Tabul Opublikowano 13 Lipca 2016 Opublikowano 13 Lipca 2016 Dzięki Ci Andrzeju za odpowiedź na moje pytania. Staram się zrozumieć problem mimo, że nie jestem zbyt obeznany w zagadnieniach elektroniki. Obecnie model ma zainstalowany silnik: Emax GF 2205 do którego zalecają śmigła 6x4 lub 7x4,. pakiet 440 mAh, regulator 12A. i śmigło 7x3,8. Jeszcze poważnie nie latałem na tym zestawie, po za jednym krótkim lotem (pogoda). Lżejszy silnik 2203 który miałem wcześniej zainstalowany odmówił posłuszeństwa, bo po delikatnym kretowaniu przestał pracować i zamiast obrotów wydaje tylko "warczenie". Nie wiem jaka może być przyczyna. Czy to warto i można naprawić? Może nowe uzwojenie? W każdym bądź razie ja się na tym nie znam. .
Motylasty Opublikowano 13 Lipca 2016 Opublikowano 13 Lipca 2016 Mam problem latając "Bzygiem". Przy wadze modelu 200g i podanym ciągu silnika (E-max GT 2203)- 310 g nie mogę ustalić modelu w zawisie, nie mówiąc już o pionowym wznoszeniu. Mam zamontowane śmigło 8x3.8,. pakiet 2S 440 mAh.,regulator 12A. Próbowałem też śmigło 7x4 i 7x6 i tez nie było lepiej. Wiem, że powinno być śmigło 8x4.3, ale niestety nie mogę takowe zdobyć. Może to jednak inny problem np. za niskie obroty? Co jest nie tak? Dopiero teraz zauważyłem ten tekst. Owoż sam zakupiłem tego Emaxa i to co jest wpisane w specyfikacji można między bajki włożyć. Pomiary na siłowni wykazały że na śmigłach 8x4 i 8x4,3 SF uzyskany ciąg statyczny oscylował u mnie w granicach 220-240 gram, czyli daleko do wspomnianych 310. fakt pobór prądu był bardzo fajny. Silnik wrócił do .... pudełka i czeka aż uda mi się zbudować model o wadze w granicach 130 g. Przy wadze modelu oscylującej około 160 gram da się zrobić zawis, ale wyjście z zawisu i dynamiczny ratunek nie wchodzą w grę. 1
AMC Opublikowano 13 Lipca 2016 Opublikowano 13 Lipca 2016 Dzięki Ci Andrzeju za odpowiedź na moje pytania. Staram się zrozumieć problem mimo, że nie jestem zbyt obeznany w zagadnieniach elektroniki. Obecnie model ma zainstalowany silnik: Emax GF 2205 do którego zalecają śmigła 6x4 lub 7x4,. pakiet 440 mAh, regulator 12A. i śmigło 7x3,8. Jeszcze poważnie nie latałem na tym zestawie, po za jednym krótkim lotem (pogoda). Lżejszy silnik 2203 który miałem wcześniej zainstalowany odmówił posłuszeństwa, bo po delikatnym kretowaniu przestał pracować i zamiast obrotów wydaje tylko "warczenie". Nie wiem jaka może być przyczyna. Czy to warto i można naprawić? Może nowe uzwojenie? W każdym bądź razie ja się na tym nie znam. . Oczywiście, że nowe uzwojenie. Przyzwoitym markowym drutem w podwójnej emalii. Starannie wykonane, nie produkcyjnie dla zysku "byle jak" , daje gwarancję niezawodności. W końcu w jednosilnikowych SP to jeden z podzespołów o najwyższej odpowiedzialności ! Łączyć należy w gwiazdę, choć to trudniejsze wykonawczo, nie w trójkąt dla wygody. Jak widzisz, spostrzeżenia i wyniki uzyskane przez kol. Tomasza są zbieżne z uzyskanymi przeze mnie. To raczej nie jest przypadek. Ta tabelka to dość kulawy model matematyczny optymisty na high'u. Tego nawalonego silnika nie wyrzucaj - będę miał wolniejszy czas, to przezwoję z ciekawości.
Tabul Opublikowano 13 Lipca 2016 Opublikowano 13 Lipca 2016 Dzięki za wyjaśnienia.kolegom. Zauważyłem , że uzwojenia "fabryczne" są jakieś niedbałe, nie takie jak w innych silnikach. Myślałem, że tak musi być, ale to mi się nie podobało. Cóż silnik chodził. Silnika nie wyrzuciłem, bo pomyślałem, że jeszcze będzie można kiedyś z nim coś zrobić. Mam nadzieję :)Byłbym bardzo wdzięczny Na nowym silniku, pomimo, że jest cięższy, model na gazie rwie w górę ostro. Nie potrafię jeszcze opanować zawisu
Tabul Opublikowano 20 Lipca 2016 Opublikowano 20 Lipca 2016 Korzystając z dobrej pogody wykonałem dziś kilka lotów Bzygiem 2. aż do wyładowania pakietu, Modelik jest stateczny i łatwo nim pilotować. A może dlatego, że zastosowałem podwójny zakres wychyleń i nie był taki czuły. Wychodzi mi to coraz zgrabniej. Jeszcze trochę treningu i zabawa będzie na OK. Latałem sam i nie miał kto filmować, 1
AMC Opublikowano 20 Lipca 2016 Opublikowano 20 Lipca 2016 Korzystając z dobrej pogody wykonałem dziś kilka lotów Bzygiem 2. aż do wyładowania pakietu, Modelik jest stateczny i łatwo nim pilotować. A może dlatego, że zastosowałem podwójny zakres wychyleń i nie był taki czuły. Wychodzi mi to coraz zgrabniej. Jeszcze trochę treningu i zabawa będzie na OK. Latałem sam i nie miał kto filmować, Albo umiesz robić dobre zdjęcia, albo Bzyg 2 jest taki fotogeniczny, albo jedno i drugie. Gustownie się prezentuje wśród chabrów . Lataj, trenuj, ciesz się z postępów i z Bzyga 2. Złapałeś byka za rogi !
Tabul Opublikowano 20 Lipca 2016 Opublikowano 20 Lipca 2016 Fotki robione są skromną komórką Samsung, ale dzięki za pochwałę. Będę się starać dalej ujarzmiać tego "byka". Jakaś analogia z rodeo w tym ujeżdżaniu halówki chyba jest
Tabul Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Dziś polatałem sporo Bzygiem2 nareszcie w prawie idealnych warunkach. Słońce nie raziło i wiatru też nie było. Model lata moim zdaniem bardzo sprawnie i jest do opanowania. Jest bardzo czuły na SW ale to zrozumiałe. Wylatałem dwa pakiety, ale śmigło po ostatnim lądowaniu (wysoka trawa) nie wytrzymało obciążenia i lekko się nadłamało, pomimo zainstalowanego prop s.. Niestety latałem samiutki i nawet fotki nie zrobiłem. Ale daję słowo,że tak było
AMC Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Dziś polatałem sporo Bzygiem2 nareszcie w prawie idealnych warunkach. Słońce nie raziło i wiatru też nie było. Model lata moim zdaniem bardzo sprawnie i jest do opanowania. Jest bardzo czuły na SW ale to zrozumiałe. Wylatałem dwa pakiety, ale śmigło po ostatnim lądowaniu (wysoka trawa) nie wytrzymało obciążenia i lekko się nadłamało, pomimo zainstalowanego prop s.. Niestety latałem samiutki i nawet fotki nie zrobiłem. Ale daję słowo,że tak było Te "pomarańczki" GWS-a są bardzo dobre i zarazem tanie, tylko łatwo się łamią, co z kolei jest często zbawienne dla wałka silnika, gdy osadzenie jest sztywne. Bierz na lotnisko ze dwa na zapas i po kłopocie - wtedy żadne się nie złamie . Długo był w powietrzu na jednym pakiecie ?
Krzycho Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Jaka jest ostateczna waga gotowego do lotu? Jaki pakiet i silnik bo coś tam zmieniales.
Tabul Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Zastosowałem silnik Emax GF2805, śmigło 7x4 (to pomarańczowe) i pakiet 450 i 440 mAh, Ponieważ latam tylko na "wolności" nie zwracam specjalnie uwagi na wagę. Wzmocniłem też trochę kadłub.. Model teraz wazy ok. 225-230 g.. . Trudno mi powiedzieć ile czasu latałem na pakietach, ale na pierwszym (450) tak na oko, łącznie ok 10 minut. a na drugim (440) kilka minut, i pakiet jeszcze był sprawny, ale skończyłem do momentu uszkodzenia śmigła. Dziś też latałem. Początkowo wszystko grało, ale w którymś tam locie naraz spadła moc i model nie mógł się wzbić. Wymieniłem pakiet w pełni naładowany, ale po krótkim locie sytuacja się powtórzyła, bo też spadły obroty. W domu stwierdziłem, że w pierwszym przypadku rozładował się pakiet do 6,7 V, ale w drugim przypadku pakiet miał jeszcze 7,85 V. Nie wiem dlaczego silnik tak bardzo stracił moc, że nie można było latać . Dodam jeszcze, że regulator ma 12 A.
