jak ktoś ma stary silnik albo nowy w którym już nie ma kompresji to może spróbować zregenerować tłok pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meteor Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 sądzę że nic nowego nie odkryłeś, zapewne większość "starych wyjadaczy" zna tą metodę, przy rozklepywaniu tłoka trzeba uważać aby nie uderzyć zbyt mocno ponieważ może pęknąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SpinPoint Opublikowano 21 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 sądzę że nic nowego nie odkryłeś, zapewne większość "starych wyjadaczy" zna tą metodę, przy rozklepywaniu tłoka trzeba uważać aby nie uderzyć zbyt mocno ponieważ może pęknąć możliwe na forum jeszcze nie spotkałem takiego tematu :mrgreen: używa ktoś model technics syntetyk 18 % i 5 nitro?? jakie macie zdanie o tym paliwie?? ja przeszedłem na syntetyk z rycyną pół na pół :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meteor Opublikowano 22 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 na forum jeszcze nie spotkałem takiego tematu to spójrz tutaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SpinPoint Opublikowano 22 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 na forum jeszcze nie spotkałem takiego tematu to spójrz tutaj hehe dobre z tym powlekaniem tulei też jest ciekawe :mrgreen: pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
123paszko123 Opublikowano 22 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 używa ktoś model technics syntetyk 18 % i 5 nitro Co powoduje nitro w benzynie ??? Silnik jest mocniejszy?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SpinPoint Opublikowano 22 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 używa ktoś model technics syntetyk 18 % i 5 nitro Co powoduje nitro w benzynie ??? Silnik jest mocniejszy?? tzn silnik nie grymasi i nie gaśnie na wolnych obr, mocniejszy jak dasz 20 % nitro i piszą że temperatura pracy jest wyższa pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabbitlkr Opublikowano 23 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 Co powoduje nitro w benzynie ??? o jakiej benzynie mowa? Chyba masz na myśli metanol. Benzyna to nie to samo co paliwo. Benzyna jest paliwem ale paliwo już niekoniecznie jest benzyną. Nitro w paliwie znacznie podnosi kulturę pracy. Silnik pracuje równiej, lepiej wkręca sie na obroty. Po dodaniu kilku procent od razu widać różnice. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.