Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jest co raz bliżej nadajnik ruszył, zmieniłem tak jak pisaliście na PWM eureka.Konfiguracja ruszyła i znowu klapa Do 7,32 filmu jest ok a potem mogę dać next do końca po zapisaniu nic się nie dzieje.W rc input na manuału widać wszystkie ruchy drążka. Czyli widzi apke gdzieś jeszcze popełniam błąd. Lutowanie poprawione ,fc przeniosę jak uda się uruchomić jak mój syn mówi (astro gacka ) Do odbiornika podłączyłem 5 wtyków.Kanał 5 ustawiony na Fligh Mode

post-13882-0-18012100-1422744774_thumb.jpg

Opublikowano

Widać wszystkie że działają? włącznie z przełącznikiem trybu lotu? W którym dokładnie miejscu nie wiesz co zrobic? wykrywa ruchy drążków i co dalej?Centrujesz na środku wszystko? Przechodzisz procedurę ustawienia zakresów drążków? Czy przestaje wykrywac?
 

 

Jesli chcesz to jutro po 19 po pracy mogę się połączyć z Tobą po skypie, udostepnisz mi podgląd pulpitu i spróbuję Ci pomóc. Będziemy rozmawiac na skypie i bbędziesz mówił po kolei co robisz a ja będe widział co pokazuje program. U mnie czasem przy kalibracji wywalało błąd BOOT. Musie sie świecic na zielono. Jesli nie chce się zapalić to trzeba podłączyć na nowo.  Bardzo wazne aby lipo było naładowane i akumulator w apce.

Opublikowano

Jak nic nie wykombinuje pomoc się przyda Na manual calibration wygląda to tak

upost-13882-0-11742300-1422812472_thumb.jpg

jak wezmę Wizard w tym miejscu już nic nie działa zero reakcji

post-13882-0-02631600-1422812729_thumb.jpg

Może ten switch źle mam ustawiony ale manualnej kalibracji widać ze działa 

post-13882-0-92826700-1422813073_thumb.jpg

Opublikowano

Jak masz ustawiony przełącznik w aparaturze? w aux? I pod którym kanałem? Ja ustawiłem na dwupozycyjnym od podwozia. 
Czyli blokuje ci się na tej stronei z centrowaniem drażków tak? I nei da sie kliknąc dalej? Sprawdz przełącznik w 2 położeniach i pamiętaj że gaz tez ma byc na środku pomimo iż startuje od dołu. Zobacz też czy nie masz gdzieś trymerów na apce poprzestawianych.

Daj też screena z zakładki Flight Data. Musisz miec aktywna na zielono opcje BOOT.

Opublikowano

Przełącznik jest na 5 kanale w apce  (jest to przełącznik włączone wyłączone ) A tu chyba musi być w 3 pozycjach ?

post-13882-0-95695700-1422815905_thumb.jpg

Ale w tym monecie mogę dać next

w fc pali się dioda zielona i mruga niebieska

Opublikowano

Może być w 2-ch (2 pozycyjny) jak u mnie w T9x na przełączniku GEAR (tryb attitude i rate) czyli stabilizacja i "manual" bez acc. Lata się w sumie i tak tylko na jednym, jest ich tam kilka a i tak nie wiem który do czego, jeszcze jakiś akrobacyjny w którym kręci się flipy i inne takie.

 

Przy kalibracji gdzie masz pomarańczowe strzałki po prostu ustaw drążki na środek a przełącznik na pozycję "od siebie" i tyle, nie da się kliknąć next? Tam się chyba nie ma nic ruszać, nie pamiętam już bo ustawiłem raz i śmiga, masz zostawić w pozycji jak pokazują strzałki i dać next. Pole jest nieklikalne czy w jakim sensie nie możesz przejść tego etapu?

 

Podczas kalibracji najpierw są ustawiane drążki, potem flight mode czyli przełącznik a potem accesory które ja pomijałem "skip" bo mi niepotrzebne. Potem ustawiałem drążki na środek, przełącznik 2 pozycyjny w pozycję od siebie i klikałem next.

Opublikowano

W aparaturze mam ustawione tak ze 5 kanał jest ustawiony w aux-ch (GEAR) 

A konfiguracja przechodzi bo next jest cały czas aktywne Sprawdzałem wasze sugestie i nic

 

 

Opublikowano

Zadam banalne pytanie:P Pakiet podpięty?:PXD Bo Batt sie nei świeci na zielono :P

Edit: w zakładce hardware mozesz ustawic telemetrie na disabled.

