Jump to content

Opis budowy modelu halowego ESA Spitfire MK V ( napolskimniebie.pl )


ghost9x
 Share

Recommended Posts

IMG_2303.jpg
Witam,

Dzięki uprzejmości p. Marka Rokowskiego do naszej modelarni zawitały dwa modele halowe ESA.

Modele są nie malowane co wiąże się z mniejszym kosz tem zakupu. Swój egzemplarz postanowiłem zbudować w domowy zaciszu  robiąc krótki opis budowy.

 

Paczka która do nas trafiła prezentuje się tak :

IMG_2132.jpgIMG_2133.jpgIMG_2136.jpg

Paczka została świetnie zapakowana, a  kawałek dodatkowego EPP dodanego do zestawu przydaje się podczas budowy :D

Instrukcja dołączona do zestawu jest obfita w treść oraz zdjęcia  Co pomaga w budowie , budując model zgodnie z instrukcją ciężko jest się pomylić.

Narzędzia potrzebne do budowy modelu :

Klej CA średni

Przyśpieszacz do CA

Ostry wkład do nożyka

Metalowa linijka i ekierka

Obcinaczki i płaskoszczypy

UhuPor

Koszulka termokurczliwa

Pierwszą rzeczą którą wykonałem to odmierzenie i  odcięcie lotek w skrzydłach oraz w stateczniku poziomym i pionowym.

  IMG_2149.jpgIMG_2151.jpgIMG_2160.jpgIMG_2186.jpgIMG_2197.jpg

Następnie nacinamy lotki pod kątem 45 stopni

IMG_2165.jpg

Wykonujemy  zawiasy lotki za pomocą kleju UHU por.

IMG_2185.jpgIMG_2181.jpg

Smarujemy lotkę klejem , następnie łączymy na chwilę ze skrzydłem po czym rozłączamy i czekamy parę minut. Gdy klej zaczyna wiązać sklejamy lotkę na stałe.

Po związaniu klej tworzy elastyczną spoinę na całej długości lotki zastępując nam zawias.

Czynność powtarzamy przy sterze kierunku i wysokości.

Gdy mamy już wklejone stery oraz lotki wklejamy usztywnienie statecznika pionowego oraz poziomego  ( płaskownik węglowy 3x0,5mm)

IMG_2216.jpg

W miejscu odcięcia lotek wklejamy wzmocnienie ( płaskownik 3x0,5mm)

 IMG_22121.jpgIMG_2213.jpg

Sklejamy ze sobą poziomą i pionową dolną podłużnicę kadłuba pamiętając o kącie prostym ;)

 IMG_2210.jpg

Wklejamy natarcie skrzydła   (płaskownik 4x1mm)

IMG_2225.jpgIMG_2233.jpg

Oraz usztywnienie skrzydła

 IMG_2248.jpgIMG_2249.jpgIMG_2246.jpgIMG_2250-e1412004950311.jpg

I kadłuba

 IMG_2258.jpgIMG_2253.jpgIMG_2264.jpg

Pora na popychacze.

Odmierzamy oraz ucinamy kawałek pręta węglowego ora

z wyginamy pręt który wejdzie w orczyk.

IMG_2283-e1412011177800.jpg

Następnie przy pomocy koszulki termokurczliwej oraz zapałek lub zapalniczki łączymy z jednej strony orczyk z popychaczem ,a z drugiej popychacz z prętem.

IMG_2285.jpg

Przyszedł czas na serva oraz silnik :D

Do orczyka od serva przyklejamy ten który dostaliśmy w zestawie.

IMG_2313.jpgIMG_2307.jpg

Po czym wycinamy otwór i wklejamy servo mechanizm.

IMG_2317.jpgIMG_2320.jpg

Czynność powtarzamy przy servach i orczykach napędy lotek wysokości i kierunku :)

IMG_2323.jpgIMG_2322.jpg

Oblot.

Oblot odbył się na otwartym przestrzeni w bez wietrzną pogodę.

Model przed oblotem wraz z pilotem prezentował się tak

      IMG_2333-Kopiowanie-1024x682.jpg

IMG_2345-Kopiowanie-1024x682.jpgIMG_2369-Kopiowanie-1024x682.jpgIMG_2371-Kopiowanie-1024x682.jpgIMG_2376-Kopiowanie-1024x682.jpgIMG_2383-Kopiowanie-1024x682.jpgIMG_2388-Kopiowanie-1024x682.jpg

Podsumowując model lata wspaniale ! Jest zwrotny przy każdej prędkości oraz dzięki piance EPP  odporny na twarde lądowania ;) Co przyda się gdy powędrujemy w zimę na halę :P

Model buduje się bardzo szybko i przyjemnie, a każdy błąd przy budowie jest wybaczalny lecz odczuwalny przy lotach, Zbudowanie modelu zajęło mi jeden wieczór (ok. 2-3 h ). Po czym mamy super model do ćwiczenia umiejętności w zimę jak i też latem. Spitfire  przy bezwietrznej pogodzie  także na dworze lata  świetnie :D

Pozdrawiam Daniel

Zapraszam także na Lubuski portal modelarzy RC  www.RCclub.pl 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.