kuba r. Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Cześć, w modelu Morback mam taki zestaw napędowy: http://abc-rc.pl/p/118/1593/silnik-emax-gt2205-22-kv1660-144w--silniki-bezszczotkowe-silniki-elektryczne.html http://abc-rc.pl/p/146/2682/esc-budget-10a-1-3s-regulator-programowalny-esc-silnikow-bezszczotkowych-regulatory-esc.html do tego pakiety 2S 500mAh 20C. Zauważyłem dziwne zachowanie, otóż kiedy dam więcej gazu silnik po kilku chwilach "schodzi" z obrotów na kilka sekund, po czym znowu zyskuje pełną moc, im dłużej latam, tym fazy niskich obrotów są dłuższe. Bez śmigła silnik cały czas kręci równomiernie. Zastanawiam się, w czym może być problem. Czy to przypadkiem nie pakiety, które są już po kilku sezonach sporadycznego latania, jednak sporo poniżej maksymalnego C, czyli 10A. Co o tym myślicie? Kuba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzradek Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Ja bym szukał przyczyny w regulatorze. Może włącza się zabezpieczenie przed przegrzaniem. Jesli pakiet by nie dawał rady, to napęd nie wracał by po chwili do wyższej mocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba r. Opublikowano 16 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 Po locie regulator jest zimny, silnik to samo, jedynie pakiet lekko ciepły. Założyłem, że jest to problem z pakietem ponieważ ten efekt jest widoczny najbardziej na jednym konkretnym pakiecie. Na pozostałych dwóch sytuacja występuje dopiero po kilku minutach lotu. Wezmę chyba jakiś pakiet o większej wydajności prądowej (i większej pojemności) i sprawdzę na ziemi, czy coś takiego się dzieje. Problem w tym, że oprócz tych użytych w modelu, mam tylko pakiety 3S, a na tym śmigle wg producenta prąd przekracza 10A, więc nie będę mógł dać pełnego gazu. Kuba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzradek Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 Jeśli to zaniżanie mocy jest niewielkie, to może regulator nie daje rady z ustawionym timingiem. Spróbuj się pobawić w lekkie przeprogramowanie ESC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tabul Opublikowano 21 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2015 Proszę o wytłumaczenie takiego zjawiska?. Mam halówkę o wadze 190g. Silnik 2205 (68 W), pakiet 440 mAh, regulator 10 A. Zrobiłem statyczną próbę działania. Wszysto było OK lecz po ok. 4 minutach pracy silnika na średnich obrotach nagle zaczęły wariować (trzepotać) wszystkie stery i lotki. Silnik pracował bez zarzutu, ale po zdławieniu obrotów stery się uspokoiły. Po zwiększeniu obrotów zjawiski się powtórzyło. Jaka może być tego przyczyna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 22 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2015 Tabul, odpowiedzieliśmy Ci na twój problem tu http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=31&t=812&start=10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi