tikicaca Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Napisz co jest nie tak? czy nie ma wysokich, czy przejscie jest malo plynne, gasnie na wolnych. Bo tak na razie nie wiele mozna poradzic. Mam dwa dl50, zaplon jest ustawiony fabrycznie. Iglica H reguluje sie zeby przy otwartej przepustnicy silnik mial jak najwieksze obroty (moze sie myle, ale reguluje sie nacisk na membrane, regulujaca doplywem paliwa przy otwartej przepustnicy), L reguluje sie niskie (sklad mieszanki - iglica). Obydwa DL nie wymagaly praktycznie jakiejkolwiek regulacji po wyjeciu z pudelka. Na wolnych przepustnica calkowicie zamknieta
ZARZU Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Skiron Rzeczywiście w tej chwili na stronie ZDZ nie ma wiele informacji!??? na stronie niemieckiej również nie ma śladów życia, co się dzieje nie wiem, zawsze było. Trochę dziwna sytuacja :roll: . Według mojej instrukcji TDC powinieneś mieć ustawione na 3,5mm przy zapłonie wyższym niż T1511. Jeśli chodzi o powykręcane dysze, to wyjściowe położenie jest takie: L -- 1,1/4-1,1/2 H -- 1 dokładnie takie same jest w 50NG.
jogi99 Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Opublikowano 17 Sierpnia 2008 niestety na tej stronie niczego konkretnego niema , katalog produktów nie jest mi potrzebnypanowie może coś bardziej treściwego niż link do strony , tylu użytkowników tych silników wypowiadało się w tym poście więc myślę , że któryś z nich odpowie na moje pytania Witam Popatrz tutaj - powinno pomoc (rzeczywiscie z rozpedu podalem nie ten link) http://shop.lindinger.at/pdf/48241.pdf Mnostwo info na temata silnika - wraz ze zdjeciami i tabelka jak powinny byc ustawione sruby L i H
skiron Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Opublikowano 17 Sierpnia 2008 dzięki za link , po kilkudziesięciu próbach uruchomienia silnika dałem sobie spokój , zagadał może ze trzy razy na kilka sekund , sekcja wykazała niewydolność gaźnika (pomimo zastosowania drugiego modułu zapłonowego), po dmuchnięciu w odpowietrzenie zbiornika jakby miał chęć do rozmowy i trochę pogada ale tylko na chwilkę , tak więc problemem jest na 99% gaźnik , po kilkudziesięciu obrotach wentylatorem świeca jest suchusieńka , tak więc poszukuję gaźnika odpowiedniego do zdz40rv , jeśli ktoś posiada wiedzę gdzie można zdobyć taki gaźnik lub jakiś pasujący proszę o informację lub jakieś sugestie lub pomysły odnośnie mojego problemu , latać się chce panowie więc pomóżcie
olo Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Gaźnik masz raczej sprawny tak na 99% Jak silnik nie pracuje to iglica ta poruszana membraną jest w położeniu zamkniętym i odcina dopływ paliwa.Na pokrywce membrany jest otwór.,jeżeli jest na środku to możesz delikatnie o czymś nacisnąć i otworzysz dopływ paliwa i wtedy jak dmuchniesz w zbiornik lub ściśniesz zbiornik to paliwo dostanie się do gaźnika.
