Skocz do zawartości

Samoczynne zmniejszanie obrotów silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

w modelu Morback mam taki zestaw napędowy:

http://abc-rc.pl/p/118/1593/silnik-emax-gt2205-22-kv1660-144w--silniki-bezszczotkowe-silniki-elektryczne.html

http://abc-rc.pl/p/146/2682/esc-budget-10a-1-3s-regulator-programowalny-esc-silnikow-bezszczotkowych-regulatory-esc.html

do tego pakiety 2S 500mAh 20C.

 

Zauważyłem dziwne zachowanie, otóż kiedy dam więcej gazu silnik po kilku chwilach "schodzi" z obrotów na kilka sekund, po czym znowu zyskuje pełną moc, im dłużej latam, tym fazy niskich obrotów są dłuższe. Bez śmigła silnik cały czas kręci równomiernie.

Zastanawiam się, w czym może być problem. Czy to przypadkiem nie pakiety, które są już po kilku sezonach sporadycznego latania, jednak sporo poniżej maksymalnego C, czyli 10A.

Co o tym myślicie?

 

 

Kuba

Opublikowano

Ja bym szukał przyczyny w regulatorze. Może włącza się zabezpieczenie przed przegrzaniem. Jesli pakiet by nie dawał rady, to napęd nie wracał by po chwili do wyższej mocy.

Opublikowano

Po locie regulator jest zimny, silnik to samo, jedynie pakiet lekko ciepły. Założyłem, że jest to problem z pakietem ponieważ ten efekt jest widoczny najbardziej na jednym konkretnym pakiecie. Na pozostałych dwóch sytuacja występuje dopiero po kilku minutach lotu. Wezmę chyba jakiś pakiet o większej wydajności prądowej (i większej pojemności) i sprawdzę na ziemi, czy coś takiego się dzieje. Problem w tym, że oprócz tych użytych w modelu, mam tylko pakiety 3S, a na tym śmigle wg producenta prąd przekracza 10A, więc nie będę mógł dać pełnego gazu.

 

Kuba

Opublikowano

Jeśli to zaniżanie mocy jest niewielkie, to może regulator nie daje rady z ustawionym timingiem. Spróbuj się pobawić w lekkie przeprogramowanie ESC.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Proszę o wytłumaczenie takiego zjawiska?. Mam halówkę o wadze 190g. Silnik 2205 (68 W), pakiet 440 mAh, regulator 10 A. Zrobiłem statyczną próbę działania. Wszysto było OK  lecz po ok. 4 minutach pracy silnika na średnich obrotach nagle zaczęły wariować (trzepotać) wszystkie stery i lotki. Silnik pracował bez zarzutu, ale po zdławieniu obrotów stery się uspokoiły. Po zwiększeniu obrotów zjawiski się powtórzyło. Jaka może być tego przyczyna?

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.