Vesla Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 Witam Ostatnio na forum któryś z kolegów podał link do strony z planami modeli RC. Bardzo spodobał mi się tam jeden wesoły samolocik, Jupiter Junior. A, że z kraju przyszła do mnie ostatnimi czasy, mała dostawa depronu tak i materiał na budowę był pod ręką. więcej informacji oraz plany do znalezienia tutaj: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2086402 W moim umyśle powstał szatański plan, przygotowania modelu dla syna. Na przyszłą wiosnę będzie miał już sześć lat to może czas zacząć go uczyć latać :-) Młodzież trzeba szkolić :-) Wycięcie elementów zajęło chwilkę. I już wkrótce zacząłem składać samolocik. Wprowadziłem kilka zmian do oryginalnego projektu. Dodałem balsę jako element wzmacniający kadłub. I wzmocniłem mocowanie górnego płata. Ster kierunku i wysokości też maja balsowe wzmocnienia i silikonowe zawiasy. Skrzydła mają profil "ptasi". Niestety gdzieś uciekły mi kąty wzniosu skrzydeł i zamiast 10 stopni wzniosu na górnym i dolnym płacie. Mam ok. 15 na dolnym i 8 na górnym. Wydaje mi się, że nie powinno mieć to większego wpływu na stateczność poprzeczną. Po poskładaniu samolot prezentuje się następująco. Dzisiaj model dostał wstępne malowanie i mocowanie podwozia. Oczywiście model nie jest jeszcze posklejany a jedynie elementy zostały "poskładane" do zdjęcia. Teraz czekam na mikro serwa, bo proponowane 9 gramowe w/g mnie są za duże. W moim poprzednim modelu "Patyczaku" zastosowałem 3 gramowe serwa i dobrze się sprawują. Silnik i resztę dobiorę po zakończeniu budowy i zważeniu modelu. Celuję w 150 - 180 gram z wyposażeniem :-) Dalsze zdjęcia opublikuję w miarę postępów prac.
Vesla Opublikowano 12 Listopada 2014 Autor Opublikowano 12 Listopada 2014 Na obecną chwilę samolot czeka na wyposażenie, koła i załogę :-). Zamontowałem serwa i skleiłem wszystko za wyjątkiem górnego płata. No tak została jeszcze maska silnika :-) W wersji na zdjęciach waży 85g jest szansa, że zmieszczę się w planowanej masie. Rozpiętość 560mm, długość 560mm. Proponowane przez autora wyposażenie to: Silnik:: 15 - 20 g outrunner; prototyp: Turnigy 2211/1700 http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__61496__Turnigy_2211_Brushless_Motor_1700kv_UK_Warehouse_.html Bateria: 2s 450 - 900 mAhŚmigło: 7 x 3 lub podobne; prototyp: Graupner 6,7 x 3,5 Wybrałem takie ESC: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__29556__HobbyKing_6A_ESC_0_5A_UBEC_UK_Warehouse_.html Ten ma większy zapas do 10A http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__21247__HobbyKing_10A_ESC_1A_UBEC.html Nie mam dużego doświadczenia ale wydaje mi się, że to dobre wyposażenie. A tak wygląda samolot na obecną chwilę. Słaba jakość to wynik kiepskiego światła :-( Przyszły pilot już się na nim podpisał :-)
miro-er1 Opublikowano 14 Listopada 2014 Opublikowano 14 Listopada 2014 MODELIK ladny , ta stronka tez fajna
Vesla Opublikowano 29 Listopada 2014 Autor Opublikowano 29 Listopada 2014 Model skończony, wyważony i gotowy do lotu. Niestety w trakcie wyważania okazało się, że ogon jest zbyt ciężki a dziób za krótki i musiałem dołożyć masy. Przytyło mu się o 20g i wyszło łącznie 200g. Podwozie "amortyzowane" gumą :-) Właściwie guma trzyma, żeby się koła nie rozjeżdżały. Wybrane podzespoły: Silnik: Turnigy 2211 Brushless Motor 1700kv, http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__61496__Turnigy_2211_Brushless_Motor_1700kv_UK_Warehouse_.html Regulator: HobbyKing 10A ESC 1A UBEC, http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__29550__HobbyKing_10A_ESC_1A_UBEC_UK_Warehouse_.html Bateria: Turnigy nano-tech 460mah 2S 25~40C Lipo Pack, http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__28450__Turnigy_nano_tech_460mah_2S_25_40C_Lipo_Pack_UK_Warehouse_.html Serwa: Turnigy 1370A Servo 3.7g/0.4kg/.10sec, http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__29315__Turnigy_1370A_Servo_3_7g_0_4kg_10sec_UK_Warehouse_.html Śmigło: 7x3.8 Turnigy Slow Fly Electric Prop Green, http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__60393__7x3_8_Turnigy_Slow_Fly_Electric_Prop_Green_4pc_UK_Warehouse_.html Dodatki (Snapy): http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__52031__Mini_Accessory_Pack_with_2_x_Horns_2_x_Hinges_2_x_Wheel_Collets_and_2_x_Clevis_Joints.html Bateria montowana będzie na półce, plany zakładały mocowanie baterii na dnie kadłuba ale musiałbym zbudować dolną klapkę lub mieć dłuuuugie palce :-) Serwa zamontowane na "szufladkach" z balsowej listwy i całość przyklejona na półce ze sklejki. Jeżeli chodzi o snapy to ponownie wykorzystałem snapy, sprawdzone już w patyczaku i zakupione w hobbyking. Wspomniane dodatkowe 20 gram oraz widoczny magnes (mała okrągła pastylka) do mocowania pokrywy baterii. Zastrzał skrzydła. Model gotowy do lotu, czeka tylko na dobrą pogodę, a taka w Anglii to może dopiero na wiosnę. Ale film z oblotu będzie.
Vesla Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Pogoda się polepszyła to postanowiłem oblatać Jupitera. Miałem silne porywy wiatru ale i tak chciałem spróbować. Na całkowicie bezwietrzne warunki to mogę liczyć za jakieś 3-4 tygodnie. Pierwsze testy wykazały, że muszę dociążyć dziób jakieś 5 gram. Później zacząłem loty :-) Dlaczego się śmieję? Obejrzyjcie film. https://www.youtube.com/watch?v=oNsnC315s9A Jak widać na filmie przy pierwszym starcie wybudowało mi się śmigło. :-) Dokręciłem mocowanie i na start. Samolot poleciał, wiatr porwał go, obrócił a następnie ładnie wylądował (chciałbym tak umieć :-) Trzeci lot wyglądał podobnie. Porwany wiatrem samolot ląduje za moimi plecami :-) Podejrzewam, że Jupiter postanowił odmówić lotów w taką pogodę i dyskretnie dawał mi sygnały. Najpierw "wypluł" śmigło a w trzecim locie wybudował cały silnik :-) O dziwo w skrzynce zabrakło narzędzi do przykręcenia silnika. Pewnie też jego sprawka :-)
Rekomendowane odpowiedzi