Skocz do zawartości

Szmaragd


Pawel_W

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jako że od dłuższego czasu latam Extrimem i nieco obawiałem się za bardzo "szaleć" nim, postanowiłem zbudować model, który pozwoli mi na opanowanie podstaw latania 3D a jednocześnie uwolni od obaw pt. "jak pierdyknę w ziemię to będę zbierał drzazgi" :)

 

Podstawowymi założeniami konstrukcji były: maksymalna prostota, maksymalna "taniość", mała prędkość modelu i oczywiście pełne przystosowanie do 3D.

 

Materiał narzucił się sam - oczywiście depron:) Wyposażenie skompletowałem z tego co miałem w domu, kupiłem tylko 4 serwa TP/HXT 9g.

 

Oto co powstało:

 

a75fc5d9ab515800.jpg

 

 

01f9daecf422f14a.jpg

 

 

c3714e56033a61dc.jpg

 

 

0b505454aa476af6.jpg

 

Model jest konstrukcji depronowej - kadłub depron gładki 6mm, podobnie jak stateczniki i lotki. Skrzydło to dźwigar z balsy 3mm, żebra depron 6mm, pokrycie depron 3mm.

 

Wymiary: rozpiętość 960mm, długość na oko około metra ;)

 

Model ma profil symetryczny 18% i szczerze mówiąc jest wykonany maksymalnie topornie. Nie zależało mi na doskonałości, ani na małym oporze a wręcz przeciwnie - założenia w 100% zostały spełnione. Nie ma żadnej pokrywy napędu czy wyposażenia, wszystko trzyma się na rzepach, mimo wykonywania zewnętrzynch pętli pakiet mi nie odleciał jeszcze nigdy :)

 

Wyposażenie: silnik Welgard 22-12-15, śmigło 10x4,7 GWS, serwa 4xTP/HXT 9g, regiel 30A Dynam, pakiet Welgard 1500mAh 3S. Odbiornik Graupner C17 - standardowy.

 

Samolocik, który nazwałem Szmaragdem ze względu na piękny zielony kolor ;) waży gotów do lotu 460g, co przy napędzie dającym 750g ciągu i sterach wielkości województwa świętokrzyskiego powoduje, że 3D to bajka :) Co prawda to prawda - pomaga tylny środek ciężkości - program wyliczył mi go pomiędzy 5 a 7 cm od krawędzi natarcia - po pierwszych 2 lotach sprawdziłem gdzie jest - był na 11cm :D Jak się prezentuje widać na zdjęciach :)

 

A na koniec - piękno modelarstwa na zdjęciu:

 

658fee75aa8f5cf7.jpg

Opublikowano

Hehe, zarąbista maszyna ;) Mój eXtrim czeka wprawdzie jeszcze na resztę wyposażenia, ale napewno nie będę nim latał jeszcze prędko. Pewnie zbuduję sobie coś takiego jak Ty celem treningu, ale jak znam życie to będzie maxymalnie krzywe;)

Opublikowano

Udostępniłbym, gdyby nie to, że ich nie ma :( Jak 90% moich prostych modeli konstrukcja jest narysowana na kartce A4, przerysowana na balsę / depron, wycięta i sklejona :( Tak jak moja najnowsza powstająca konstrukcja - wydruk z programu do liczenia środka ciężkości coby było widać proporcje, do tego szkic ołówkiem z którego zrobiłem szablon do depronu i mam już po 3 dniach gotowe usterzenie z napędami i serwami oraz 80% kadłuba...

 

Mogę podesłać trochę więcej wymiarów, bo plan niestety, ale nie istnieje :( jeśli znajdą się chętni to przerysuję całość w Corel'u ale to pewnie dopiero w majowy weekend.

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Model dziś niestety zakończył żywot :( Latałem na trawniku (40x20m) i niestety w którymś momencie zabrakło wysokości - z około metra model palnął w asfalt :( Kadłub pękł w tylu miejscach, że dałem sobie spokój z naprawą:) Za to - powstaje następca :) Tylko że tym razem dwupłatowy :)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Czyli z tego co widzę, to nie tylko ja się obawiam Extrima :) Mam pytanie odnośnie silnika. Do Extrima v1 mam silnik Welgard 22-12-15 i tu zagadka, jakie zastosować śmigło? U Pawel_W, jest śmigiełko 10x4,7 producent w ulotce poleca 9x5 a sprzedawca wpakował mi do zestawu APC 10x4,7 S.

  • 3 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.