atoja Opublikowano 4 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 Witam Zaczynamy budowę modelu kompozytowego.Są w to zaangażowane cztery osoby. Rozpiętość skrzydeł 206 cm model pod silnik 50 ccm. Postaram się w miarę dokładnie opisać jak to robimy może komuś się przyda. Materiał do wykonania „kopyt” to styrodur z przekładkami ze sklejki dla utrzymania poprawnego profilu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrisj23 Opublikowano 4 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 Witam Zaczynamy budowę modelu kompozytowego.Są w to zaangażowane cztery osoby. Rozpiętość skrzydeł 206 cm model pod silnik 50 ccm. Postaram się w miarę dokładnie opisać jak to robimy może komuś się przyda. Materiał do wykonania „kopyt” to styrodur z przekładkami ze sklejki dla utrzymania poprawnego profilu. Witam - jako że model umieszczony w kategorii modele 3D to zwrócę uwagę że jakbyś lekko go nie zrobił to rozpiętość 206cm w żadnym stopniu nie pozwoli na silniku klasy 50cm uzyskać "żwawego akrobata" - nie mówiąc o lataniu 3D Przy tej rozpiętości to silnik klasy "mocne 80" będzie potrzebne. Pitts 12 jest pięknym samolotem - ale maska i 2 płaty swoje opory robią. Ja mam Pittsa 12 2,7m i silnik 170 na rezonansach ma co robić... Pozdrawiam KJ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin.O Opublikowano 4 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 Troszkę mniejszy Pitts 12 na dla 56 190 cm i waga 11kg.Myślę Chrisj że jak uda nam się zejść do wagi 8 kg to i na 56 da radę.Ale jeszcze długa droga przed nami ale coś pomalutku się dzieje .Mam nadzieje że Andrzej będzie regularnie wrzucał fotki z naszych dalszych prac. https://plus.google.com/u/0/app/basic/photos/104898109205126662971/album/6053431800332179473/6053431810637478850 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrisj23 Opublikowano 4 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 Troszkę mniejszy Pitts 12 na dla 56 190 cm i waga 11kg.Myślę Chrisj że jak uda nam się zejść do wagi 8 kg to i na 56 da radę.Ale jeszcze długa droga przed nami ale coś pomalutku się dzieje .Mam nadzieje że Andrzej będzie regularnie wrzucał fotki z naszych dalszych prac. https://plus.google.com/u/0/app/basic/photos/104898109205126662971/album/6053431800332179473/6053431810637478850 16 cm robi różnicę Kiedyś zbudowałem Ultimate-a 1,85m na zdz60 - ważył coś koło 8,5kg - ale Ultek ma smukły kadłub i oba skrzydła ze skosem - był bardziej opływowy i latał ostro. Pitts ma dużą maskę - na pewno zmieścicie jakąś 80tkę - odradzam kupowanie silników 50-60cm w układzie boxer - mniejsza moc większa masa - jakby Wam się udało wstawić zdz80 rv-j to by była rewelacja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atoja Opublikowano 5 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Przy tej rozpiętości to silnik klasy "mocne 80" będzie potrzebne. Pitts 12 jest pięknym samolotem - ale maska i 2 płaty swoje opory robią. Ja mam Pittsa 12 2,7m i silnik 170 na rezonansach ma co robić... Pozdrawiam KJ Witam tak się składa że nie znam się na doborze silników. Moim zamiarem było pokazanie jak robimy i co z tego wyszło.Na 100% zrobimy jakieś błędy może kiedyś ktoś ich uniknie czytając ten wątek. Chris średnica "mordy" to 270mm nie wiem jaki duży silnik tam się zmieści. "Morda" powstawała tak: Szkielet ze styro i sklejki,powleczone żywicą epoksydową z krzemionką na to tkanina 110g później kity,lakier akrylowy,polerowanie i woskowanie. Następnie żelkot na to żywica z krzemionką i rowingiem szklanym(taki kit) to przykryte dwoma warstwami tkaniny 800g. Podział robiliśmy z pleksi. Na ostatniej fotce gotowe formy. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msp-elektronik Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Jaki rozdzielacz stosujecie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrisj23 Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Witam tak się składa że nie znam się na doborze silników. Moim zamiarem było pokazanie jak robimy i co z tego wyszło.Na 100% zrobimy jakieś błędy może kiedyś ktoś ich uniknie czytając ten wątek. Chris średnica "mordy" to 270mm nie wiem jaki duży silnik tam się zmieści. "Morda" powstawała tak: Szkielet ze styro i sklejki,powleczone żywicą epoksydową z krzemionką na to tkanina 110g później kity,lakier akrylowy,polerowanie i woskowanie. Następnie żelkot na to żywica z krzemionką i rowingiem szklanym(taki kit) to przykryte dwoma warstwami tkaniny 800g. Podział robiliśmy z pleksi. Na ostatniej fotce gotowe formy. Pozdrawiam Widać że "materiałówkę" macie opanowaną - warsztat "na bogato" skoro podziały na plexi wrzucajcie jeśli można foty przygotowanych do odformowania elementów żeby ludzie widzieli że kopyto musi być porządnie zrobione przed odformowaniem - bo od tego zależy jakość form i potem elementów. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atoja Opublikowano 6 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 Jaki rozdzielacz stosujecie? Stosujemy wosk taki jak na zdjęciu,ale każdy inny z tego typu wosków będzie dobry.Być może zmienimy na frekote IMG_0439.JPG Stosujemy wosk taki jak na zdjęciu,ale każdy inny z tego typu wosków będzie dobry.Być może zmienimy na frekote Widać że "materiałówkę" macie opanowaną - warsztat "na bogato" skoro podziały na plexi wrzucajcie jeśli można foty przygotowanych do odformowania elementów żeby ludzie widzieli że kopyto musi być porządnie zrobione przed odformowaniem - bo od tego zależy jakość form i potem elementów. pozdrawiam Będą foty niebawem z podziału centropłatu górnego. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atoja Opublikowano 8 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2014 Tak wygląda "kopyto"centropłatu górnego przygotowane do zrobienia formy,na drugim zdjęci po rozformowaniu. To "kopyto" zostało wykonane z ok. 100 szt. żeberek wyciętych ze sklejki 3mm i następnie sklejonych ze sobą. Na fotce nie widać ale na żywo pod lakierem widać że tam są te żebra,mam nadzieję że nie będzie widać na wyrobie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin.O Opublikowano 22 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2014 Powoli posuwamy się do przodu.Wycięte ze sklejki stery,kierunku i wysokości.Teraz już sklejone wstępnie obrobione i pokryte tkaniną z żywicą. Kadłub wstępnie obrobiony i wyznaczone linie laserem w celu dopasowania dolnego centropłata.Dziś na koniec wkleiliśmy ten centropłat. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej351 Opublikowano 23 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2014 świetna robota ,śledzę temat nieustannie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin.O Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 I dalej do przodu. Obrabiamy kadłub wklejony statecznik i nałożone kolejne warstwy szpachli.Zaczyna to coraz lepiej wyglądać.Statecznik był wcześniej obrabiany razem ze sterem kierunku żeby lepiej dopasować kształt powierzchni.Teraz został odcięty i wkomponowujemy go do kadłuba.Do obróbki szpachli kolega Aj wyszukał w necie siatkę ścierną z firmy Mirka nazywa się u nich Autonet i jest fantastyczna,praktycznie niezużywalna i niezwykle efektywna w ścieraniu. Kupiliśmy też nową szlifierkę z AEG rotacyjno-oscylacyjną do tego czasu używaliśmy pneumatycznej ale zaczęła niedomagać i była uciążliwa w użyciu.Zużywała masę sprężonego powietrza a kompresor ma zbiornik 150L i wystarczyło na ok 30 sek pracy.AEG ma napęd elektryczny i jest znacznie cichsza,może też pracować bez przerw. W końcu udało się też wyprowadzić skrzydła,te jak na razie sprawiły najwięcej problemów.Ciągle coś z nimi było nie tak,a to krawędzie nie tak przylegały do centropłatów,a to ktoś wbił paluch i było widać bo rdzeń ze styroduru. Nawet jak wydawało się że wszystko ok to przy polerowaniu Aj za bardzo przygrzał w jednym miejscu i zrobił się bąbel a później dołek.Same problemy z tymi skrzydłami.Dziś wyszlifowane pod polerowanie i nawet próba polerowania ale znowu zonk bo jak jeden szlifuje kadłub a drugi kabinę to trzeci nie może polerować.W pomieszczeniu tyle pyłu że przy polerowaniu powstaję mikro ryski i zostało to odłożone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin.O Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 Zapomniałem dopisać że to co wygląda jak szpara między skrzydłem a centropłatem to tylko takie złudzenie na zdjęciu , bo pod białym lakierem jest szary lakier.W rzeczywistości wszystko jest na tip top ????.Kolega Aj tym razem włożył mnóstwo pracy i całe serce w to żeby skrzydła wyglądały tak jak wyglądają. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin.O Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 Po świątecznym leniuchowaniu prace znów ruszyły pomalutku do przodu , wstępne przymiarki sterów i dolnego płata jutro c.d 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiekk Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Na jednym ze zjęć widać że używacie plotera laserowego który (wydaje mi się ) nie jest rozwiązniem komercyjnym czy mógłbyś napisać o nim coś więcej? Jaka moc, pole roocze, jakieś dodatkowe foto? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin.O Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Laser Co2 , moc 60W. Pole robocze to 930mm na 1700mm, do chłodzenia CW-3000 Chiller. Napęd na silnikach krokowych, śruby kulowe ze skokiem 10mm i prostokątne prowadnice. Sterowniki made in China sterowane z programu Mach. A na zdjęciach widać praktycznie wszystko Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian73 Opublikowano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2015 Byłem kilka dni temu w warsztacie Andrzeja i Andrzeja, widziałem co dokonali i powiem że wychodzi im to bardzo fajnie, ale przed nimi jeszcze mnóstwo roboty, jestem pełen podziwu. Marcin pittsa musicie skończyć przynajmniej dwa tygodnie przed Żarem, wierzę że dacie radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin.O Opublikowano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2015 Damian i też taki mamy zamiar ????. No i jeszcze dla Ciebie będzie robota na samym końcu ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian73 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2015 Ok. nie ma problemu. Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi