jarek_aviatik Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 Marku Chylę czoła dla Twoich osiągnięć, zwłaszcza jeśli chodzi o Shindena. Albo jesteś tak dobry aerodynamicznie, albo po prostu "masz nosa" - tak czy inaczej SZACUN Shinden nie jest prostym samolotem, zwłaszcza jeśli chce się zbudować makietę z reżimowymi proporcjami do oryginału. Przekonał się o tym Grek, któremu pomagam ulotnić jego Shindena (rozbił już 3 kadłuby podczas lądowania, w pewnych kątach natarcia ster wysokości jest nieefektywny - model nie reaguje): Jesteśmy już na dobrej drodze. Teraz to co napiszę nie spodoba się pewnie kilku osobom a zwłaszcza "mądralińskim" typu Moderator Przemek - mogę być za to wykluczony z forum nie dbam o to. Gość nie ma pojęcia o czym pisze. Proszę pooglądać filmik z analizy mojego modelu Shindena - dla całego modelu krytyczne są kąty natarcia samolotu 2 i 8 stopni, gdzie współczynnik momentu powoduje niekontrolowany "nose down problem". Zwłaszcza dla zachowanej skali Shindena. https://plus.google.com/u/0/112285155101472886772/posts/MoFfQxF5BVv?pid=6220832312073266018&oid=112285155101472886772 Dla tych co się cokolwiek znają na aerodynamice filmik jest jasny. Jeszcze raz Szacun dla Ciebie Marku, trzymam kciuki za udany oblot. A te relacje z budowy kupionych w sklepie gotowych modeli - to po prostu śmiech. Ty Marku przynajmniej robisz modele od podstaw. Pozdrawiam wszystkich prawdziwych modelarzy Jarek 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi