Skocz do zawartości

ZDZ 40- problem z zapłonem


rabbitlkr

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Napisz co jest nie tak? czy nie ma wysokich, czy przejscie jest malo plynne, gasnie na wolnych. Bo tak na razie nie wiele mozna poradzic. Mam dwa dl50, zaplon jest ustawiony fabrycznie. Iglica H reguluje sie zeby przy otwartej przepustnicy silnik mial jak najwieksze obroty (moze sie myle, ale reguluje sie nacisk na membrane, regulujaca doplywem paliwa przy otwartej przepustnicy), L reguluje sie niskie (sklad mieszanki - iglica). Obydwa DL nie wymagaly praktycznie jakiejkolwiek regulacji po wyjeciu z pudelka. Na wolnych przepustnica calkowicie zamknieta

Opublikowano

Skiron

Rzeczywiście w tej chwili na stronie ZDZ nie ma wiele informacji!??? na stronie niemieckiej również nie ma śladów życia, co się dzieje nie wiem, zawsze było. Trochę dziwna sytuacja :roll: .

Według mojej instrukcji TDC powinieneś mieć ustawione na 3,5mm przy zapłonie wyższym niż T1511.

Jeśli chodzi o powykręcane dysze, to wyjściowe położenie jest takie:

L -- 1,1/4-1,1/2

H -- 1

dokładnie takie same jest w 50NG.

Opublikowano
niestety na tej stronie niczego konkretnego niema , katalog produktów nie jest mi potrzebny

panowie może coś bardziej treściwego niż link do strony , tylu użytkowników tych silników wypowiadało się w tym poście więc myślę , że któryś z nich odpowie na moje pytania

Witam

Popatrz tutaj - powinno pomoc (rzeczywiscie z rozpedu podalem nie ten link)

http://shop.lindinger.at/pdf/48241.pdf

Mnostwo info na temata silnika - wraz ze zdjeciami i tabelka jak powinny byc ustawione sruby L i H

Opublikowano

dzięki za link , po kilkudziesięciu próbach uruchomienia silnika dałem sobie spokój , zagadał może ze trzy razy na kilka sekund , sekcja wykazała niewydolność gaźnika (pomimo zastosowania drugiego modułu zapłonowego), po dmuchnięciu w odpowietrzenie zbiornika jakby miał chęć do rozmowy i trochę pogada ale tylko na chwilkę , tak więc problemem jest na 99% gaźnik , po kilkudziesięciu obrotach wentylatorem świeca jest suchusieńka , tak więc

poszukuję gaźnika odpowiedniego do zdz40rv , jeśli ktoś posiada wiedzę gdzie można zdobyć taki gaźnik lub jakiś pasujący proszę o informację lub jakieś sugestie lub pomysły odnośnie mojego problemu , latać się chce panowie więc pomóżcie :)

Opublikowano

Gaźnik masz raczej sprawny tak na 99% :D

Jak silnik nie pracuje to iglica ta poruszana membraną jest w położeniu zamkniętym i odcina dopływ paliwa.Na pokrywce membrany jest otwór.,jeżeli jest na środku to możesz delikatnie o czymś nacisnąć i otworzysz dopływ paliwa i wtedy jak dmuchniesz w zbiornik lub ściśniesz zbiornik to paliwo dostanie się do gaźnika.

Opublikowano

robiłem już manewr typu zalanie gaźnika do pełna (po uprzednim rozebraniu) , wtedy silnik zagadał na chwile i nic więcej , coś się musi dziać z podciśnieniem lub tą iglicą , po prostu nie zasysa paliwa pomimo pełnego gaźnika i kilku sekundowej pracy

Opublikowano

Sprawdź czy masz drożny otwór pobierajacy podciśnienie z karteru silnika. Może gaźnik jest przekręcony o 180 stopni i otwór w gaźniku nie trafia na otwór w silniku. Bez tego membrama nie pracuje i gaźnik jest wtedy bez paliwa. Jeśli to nie pomoże to jest coś nie tak z gaźnikiem. Tu masz link do strony, gdzie dobrze jest opisany gaźnik, jego budowa i działanie oraz sposób regulacji:

http://tech.flygsw.org/walbro_tuneup.htm

Opublikowano
Napisz co jest nie tak? czy nie ma wysokich, czy przejscie jest malo plynne, gasnie na wolnych. Bo tak na razie nie wiele mozna poradzic. Mam dwa dl50, zaplon jest ustawiony fabrycznie. Iglica H reguluje sie zeby przy otwartej przepustnicy silnik mial jak najwieksze obroty (moze sie myle, ale reguluje sie nacisk na membrane, regulujaca doplywem paliwa przy otwartej przepustnicy), L reguluje sie niskie (sklad mieszanki - iglica). Obydwa DL nie wymagaly praktycznie jakiejkolwiek regulacji po wyjeciu z pudelka. Na wolnych przepustnica calkowicie zamknieta

 

No nie wiem jak z tym zamknięciem przepustnicy na wolnych. U mnie była uchylona bo gasiłem DL'a engine cut'em na apie, który właśnie ja domyka.

Opublikowano

mój problem odnosi się do silnika ZDZ40RV a nie do DL50 , w dl-u może i tak jest że gasi się domknięcie przepustnicy a w ZDZ-cie wcale tak nie musi być .

 

zamówiłem nowy gaźnik , jak dotrze i zamontuję go na silniku to napisze czy problem minął czy coś jeszcze jest do wymiany

Opublikowano

Nie ma różnicy.Twój problem z gaźnikiem rozwiązałby nawet mechanik z serwisu pił spalinowych bo te mają też takie same gaźniki :D

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

panowie , tak z ciekawości zapytam do czego służy trzeci przewód od zasilania modułu zapłonowego ?

czerwony wiadomo +

czarny wiadomo -

a pomarańczowy ? , na moim nowym module jest oznaczony jako TTL

do czego to można wykorzystać ? jeśli się oczywiście da

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Do pomiaru obrotów, zdaje się :)

 

a może trochę dokładniej :) jeśli do pomiaru obrotów to pod jakie cudo (urządzenie pomiarowe) to podłączyć ? może jakiś miernik częstotliwości ? bo gdybać możemy na wiele sposobów :)

Opublikowano

zapłon mam taki sam kupiony całkiem niedawno w art hobby), poprzedni miałem falkona ale tamten nie miał tego wyjścia , pytam o ten pin bo lubię mieć wszystko wykorzystane o ile jest taka możliwość a taka występuje w tym module , przypuszczam , że rodzaj zapłonu (firma) nie jest tak istotny co samo urządzenie pomiarowe które jest kompatybilne ( sygnał TTL) z modułem zapłonowym , być może w niedalekiej przyszłości zakupię te tacho i podrzucę info co z tego wyszło , mam oczywiście zamiar to zainstalować w moim latadełku z avatara :)

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Tacho ma funkcje pokazania najwyższych obrotów po locie. To jest przydatne. Poza tym można silnik zgasić przyciskiem na tacho. W niektórych modułach nie da się odczytać obrotów.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.