nazar1703 Opublikowano 31 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2015 Jest co raz bliżej nadajnik ruszył, zmieniłem tak jak pisaliście na PWM eureka.Konfiguracja ruszyła i znowu klapa Do 7,32 filmu jest ok a potem mogę dać next do końca po zapisaniu nic się nie dzieje.W rc input na manuału widać wszystkie ruchy drążka. Czyli widzi apke gdzieś jeszcze popełniam błąd. Lutowanie poprawione ,fc przeniosę jak uda się uruchomić jak mój syn mówi (astro gacka ) Do odbiornika podłączyłem 5 wtyków.Kanał 5 ustawiony na Fligh Mode Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Donaro Opublikowano 1 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 Widać wszystkie że działają? włącznie z przełącznikiem trybu lotu? W którym dokładnie miejscu nie wiesz co zrobic? wykrywa ruchy drążków i co dalej?Centrujesz na środku wszystko? Przechodzisz procedurę ustawienia zakresów drążków? Czy przestaje wykrywac? Jesli chcesz to jutro po 19 po pracy mogę się połączyć z Tobą po skypie, udostepnisz mi podgląd pulpitu i spróbuję Ci pomóc. Będziemy rozmawiac na skypie i bbędziesz mówił po kolei co robisz a ja będe widział co pokazuje program. U mnie czasem przy kalibracji wywalało błąd BOOT. Musie sie świecic na zielono. Jesli nie chce się zapalić to trzeba podłączyć na nowo. Bardzo wazne aby lipo było naładowane i akumulator w apce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nazar1703 Opublikowano 1 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 Jak nic nie wykombinuje pomoc się przyda Na manual calibration wygląda to tak u jak wezmę Wizard w tym miejscu już nic nie działa zero reakcji Może ten switch źle mam ustawiony ale manualnej kalibracji widać ze działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Donaro Opublikowano 1 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 Jak masz ustawiony przełącznik w aparaturze? w aux? I pod którym kanałem? Ja ustawiłem na dwupozycyjnym od podwozia. Czyli blokuje ci się na tej stronei z centrowaniem drażków tak? I nei da sie kliknąc dalej? Sprawdz przełącznik w 2 położeniach i pamiętaj że gaz tez ma byc na środku pomimo iż startuje od dołu. Zobacz też czy nie masz gdzieś trymerów na apce poprzestawianych.Daj też screena z zakładki Flight Data. Musisz miec aktywna na zielono opcje BOOT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nazar1703 Opublikowano 1 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 Przełącznik jest na 5 kanale w apce (jest to przełącznik włączone wyłączone ) A tu chyba musi być w 3 pozycjach ? Ale w tym monecie mogę dać next w fc pali się dioda zielona i mruga niebieska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Y/F-22 Opublikowano 1 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 Może być w 2-ch (2 pozycyjny) jak u mnie w T9x na przełączniku GEAR (tryb attitude i rate) czyli stabilizacja i "manual" bez acc. Lata się w sumie i tak tylko na jednym, jest ich tam kilka a i tak nie wiem który do czego, jeszcze jakiś akrobacyjny w którym kręci się flipy i inne takie. Przy kalibracji gdzie masz pomarańczowe strzałki po prostu ustaw drążki na środek a przełącznik na pozycję "od siebie" i tyle, nie da się kliknąć next? Tam się chyba nie ma nic ruszać, nie pamiętam już bo ustawiłem raz i śmiga, masz zostawić w pozycji jak pokazują strzałki i dać next. Pole jest nieklikalne czy w jakim sensie nie możesz przejść tego etapu? Podczas kalibracji najpierw są ustawiane drążki, potem flight mode czyli przełącznik a potem accesory które ja pomijałem "skip" bo mi niepotrzebne. Potem ustawiałem drążki na środek, przełącznik 2 pozycyjny w pozycję od siebie i klikałem next. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nazar1703 Opublikowano 1 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 W aparaturze mam ustawione tak ze 5 kanał jest ustawiony w aux-ch (GEAR) A konfiguracja przechodzi bo next jest cały czas aktywne Sprawdzałem wasze sugestie i nic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Donaro Opublikowano 1 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 Zadam banalne pytanie:P Pakiet podpięty?:PXD Bo Batt sie nei świeci na zielono Edit: w zakładce hardware mozesz ustawic telemetrie na disabled. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nazar1703 Opublikowano 2 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 Problem rozwiązany przyczyną było oprogramowanie Zainstalowałem starsze i wszystko poszło bez najmniejszego problemu.Dziękuje wszystkim za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Donaro Opublikowano 2 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 Super. Poszukaj gotowych PIDów pod Twój model. Obejdzie się bez regulacji. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Y/F-22 Opublikowano 2 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 Na początek warto zrobić sobie ustawienie tak jak w tym filmie co podsyłałem czyli parametr pid'u pod pokrętłem. Jak to wgl. jest z tymi pidami, dla attitude są tylko do ustawienia parametry P oraz I dla 3 osi, dla rate jest jeszcze D. I tylko te 2 ustawiłem, rate nie ruszałem. P i I dla attitude wystarczą czy to jeszcze nie są "te" pidy o które nam chodzi? U mnie fabrycznie nie chciał latać bo były oscylacje i to niemałe, być może wibracje od silnika ... ale bawię się w ciemno i nie wiem czy sobie utrudniam czy w dobrą stronę idę. Arku masz może jakieś sprawdzone PID'y cobym miał punkt odniesienia do dalszej zabawy? Albo chociaż skrócony opis co warto ustawić a co sobie odpuścić i na co zwracać uwagę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Donaro Opublikowano 2 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 PID bedą zależne od wielu czynników. Silniki, regle, sposób mocowania FC, sztywnosci ramion itp. Trzeba to wszystko razem zgrać. Nie ma jednych sprawdzonych PIDów, Jutro podepne to dam Ci screena. Późno już dziś i moja spi. Dam jutro moje jesli uważasz że Ci jakoś pomogą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nazar1703 Opublikowano 3 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 Tak to mi wyszło wkrótce czas na oblot PID-y pewnie ustawie jak zacznę latać, zapas śmigiełek jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Y/F-22 Opublikowano 3 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 Obowiązkowo wyważ śmigiełka! Kontroler dobrze przyklejony (orientacja,strzałka, kierunek lotu)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nazar1703 Opublikowano 4 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 Dzięki za rady po pierwszym oblocie dam znać jak poszło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
credens Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 Śmigiełka to HQProp? Jeżeli tak, nie musisz ich wyważać. EDIT: Pudełko na kanapki wymiata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Y/F-22 Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Każde śmigło powinno się wyważyć szczególnie w takim modelu jak copter, nawet te najwyższej jakości trzeba sprawdzić. Jedna z firm której ufam jeśli o kręcące się elementy chodzi i ich wyważenie to Wemotec, ich wiatraki do edf'a są wyważane dynamicznie i w środku mają już powklejane dociążenia (nakładają jakiś twardy zielonkawy materiał wewnątrz komory wiatraka). Prosto z pudełka szumi jak ta lala, typowy chińczyk dawno by się rozleciał od wibracji. A przecież śmigła są chyba odlewane, widziałeś kiedyś na którejś łopacie "dociążenie" lub starte końcówki? Jakieś oznaki wyważania fabrycznego? Ja wiem, że jedne odlewy są lepsze drugie gorsze, formy, materiał itp. ale wątpię aby jakiekolwiek plastikowe śmigła były wyważane (może są sprawdzane z jakąś tolerancją i te którym sporo na jednej łopacie brakuje lądują do kosza), wypada choćby sprawdzić żeby nie być ignorantem. Nawet powiem więcej, wyważa się też silniki ale to już zabawa dla cierpliwych i mających czas, czasem nawet przy dobrych jakościowo silnikach trafi się gorszy egzemplarz ... ja akurat to olałem bo i tak nie mam jak tego dokonać, co najwyżej na oko i ucho. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Donaro Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Nie wyważone śmigło potrafi wprowadzić w wibracje całą ramę ale nie dajmy się zwariować. Ja w swojej h250 nie wyważam a wisi stabilinie i nie drży, ale śmigiełka gemfan 5x3 Btw: nie wyobrażam sobie wyważać 80 śmigieł XD chyba by mnie coś tafiło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cebulator Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 To, że tak robisz to nie znaczy, że tak jest dobrze. Szkoda by mi było łożysk. Może i przy małych śmigłach tak tego nie czuć ale kolega ma śmigła 10" a to już będzie widać i czuć jak nie będą wyważone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Donaro Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 To, że tak robisz to nie znaczy, że tak jest dobrze. Szkoda by mi było łożysk. Może i przy małych śmigłach tak tego nie czuć ale kolega ma śmigła 10" a to już będzie widać i czuć jak nie będą wyważone. Nigdzie nie pisałem że jest dobrze natomiast "nie dajmy się zwariować" odnosiło sie do wyważania silników. Poleciał skrót myślowy - pomyślałem ale nie zapisałem ;] Oczywiście że idealnie byłoby aby były wyważone natomiast odpowiedzcie sobie sami ile razy połamaliście smigło i na lotnisku nie było warunków żeby wyważyć i zakładaliście prosto z folii. Łożyska zawsze można zmienić. Nie są to jakieś grube pieniądze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi