Skocz do zawartości

Autko rc na początek .jakie ?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 83
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano (edytowane)

Może ja się trochę wypowiem jako osoba z jakimkolwiek doświadczeniem w modelach kołowych, a szczególnie w drifcie...? :)

Opiszę w punktach kilka podstawowych rzeczy:

  • Kupowanie Strady/HSP/SLD/CHWDP itp wynalazków i to jeszcze za prawie 900zł to jak kupowanie Golfa MK I w stanie rozkładu za 25 tyś zł.
  • Modelem do offroadu się nie driftuje - tutaj specjalna uwaga: niejaki Ken Block nie jest drifterem i to co on robi swoimi rajdówkami to nie drift
  • Modelem do driftu nie da się jeździć prosto
  • Modelem do touringu (wyścigów) nie da się dobrze driftować
    Podsumowując 2 powyższe punkty: nie da się złapać 2 srok za ogon
  • Na obecnym stadium rozwoju driftu RC używa się modeli z tzw CS'em lub modeli typowo RWD
    • Model z CS'em to model ze specjalną modyfikacją układu napędu powodującą szybsze obracanie się tylnej osi względem przedniej - powoduje to lepsze odwzorowanie "prawdziwego" driftu - takie modele driftują z największą prędkością w całym świecie RC (obecnie)
    • Model RWD to model z napędem tylko na tylną oś - tak jak w prawdziwych driftowozach. W takim modelu trzeba już stosować żyroskop, gdyż bez niego jazda jest niemal niemożliwa. Są do tego specjalne żyroskopy (odpowiednio zaprogramowane). Modele RWD driftują nieco wolniej niż CS, ale za to o wiele płynniej i bardziej realistycznie
      Pisząc o prędkości jazdy mam na myśli średnią prędkość osiąganą na torze do driftu, gdzie jest kombinacja ciasnych i szerokich łuków, niemal brak prostych.
  • ​Moim skromnym zdaniem najrozsądniejszym wyborem modeli do driftu są modele MST:
    • MS-01D jako model CS
    • FXX-D jako model RWD
      Każdy z tym modeli można kupić w Polsce na rcdriftpark.pl lub na ebayu, czy innym rcmarcie nieco taniej.
  • ​Jedyny słuszny napęd to silnik bezszczotkowy. Do modeli tego typu używa się silników w rozmiarze 540. Różnią się one głównie kv, czyli obrotami na volt
    kierowany jakimś tam doświadczeniem i bajkami przekazywanymi przez kolegów mogę stwierdzić, że najlepsze kv:
    • dla CS - 3900-4500
    • dla RWD - 3000-3400
  • Zasilanie to tylko LiPo 2s w hardcase
  • Serwo musi być szybkie, nie musi być bardzo mocne (strady i inne tego typu wynalazki mają serwa wykonane z żółwi)

Jak jeszcze czegoś zapomniałem to dopisze później, ew pytajcie.

 

P.S.

Co do powierzchni, po której jeździmy to najlepsza do tego jest wykładzina. Można też spokojnie fajnie pojeździć na gładkim asfalcie (boiska, skapark) lub gładkiej wylewce (parkingi podziemne przy hipermarketach).

Edytowane przez plisken
Opublikowano

Dzieki Plisken. Pięknie opisane . Autko dla mnie wydaje się z napędem na 4 koła berdIej pożądane bo moim zdaniem będę miał więcej zabawy . Cs . Silnik wiadomo bez szczotek i dobrej maści. Sterowanie autem .baterie. ładowarkę .wolał bym kupić osobno dobrej lub B.dobrej jakości . Teraz pytanie czy opłaca się kompletowac samemu ?co do miejsca to zalatwilem 4x3m wykładzinę i mam Orlik na osiedlu ładna sztuczna nawierzchnia. I to na tyle co dało by radę driftowac . Offroud mogę ścigać wszędzie . Rozumiem ze autko do drift nie będą pasowały części do offroad ?nawet jeżeli będą 1/10oba . Ciężki wybór . Proszę o więcej info . Czy drift czy offroud. Najlepiej było by jeden do driftu a 2 offroud

Opublikowano

Najlepiej jakbyś zobaczył na żywo różnice między CS i RWD i może sam popróbował. To samo ma się do wyboru drift/offroad. Może zagadaj do chłopaków z RC Club Poznań

https://www.facebook.com/pages/RC-Club-Pozna%C5%84/260270117347721?fref=photo

Ogólnie najlepiej samemu skompletować zestaw:

  • Podwozie
  • regulator + silnik koniecznie sensorowany (np http://sklep.skyrc.pl/pl/p/Zestaw-SkyRC-Cheetah-110-60A-4000kV-8.5T-Sensored-Combo/133
  • aparatura - może być Turnigy GTX3 (najtaniej na forum PDMRC.pl w dziale giełda /dostępna po rejestracji/ za 200zł)
  • akumulatory 4000-5000mah (z większymi może być problem zmieścić)
  • karoseria (nie wszystkie modele są sprzedawane w komplecie z karoserią - na początek najlepiej jakąś tanią używkę do katowania)

4x3m to na początek może wystarczy.

 

Brasolin, to wszystko zależy jak i gdzie chcesz jeździć, bo offroad to baaaaardzo szerokie pojęcie. Najszybsze offroady to buggy, ale one potrzebują gładką równą powierzchnię, najlepiej obuta ziemia. Bardzo wszechstronne są short course truck'i. Monster truck'i są duże i ciężkie na trudny teren i wysokie hopy. Truggy to coś pomiędzy monsterem i buggy. Jest jeszcze cała masa innych konstrukcji. Fajnym lekkim modelem do szybkiej jazdy po w miarę równym terenie i poskakania jest HPI e-firestorm flux.

Opublikowano

Tylnonapędowe modele offroad są bardziej zwrotne nie 4x4, ale tak jak pisałem: najlepiej sprawdzić co komu pasuje.

Pamiętajcie tylko o tym, aby nie jeździć na asfalcie z oponami do terenu (szczególnie tymi z kolcami), bo szybko padną.

Opublikowano

Średnio mi się podoba wizualnie ale ładnie się kręci . W domu na ławie w święta ...

a gdzie jezdicie w drift po pracy wieczorem??bez toru??bo krecenie sie po betonie po kilku dniach bedzie slabe.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.