Opublikowano

Problem rozwiązany przyczyną było oprogramowanie Zainstalowałem starsze i wszystko poszło bez najmniejszego problemu.Dziękuje wszystkim za pomoc 

Opublikowano

Na początek warto zrobić sobie ustawienie tak jak w tym filmie co podsyłałem czyli parametr pid'u pod pokrętłem. Jak to wgl. jest z tymi pidami, dla attitude są tylko do ustawienia parametry P oraz I dla 3 osi, dla rate jest jeszcze D. I tylko te 2 ustawiłem, rate nie ruszałem. P i I dla attitude wystarczą czy to jeszcze nie są "te" pidy o które nam chodzi? U mnie fabrycznie nie chciał latać bo były oscylacje i to niemałe, być może wibracje od silnika ... ale bawię się w ciemno i nie wiem czy sobie utrudniam czy w dobrą stronę idę. Arku masz może jakieś sprawdzone PID'y cobym miał punkt odniesienia do dalszej zabawy? Albo chociaż skrócony opis co warto ustawić a co sobie odpuścić i na co zwracać uwagę.

Opublikowano

PID bedą zależne od wielu czynników. Silniki, regle, sposób mocowania FC, sztywnosci ramion itp. Trzeba to wszystko razem zgrać. Nie ma jednych sprawdzonych PIDów, Jutro podepne to dam Ci screena. Późno już dziś i moja spi. Dam jutro moje jesli uważasz że Ci jakoś pomogą.

Opublikowano

Każde śmigło powinno się wyważyć szczególnie w takim modelu jak copter, nawet te najwyższej jakości trzeba sprawdzić. Jedna z firm której ufam jeśli o kręcące się elementy chodzi i ich wyważenie to Wemotec, ich wiatraki do edf'a są wyważane dynamicznie i w środku mają już powklejane dociążenia (nakładają jakiś twardy zielonkawy materiał wewnątrz komory wiatraka). Prosto z pudełka szumi jak ta lala, typowy chińczyk dawno by się rozleciał od wibracji. A przecież śmigła są chyba odlewane, widziałeś kiedyś na którejś łopacie "dociążenie" lub starte końcówki? Jakieś oznaki wyważania fabrycznego? Ja wiem, że jedne odlewy są lepsze drugie gorsze, formy, materiał itp. ale wątpię aby jakiekolwiek plastikowe śmigła były wyważane (może są sprawdzane z jakąś tolerancją i te którym sporo na jednej łopacie brakuje lądują do kosza), wypada choćby sprawdzić żeby nie być ignorantem. Nawet powiem więcej, wyważa się też silniki ale to już zabawa dla cierpliwych i mających czas, czasem nawet przy dobrych jakościowo silnikach trafi się gorszy egzemplarz ... ja akurat to olałem bo i tak nie mam jak tego dokonać, co najwyżej na oko i ucho.

Opublikowano

Nie wyważone śmigło potrafi wprowadzić w wibracje całą ramę ale nie dajmy się zwariować. Ja w swojej h250 nie wyważam a wisi stabilinie i nie drży, ale śmigiełka gemfan 5x3 :P

Btw: nie wyobrażam sobie wyważać 80 śmigieł XD chyba by mnie coś tafiło :P

Opublikowano

To, że tak robisz to nie znaczy, że tak jest dobrze.

Szkoda by mi było łożysk.

Może i przy małych śmigłach tak tego nie czuć ale kolega ma śmigła 10" a to już będzie widać i czuć jak nie będą wyważone.

Opublikowano

To, że tak robisz to nie znaczy, że tak jest dobrze.

Szkoda by mi było łożysk.

Może i przy małych śmigłach tak tego nie czuć ale kolega ma śmigła 10" a to już będzie widać i czuć jak nie będą wyważone.

Nigdzie nie pisałem że jest dobrze natomiast "nie dajmy się zwariować" odnosiło sie do wyważania silników.  Poleciał skrót myślowy - pomyślałem ale nie zapisałem ;] 

 

Oczywiście że idealnie byłoby aby były wyważone natomiast odpowiedzcie sobie sami ile razy połamaliście smigło i na lotnisku nie było warunków żeby wyważyć i zakładaliście prosto z folii. Łożyska zawsze można zmienić. Nie są to jakieś grube pieniądze.  

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.