widar123 Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Witam Skoro dotyczy to silnika SAITO FG36 to przy okazji chciałbym spytać, jakie maksymalne obroty udało się Wam uzyskać na śmigle 3 łopatowym. Póki co na moim mam ok 6800 (śmigło MEJZLIK 18x10) i nie wiem czy mam być z tego zadowolony czy nie, jako że na 2 łopatowym przy tym rozmiarze powinien się wkręcać na ok 8000. Jeśli ma ktoś swoje doświadczenia z eksploatacji takowych śmigieł, będę wdzięczny za podzielenie się. Pozdr - Darek
robas69 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Pytanie od zupełnego laika w dziedzinie silników spalinowych. Czy Saito FG 30 lub FG 36 oprócz przepustnicy ma również ssanie, które trzeba regulować z poziomu aparatury (w domyśle w locie)? Pytam ze względu na to, że mam "tylko" 8-o kanałowy nadajnik.
widar123 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Silniki Saito z rodziny FG (zapłon iskrowy) nie posiadają osobnej dźwigni ssania. W tym rozwiązaniu gaźnik przypomina typowe rozwiązania z silników żarowych, gdzie jedyną dziwignią regulującą jest przepustnica gazu. Tak więc nie ma konieczności obsługiwania silnika dodatkowym kanałem.
robas69 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Dziękuję. Oglądałem Twoje filmy na YT. Piękny dźwięk w locie i jeszcze lepsze lądowania.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.