AMC Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Zastosowałem silnik Emax GF2805, śmigło 7x4 (to pomarańczowe) i pakiet 450 i 440 mAh, Ponieważ latam tylko na "wolności" nie zwracam specjalnie uwagi na wagę. Wzmocniłem też trochę kadłub.. Model teraz wazy ok. 225-230 g.. . Trudno mi powiedzieć ile czasu latałem na pakietach, ale na pierwszym (450) tak na oko, łącznie ok 10 minut. a na drugim (440) kilka minut, i pakiet jeszcze był sprawny, ale skończyłem do momentu uszkodzenia śmigła. Dziś też latałem. Początkowo wszystko grało, ale w którymś tam locie naraz spadła moc i model nie mógł się wzbić. Wymieniłem pakiet w pełni naładowany, ale po krótkim locie sytuacja się powtórzyła, bo też spadły obroty. W domu stwierdziłem, że w pierwszym przypadku rozładował się pakiet do 6,7 V, ale w drugim przypadku pakiet miał jeszcze 7,85 V. Nie wiem dlaczego silnik tak bardzo stracił moc, że nie można było latać . Dodam jeszcze, że regulator ma 12 A. 7,85 V zmierzyłeś bez obciążenia ? To prawdopodobnie sprawka pakietów, ESC wykrył choćby chwilowy spadek napięcia do progu ograniczenia mocy i zrobił należycie co do niego należało. Zwykle domyślne ustawienie tego progu to dla 2S : 2 x 3,3 V = 6,6 V. Jak wyłapie taką wartość, to obcina pobór prądu dla ochrony pakietu , przy 2 x 3,0 = 6,0V rozłącza całkowicie, ale sprawdż, jak masz go zaprogramowanego, bo to co podałem to najczęściej spotykane wartości ustawień fabrycznych. Możliwe do ustawienia są wyższe wartości, czyli wcześniejsze ograniczenie / odcięcie zasilania. I spróbuj założyć śmigło 6 x 4 - będzie trochę słabszy ciąg, ale prąd dużo mniejszy. Depronowym Parkiem 380 gramów RTF MAX latam z powodzeniem na 5 x 5 i 6 x 3,5 , 3S Li-ion 3400 , E-max 1806 - 2280 kV. Kąt wznoszenia ok. 60* na świeżym zasobniku, czas spokojnego latania powyżej 60 minut. Zasobnik 3S waży 150 gramów, 2S ok.100 gramów.
Tabul Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Dzięki Andrzeju za odpowiedź, będę dalej kombinować. Uczę się. Dziś zamontowałem śmigło 6x4, naładowałem pakiet i zrobiłem próbę w domu. wydaje mi się, że jest Ok. Model rwie w górę, tak że pozostała mi tylko wycieczka na pole z nadzieją na udane loty Mam tylko pytanie jak długo można latać na moich pakietach, bo wydaje mi się, że za krótko to trwa. Mam jeszcze pakiet 850mAh, cięższy o 10g. Czy mogę go też wykorzystać?
Krzycho Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Czy skłon i wykłon silnika robiłeś?
AMC Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Dzięki Andrzeju za odpowiedź, będę dalej kombinować. Uczę się. Dziś zamontowałem śmigło 6x4, naładowałem pakiet i zrobiłem próbę w domu. wydaje mi się, że jest Ok. Model rwie w górę, tak że pozostała mi tylko wycieczka na pole z nadzieją na udane loty Mam tylko pytanie jak długo można latać na moich pakietach, bo wydaje mi się, że za krótko to trwa. Mam jeszcze pakiet 850mAh, cięższy o 10g. Czy mogę go też wykorzystać? Są podstawy, aby podejrzewać osłabioną kondycję Twoich pakietów. Zaopatrz się w nowy np. 1000 mAh - to wcale nie za dużo ani za ciężko do modelu o takich rozmiarach. W przyszłym tygodniu będę z bliska przyglądał się takiemu Dłubalskiemu, a zwłaszcza mierniki wezmą go "na spytki". Dam znać, okropnych narzekań na te pakiety nie zauważyłem, a nie są bardzo drogie. Posiadany 850 mAh oczywiście, że można i należy wykorzystać. Przyglądaj się uważnie, jak model lata z takim dwukrotnie większym niż poprzednio pakietem i nie zapomnij o wyważeniu wzdłużnym modelu przed lotem !
Tabul Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Mam wszystko na zero, a więc kat zaklinowania skrzydła, skłon i wykłon. Chyba tak jest przyjęte w tego typu modelach, tj. halówkach,. ale latam na polu więc sam nie wiem jak powinno być. Ale problemu z lotami nie mam, bo i tak trzeba żwawo machać drążkami.
Tabul Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Próby lotów ze śmigłem 6x4 okazały się idealne do tego silnika. Silnik pracuje ciszej i model jest w stanie lecieć pionowo w górę, oczywiście jak pakiet jest pełny. Precyzyjne lądowanie ha,ha,ha
AMC Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Próby lotów ze śmigłem 6x4 okazały się idealne do tego silnika. Silnik pracuje ciszej i model jest w stanie lecieć pionowo w górę, oczywiście jak pakiet jest pełny. ...
Krzycho Opublikowano 10 Września 2016 Opublikowano 10 Września 2016 Ja jeszcze odświeże temat ,, Emax GF2805'' a ile ma ten silnik kv obr.?2840? I na jakim pakiecie lataleś 440 czy 850?
Tabul Opublikowano 13 Września 2016 Opublikowano 13 Września 2016 żgadza się. 2840 . Latam na pakietach 440 i 450 mAh i na śmigle 6x4 dającym lepsze osiągi.
Rekomendowane odpowiedzi