Pawel_W Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Jako że od dłuższego czasu latam Extrimem i nieco obawiałem się za bardzo "szaleć" nim, postanowiłem zbudować model, który pozwoli mi na opanowanie podstaw latania 3D a jednocześnie uwolni od obaw pt. "jak pierdyknę w ziemię to będę zbierał drzazgi" Podstawowymi założeniami konstrukcji były: maksymalna prostota, maksymalna "taniość", mała prędkość modelu i oczywiście pełne przystosowanie do 3D. Materiał narzucił się sam - oczywiście depron:) Wyposażenie skompletowałem z tego co miałem w domu, kupiłem tylko 4 serwa TP/HXT 9g. Oto co powstało: Model jest konstrukcji depronowej - kadłub depron gładki 6mm, podobnie jak stateczniki i lotki. Skrzydło to dźwigar z balsy 3mm, żebra depron 6mm, pokrycie depron 3mm. Wymiary: rozpiętość 960mm, długość na oko około metra Model ma profil symetryczny 18% i szczerze mówiąc jest wykonany maksymalnie topornie. Nie zależało mi na doskonałości, ani na małym oporze a wręcz przeciwnie - założenia w 100% zostały spełnione. Nie ma żadnej pokrywy napędu czy wyposażenia, wszystko trzyma się na rzepach, mimo wykonywania zewnętrzynch pętli pakiet mi nie odleciał jeszcze nigdy Wyposażenie: silnik Welgard 22-12-15, śmigło 10x4,7 GWS, serwa 4xTP/HXT 9g, regiel 30A Dynam, pakiet Welgard 1500mAh 3S. Odbiornik Graupner C17 - standardowy. Samolocik, który nazwałem Szmaragdem ze względu na piękny zielony kolor waży gotów do lotu 460g, co przy napędzie dającym 750g ciągu i sterach wielkości województwa świętokrzyskiego powoduje, że 3D to bajka Co prawda to prawda - pomaga tylny środek ciężkości - program wyliczył mi go pomiędzy 5 a 7 cm od krawędzi natarcia - po pierwszych 2 lotach sprawdziłem gdzie jest - był na 11cm Jak się prezentuje widać na zdjęciach A na koniec - piękno modelarstwa na zdjęciu:
Gość Anonymous Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Hehe, zarąbista maszyna Mój eXtrim czeka wprawdzie jeszcze na resztę wyposażenia, ale napewno nie będę nim latał jeszcze prędko. Pewnie zbuduję sobie coś takiego jak Ty celem treningu, ale jak znam życie to będzie maxymalnie krzywe;)
adi-000 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Pawel_W, a może masz ochotę udostępnić plany?
Pawel_W Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Udostępniłbym, gdyby nie to, że ich nie ma Jak 90% moich prostych modeli konstrukcja jest narysowana na kartce A4, przerysowana na balsę / depron, wycięta i sklejona Tak jak moja najnowsza powstająca konstrukcja - wydruk z programu do liczenia środka ciężkości coby było widać proporcje, do tego szkic ołówkiem z którego zrobiłem szablon do depronu i mam już po 3 dniach gotowe usterzenie z napędami i serwami oraz 80% kadłuba... Mogę podesłać trochę więcej wymiarów, bo plan niestety, ale nie istnieje jeśli znajdą się chętni to przerysuję całość w Corel'u ale to pewnie dopiero w majowy weekend.
adi-000 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 to ja jestem chętny , myślę że inni też no zgłaszać się...
Pawel_W Opublikowano 14 Maja 2008 Autor Opublikowano 14 Maja 2008 Model dziś niestety zakończył żywot Latałem na trawniku (40x20m) i niestety w którymś momencie zabrakło wysokości - z około metra model palnął w asfalt Kadłub pękł w tylu miejscach, że dałem sobie spokój z naprawą Za to - powstaje następca Tylko że tym razem dwupłatowy
rogi23 Opublikowano 7 Czerwca 2008 Opublikowano 7 Czerwca 2008 Czyli z tego co widzę, to nie tylko ja się obawiam Extrima Mam pytanie odnośnie silnika. Do Extrima v1 mam silnik Welgard 22-12-15 i tu zagadka, jakie zastosować śmigło? U Pawel_W, jest śmigiełko 10x4,7 producent w ulotce poleca 9x5 a sprzedawca wpakował mi do zestawu APC 10x4,7 S.
Pawel_W Opublikowano 24 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2008 22-12-15 współpracuje świetnie z 10x4,7. Jeśli masz APC takie, to będzie w sam raz.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.