skiron Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Opublikowano 17 Sierpnia 2008 robiłem już manewr typu zalanie gaźnika do pełna (po uprzednim rozebraniu) , wtedy silnik zagadał na chwile i nic więcej , coś się musi dziać z podciśnieniem lub tą iglicą , po prostu nie zasysa paliwa pomimo pełnego gaźnika i kilku sekundowej pracy
jogi99 Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Witam Zadzwon lub napisz do ArtHobby http://www.arthobby.pl/index.php?page=10 - oni maja w sprzedazy ZDZ-ty... pewnie tez moga miec (lub sprowdzic) czesci, jest jeszcze Modelpartner - L. Jura http://www.modelpartner.ig.pl/
MarekJ Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Sprawdź czy masz drożny otwór pobierajacy podciśnienie z karteru silnika. Może gaźnik jest przekręcony o 180 stopni i otwór w gaźniku nie trafia na otwór w silniku. Bez tego membrama nie pracuje i gaźnik jest wtedy bez paliwa. Jeśli to nie pomoże to jest coś nie tak z gaźnikiem. Tu masz link do strony, gdzie dobrze jest opisany gaźnik, jego budowa i działanie oraz sposób regulacji: http://tech.flygsw.org/walbro_tuneup.htm
Paweł Rzedzicki Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Napisz co jest nie tak? czy nie ma wysokich, czy przejscie jest malo plynne, gasnie na wolnych. Bo tak na razie nie wiele mozna poradzic. Mam dwa dl50, zaplon jest ustawiony fabrycznie. Iglica H reguluje sie zeby przy otwartej przepustnicy silnik mial jak najwieksze obroty (moze sie myle, ale reguluje sie nacisk na membrane, regulujaca doplywem paliwa przy otwartej przepustnicy), L reguluje sie niskie (sklad mieszanki - iglica). Obydwa DL nie wymagaly praktycznie jakiejkolwiek regulacji po wyjeciu z pudelka. Na wolnych przepustnica calkowicie zamknieta No nie wiem jak z tym zamknięciem przepustnicy na wolnych. U mnie była uchylona bo gasiłem DL'a engine cut'em na apie, który właśnie ja domyka.
skiron Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Opublikowano 18 Sierpnia 2008 mój problem odnosi się do silnika ZDZ40RV a nie do DL50 , w dl-u może i tak jest że gasi się domknięcie przepustnicy a w ZDZ-cie wcale tak nie musi być . zamówiłem nowy gaźnik , jak dotrze i zamontuję go na silniku to napisze czy problem minął czy coś jeszcze jest do wymiany
olo Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Nie ma różnicy.Twój problem z gaźnikiem rozwiązałby nawet mechanik z serwisu pił spalinowych bo te mają też takie same gaźniki
skiron Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Opublikowano 28 Sierpnia 2008 panowie , tak z ciekawości zapytam do czego służy trzeci przewód od zasilania modułu zapłonowego ? czerwony wiadomo + czarny wiadomo - a pomarańczowy ? , na moim nowym module jest oznaczony jako TTL do czego to można wykorzystać ? jeśli się oczywiście da
skiron Opublikowano 25 Września 2008 Opublikowano 25 Września 2008 Do pomiaru obrotów, zdaje się a może trochę dokładniej jeśli do pomiaru obrotów to pod jakie cudo (urządzenie pomiarowe) to podłączyć ? może jakiś miernik częstotliwości ? bo gdybać możemy na wiele sposobów
olo Opublikowano 25 Września 2008 Opublikowano 25 Września 2008 To się nazywa ZDZ Tachometr i wygląda tak jak na tej stronie http://troybuiltmodels.com/newsite/planeacc/engines/accessories_zdz.html I na tej stronie http://www.rcshowcase.com/html/accessories/switches.html Zapłon masz taki sam jak na tych fotkach?
vidlak Opublikowano 25 Września 2008 Opublikowano 25 Września 2008 Nie wiem czy jest kompatybilne, ale do silników Fuji jest takie coś: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXHMN1&P=7 Ta informacja o pomiarze obrotów bezpośrednio z modułu zapłonowego, gdzieś mi tam przemknęła, niestety nie pamiętam gdzie. :?
skiron Opublikowano 25 Września 2008 Opublikowano 25 Września 2008 zapłon mam taki sam kupiony całkiem niedawno w art hobby), poprzedni miałem falkona ale tamten nie miał tego wyjścia , pytam o ten pin bo lubię mieć wszystko wykorzystane o ile jest taka możliwość a taka występuje w tym module , przypuszczam , że rodzaj zapłonu (firma) nie jest tak istotny co samo urządzenie pomiarowe które jest kompatybilne ( sygnał TTL) z modułem zapłonowym , być może w niedalekiej przyszłości zakupię te tacho i podrzucę info co z tego wyszło , mam oczywiście zamiar to zainstalować w moim latadełku z avatara
Władek Opublikowano 28 Grudnia 2008 Opublikowano 28 Grudnia 2008 Tacho ma funkcje pokazania najwyższych obrotów po locie. To jest przydatne. Poza tym można silnik zgasić przyciskiem na tacho. W niektórych modułach nie da się odczytać obrotów.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.