Patryk Kukliński Opublikowano 29 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2014 Witam serdecznie kupiłem model BLACK HORSE - EXCEL 2000 i prosił bym was o pomoc w dobraniu silnika , serw i pakietu do modeliku . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidgdynia Opublikowano 29 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2014 Silnik: O.S. Max 46 LA (7,5cm), ja mam w swoim O.S. Max 40 LA (6,5cm) i mocy nie brakuje. Potrzebujesz 4 serwa standard np.: Hitec HS 311, HS 322HD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepcio Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Patryku! Gratuluję dobrego wyboru. Ten model nie potrzebuje specjalnego wyposaŻenia.Wystarczą mu pewne standartowe serwa i w miarę mocny silnik o pojemności takiej jak piszą koledzy powyżej.Niesamowicie łatwy w pilotażu ale nie od razu.Musisz na początek mieć kogoś doświadczonego który załagodzi stres i wprowadzi w pilotowanie.Dobrze wcześniej potrenować na symulatorze aby "nie pomylić drążków". Potem już tylko sama frajda. W trenerku którego ja posiadam mam OSĘ 46 AX.Dużo za mocny, bo lata jak wariat. I jeszcze jedno.Podwozie.Zalaminowałem mocowanie głównego i wymieniłem drut w przednim bo gięło sie niesamowicie.Wietnamska lipa. Model ma jeszcze jedną wadę .Pokrycie. Po lądowaniu na badylach możesz mie dziury jak w durszlaku.Ale to nie problem .Nie przejmuj się. Zaklejaj inną i lataj! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekRG Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Ja dodam że najlepsza do zaklejania takich dziurek jest taśma biurowa z Lidla. Trzeba pamiętać tylko żeby powierzchnia klejenia było odtłuszczona. Jeśli to miejsce gdzie się brudzi od wyziewów z silnika, to dodatkowo po naklejeniu łatki psikam sprayem bezbarwnym tj lakierem samochodowym; chodzi o to aby był po wyschnięciu odporny na działanie paliw i rozpuszczalników. Od bólu może być lakier do paznokci ;-) Tego co używa moja żona akurat olej nie rusza. Co do serw, z doświadczenia wiem że sprawdzają się metale. Przy lądowaniu bez podwozia w trawach czy innych przygodach nie ma leku że tryby się posypią. Taki trenerek w późniejszym czasie to super latadło do przygodnego terenu, wszędzie tam gdzie ladowanie z podwoziem źle by się kończyło ; taka maszyna rolnicza ze skrzydłami ;-) Poustawiaj sobie tak aby były wychylenia powierzchni większe niż producent dopuszcza. Na początek wszytko tak jak książka pisze (tj instrukcja), a jak się wlatasz, poznasz model i nabierzesz wprawy, to większe wychylenia pozwolą Ci dobrze poszaleć takim modelem. Ja od czasu do czasu lubię odkurzyć swojego trenerka, bo to całkiem inne latanie niż średniopłatami o symetrycznym profilu. Silnik poj 7,5 ccm będzie znakomitym wyborem. Również 6,5 ccm się nada ale zawsze lepiej mieć ciut więcej mocy w zanadrzu i nikt nie każe cały czas latać na otwartej do końca przepustnicy. Co do serw, to ja używam Blue Bird BMS-621MG - nie do zajechania i są części zamienne. Jedynie na gas można dać plastikowego standarta. Nawet jest wskazane aby to nie było serwo z metalowymi trybami. Ja cały sezon przelatałem na 9 gramowym serwie HXT900 i zdało egzamin. Tryby serw "plastikowych" lepiej znoszą drgania. Na zasilaniu w podobnym modeliku na takich 5 serwach mam TURNIGY 8-15A UBEC for Lipoly i ZIPPY Flightmax 2100mAh 2S3P Receiver Pack. Wagowo wychodzi to samo co Ni-MH a masz stałe napięcie i dłużej polatasz, znacznie dłużej na tym samym pakiecie. P.s. nie wiem jak w tym modelu wygląda kwestia zawiasów, ale najtrwalszym rozwiązaniem są zawiasy nylonowe łączone bolcem metalowym. Zazwyczaj przezywają sam model Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidgdynia Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 U siebie zrezygnowałem z przedniej goleni a zastąpiłem to tylnym kółkiem i duraluminium z przodu. W porównaniu z oryginalnym podwoziem jest to super rozwiązanie. Silnik 6,5cm w zupełności wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Kukliński Opublikowano 31 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2014 Dziękuje wszystkim za pomoc . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi