cebulator Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Pisałeś o 80 śmigłach to ja nie wiem gdzie ten skrót. A co do wymiany łożysk to cena bylejakich jest niska ale ile zachodu żeby wymienić. Co za problem wyważyć sobie kilka śmigieł więcej i nawet w polu masz zestaw na zapas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nazar1703 Opublikowano 5 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 A wracając do tematu śmigiełka mam od e-max.Nie wywarzałem bo nie mam jak.Pudełko śniadaniowe tak na wszelki wypadek (raczej elektronika nie lubi śniegu) Bo pilot jeszcze ze mnie żaden Jak będę składał kolejne zamówienie to zamówię wyważarkę Pierwsza próba w domu uniósł się na jakieś 10 cm mocno go ciągnęło w lewo (trymować?) Przepustnica więcej jak połowa (nie za ciężki czytałem ze na połowie powinien być zawis) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Y/F-22 Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Jeżeli go ściąga w lewo to źle skalibrowałeś "zero" kontrolera. Może nim pomiatać, rzucać, trząść i wibrować ale jeśli go ściąga to znaczy, że albo nie ustawiłeś poprawnie drążków przy kalibracji albo źle skalibrowałeś kontroler (w którejś zakładce jest od tego funkcja, stawiasz na płaskiej powierzchni, klikasz i czekasz paręnaście sekund i tyle). Po podpięciu pakietu musisz odczekać około 5-10 sekund póki diody nie zmienią koloru. 10 cm to za mało, wtedy działa jeszcze poduszka powietrzna i będzie go "zmiatało" na którąś ze stron, spróbuj podnieść na te pół metra i zobaczyć jak wtedy sytuacja się zmieni. Do wyważenia śmigieł potrzebujesz naprawdę niewiele, na dobrą sprawę wystarczy jak znajdziesz kawałek pręta stalowego, nałożysz na niego koszulki termo/taśmę tak aby śmigło wchodziło z oporem na nie i załatwisz sobie 2 magnesy. Przykleiłem je do 2 plastikowych pudełek które obciążyłem wkładając jakieś narzędzie, wyważam tak, że pręt z jednej strony dotyka magnesu (zaostrzony w formie stożka) a druga strona wisi w powietrzu trzymana przez magnes. I tyle wystarczy, taka budżetowa magnetyczna wyważarka. Normalna dobra wyważarka magnetyczna kosztuje 50 a nawet i 100 zł z groszami, do takich celów wystarczą 2 porządne magnesy neodymowe, 2 klocki drewna i odrobina kleju. Oprócz tego zaopatrz się w to i po sprawie : http://abc-rc.pl/p/188/866/tools-wywazarka-do-smigiel-mp-jet-4160--akcesoria-do-smigiel-smigla-i-akcesoria.html http://radio-modele.pl/prosta-wywazarka-do-smigiel,297,20653.html Śmigła np. GWS wersja SF nie wejdzie na ten pręt ponieważ mają zbyt mały otwór, jest pełno takich wyważarek w sklepach za niewielkie pieniądze a i możesz zrobić swoją bo to niewiele pracy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nazar1703 Opublikowano 5 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Pewnie skorzystam z rad i za nie dziękuje tylko zamawianie czegoś za 7,50 a płacąc za przesyłka 15 nie ma sensu,bynajmniej dla mnie A materiały pewnie znajdę żeby zrobić samemu. Przy kolejnym zamówieniu pewnie kupie Co do kalibracji jeszcze raz sprawdzę czy jest wszystko w poziomie Tu na mazurach mamy ze 30 cm śniegu to raczej kiepskie warunki dla początkującego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cebulator Opublikowano 6 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2015 Proponuję jednak poczekać na pogodę i nie próbować w domu startować. Szkoda mebli i późniejszych tłumaczeń przed resztą domowników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
credens Opublikowano 6 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2015 Posłuchaj cebulatora. Polamalem 3 smigla w domu. Po kilkudziesięciu lotach na zewnątrz, nie zlamalem ani jednego. Nie warto ryzykować zdrowia oraz mebli. Poszedłem po rozum do głowy, gdy fragment smigla odbil się od matrycy TV wartego 4k zlotych. Od tamtej pory nie robię testów w domu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIZON Opublikowano 13 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 Hej. Udało Ci się może podłączyć GPS ? Bo bardzo mnie interesuje ten aspekt lotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nazar1703 Opublikowano 14 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2015 Witam quad dziś oblatany podwozie idzie w śmietnik przy pierwszym lądowaniu się rozłożyło Były to pierwsze moje loty wiec pytania Po starcie od razu leci do przodu,na powiedzmy wysokości 2 m ciężko utrzymać w ustalonej pozycji Tak ma to wyglądać? czy jest jakaś rada?Niestety filmiku nie ma byłem sam. Hej. Udało Ci się może podłączyć GPS ? Bo bardzo mnie interesuje ten aspekt lotów. Nie nic nie kombinowałem koledzy pisali tu ze i tak Open Pilot nie obsługuje GPS w quadocopterach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Donaro Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 To zależy od quadro, PIDów itd. Mój wisi nienajgorzej... filmik z dziś:https://drive.google.com/file/d/0B5aH8_4CU9HqSlc3NkZ0Q0hILXM/viewLata spoko tylko że:- bardzo szybko ( za szybko jak dla początkującego)- podczas pionoweg schodzenia model wpada w drobne turbulencje ale to podobno normalneW zasadzie to był jego pierwszy lot testowy. Nie licze uruchomien w domu i na prakingu gdzie był testowany po złożeniu. P.S:Jak leci do przodu to sprawdz wyważenie. Zobacz czy czasem tył się pierwszy nie podnosi jak startujesz. Jesl itak to znaczy że masz za ciężki przód. Przesuń bajery lub rozłóż/dołóż masy tam gdzie brakuje.Co do "dryfu" to tak, jesli dasz w prawo i puscisz to jeszcze przez chwilke będzie leciał w prawo. Da się to zapewne troche poprawić ustawieniami. Dla mnie to naturalne . Po prostu delikatnie skontruj. Polecam Ci filmik z flitetest nauka latania quadem. https://www.youtube.com/watch?v=6btEFJJD4_o W 4:45 mowi wląsnie o tym że w quadrocopterach nei mas trybu szybowania gdzie mozesz nic nie robic tylko cały czas musisz poruszać/ korygować drążkami.Co do GPS: zacytuje "CC3D nie obsluguje GPS do nawigacji i RTH dla innych pojazdow niz Fixed Wing"Tyle w teamcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nazar1703 Opublikowano 15 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Co do GPS znalazłem to https://wiki.openpilot.org/display/WIKI/OpenPilot+Downloads A tu filmik Edycja Jak rozumiem a nie bardzo kumam angielski muszę zmienić bootloader najpierw na 3 a potem na 4 i dopiero zainstalować 15.01 Look,Ma...No Hands Mój GPS NEO-6M ma inne wtyki jak podłączyć do cc3d potrzebuje jakiejś przejściówki czy lutować wedle sygnału? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nazar1703 Opublikowano 25 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Co do GPS na razie z nim walczę Jeśli chodzi o PID-y jest to dla mnie ciemna magia w normalnym ustawieniu jest w miarę ok jak przełączę Swift ledwo da się go opanować Jest jakiś poradnik jak to ustawić (oczywiście metodą prób i błędów) Jeszce jeden problem odkręcające się kołpaki jeden zgubiłem (jak zauważyłem odkręcają się zawsze przy nie całkiem kontrolowanym przyziemieniu ) a solidnie je dokręciłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Donaro Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Andrzej ja od razu wymieniłem kołpaki na śruby kontrowane z kołenierzem. Jeszcze ani jedna sie nie odkreciła. Jak się boisz to zawsze możesz raz wkręcić na klej do śrub. ( tylko nie najmocniejszy) Potem na gwińcie zostaje ślad kleju i już sie tak nie odkręcaja.Co do PIDów. Jeśl ichcesz to podeślę Ci moje. Nie wiem czy będą pasować bo ja mam h250. Możesz spróbować tylko zapisz sobie te które masz teraz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nazar1703 Opublikowano 25 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Z tymi kołpakami chyba zrobię to samo co do PID-ów chętnie podpatrze zawsze coś do porównania i do testów Jeśli chodzi o orientacje jak sobie z tym radzicie bo czasem z tym ścieżko :)Dzieki za screeny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Donaro Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Mam bardzo mocne ledy białe z przodu i czerwone z tyłu. Nie zakałdaj niebiskich ani zielonych bo z 50 m ich nie widac. Ważne zebys nie lecial podsłońce. Cieżko wrócić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nazar1703 Opublikowano 8 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 Posiadam taki miernik http://abc-rc.pl/buzzer-miernik-tester-1-8S-lipol Na jaka wartość macie ustawione żeby bezpiecznie wylądować ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Donaro Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 Jakie masz Pakiety? Ja mam quada który pobiera max 20 A w szczycie i mam pakiet 1500 25C czyli wydajnosc około 37A i napięcie od 3,4 leci na pysk. Ustawiłem więc na 3,5 V. Przesiadam się na pakiety 40-70C może tam nie będzie takich skoków napięcie pod koniec pakietu. Po włączeniu alarmu zaczynam myśleć o lądowaniu.Ustaw w zakresie 3,6V -3,3V według mnie. Nie schodź niżej bo charakterystyka rozładowania lipola pod koniec jest bardziej stroma i może się okazać że Ci braknie prądu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nazar1703 Opublikowano 29 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2015 U mnie wywrotkę łapie przy nie pewnym lądowaniu (śmigło łapie ziemie i wywraca model) Nic groźnego treningi jeszcze raz trening (trzeba parę śmigieł połamać przy nauce latania) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Y/F-22 Opublikowano 29 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2015 Często przy zanikającym pakiecie model zaczyna ostro uciekać w jedną ze stron, ostatnio zaliczyłem wywrotkę bo odbił się od asfaltu i tyle. Mój po tuningu ramy na "odwrotną" czyli silniki na górze a wszystkie półki poniżej ich i zresetowaniu ustawień (pidy na 2500 wszystkie) zaczął latać tak jak trzeba. Wniosek prosty - nie lubi wibracji i preferuje aby wszystko co ciężkie było poniżej niego. A przedtem nijak nie mogłem ustawić pidów, teraz na fabrycznych lata idealnie. Tylko jedno pytanie - jeśli model lubi się sam obracać pod wiatr to co zmienić aby tak się nie działo? Trochę jak w samolocie, ma kompas więc kierunek powinien trzymać a lecąc bokiem do wiatru lubi, wyraźnie ciągnie, obracać dziób w kierunku z którego wieje. Czasem też delikatnie "pływa" przy obracaniu wokół własnej osi. Pidy ustawione wszędzie w attitude 2500, dać więcej na kierunek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nazar1703 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Ja u siebie latam na ustawieniach ze tak powiem fabrycznych i jest ok.Co do przyspieszania i zwalniania tak musi być czyli stabilizacja działa i sam wyrównuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Andrzej które dokładnie oprogramowanie zainstalowałeś do cc3d bo mam podobny problem,całą procedurę przechodzę bez problemu , program widzi aparaturę a po zakończeniu całego procesu silniki mi nie startują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi