Skocz do zawartości

EXB-16 HIMOTO


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,udało mi się kupić autko za dobry pieniądz i chciałbym zapytać o kilka szczegółów.A mianowicie czy zębatka odbierająca powinna mieć wyczuwalny luz w gnieździe w którym się obraca?czy trzeba to naprawiać i w jaki sposób taką wymianę zrobić.

Rozmyślam także nad wymianą napędu na bezszczotkę,czy poradzilibyście coś w miarę dobrego i nie kosztującego tyle co nowe autko?

Generalnie na dzień dzisiejszy jestem bardzo zadowolony z osiągów,ale mam pakiety 3s 2700 i chciałbym je wykorzystywać do napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zębatka odbiorcza (28007) jest na pewno osadzona tak samo jak w większych modelach tej firmy (1:10) Jest więc nałożona na oś, na której przed obróceniem jest zabezpieczona kołkiem. Ma kilkustopniowy luz po obwodzie i delikatny luz wzdłużny (spory ułamek mm). Ten luz jest i już.

 

Ważniejszy jest luz między zębatką atakującą (na silniku) a odbiorczą. Ma być, ale minimalny. Z reguły ustawia się dociskając zębatki z włożonym cienkim papierem. Z doświadczenia 80g/m2 kartka jest za gruba. Ja ustawiam na śniadaniowym woreczku foliowym. Inaczej zębatki ulegną uszkodzeniu. Znajdź zębatkę odbiorczą gdzieś w sklepie. Zużywają się w błyskawicznym tempie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o luz poprzeczny,tak jakby gniazdo w którym jest osadzone było owalne.Luz jak na moje jest dość spory,dopiero jak zębatkę atakującą dosunę do odbiorczej to jest w miarę ok.

Czy w tym domku jest może gniazdo które można wymienić?

Jest sens żeby wymienić zębatkę odbiorczą na stalową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dostaniesz, to jak najbardziej. Wówczas najsłabszym ogniwem robi się atakująca, ale ona jest tania i łatwo dostępna. Przynajmniej w 1:10...

 

Co cię powstrzymuje przed rozebraniem na części? I tak będziesz musiał to zrobić :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam buggiego w skali 1:16

W weekend mam trochę czasu,to po gmeram trochę w zębatkach.

Jest to mój pierwszy model jeżdżący,może nie tyle co mój tylko syna.Ja raczej na latadła jestem ukierunkowany,dlatego też pytam o to i owo :ph34r:

A macie jakieś tanie sklepy z częściami do tych że modeli?

 

 

A znacie kwotę jaka byłaby potrzebna na tuning związany z bezszczotką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta zębatka jest nałożona na wał wychodzący z tylnego mechanizmu różnicowego. Powiedzmy pasowana. Jest dociskana kielichem wału centralnego. Mogło dojść do poluzowania się kielicha i dlatego zębatka się buja. Kielich należy dokręcać z wyczuciem luzu. Za słabo może spowodować zerwanie gniazda w zębatce, za mocne przysmaży obudowę. Masz ładnie na stronie 23 instrukcji. Kup średni klej do śrub, rozkręć wszystko, każdą śrubkę i wszystko sklej, każdy gwint metal/metal. Szczególnie mocowanie silnika. Widzę, że w maluchach poprawili to mocowanie i nie będziesz miał z tym wielu problemów. Na wszystkich połączeniach dosuwanych musi pozostać luz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzę dzisiaj co tam w trawie piszczy.

Wszystko jasne,w obudowie są dwa łożyska.Mały luz jest na łożysku i mały luz pomiędzy ośką zębatki a łożyskiem.Wystarczyło dać jeszcze jedną cieniuteńką podkładkę pomiędzy łożysko a trzpień blokujący koło odbierające.Teraz wszystko obraca się delikatnie i nie ma luzu.

Podpowiedzcie jaką bezszczotkę można zamontować do tego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.