Leda_g Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Spodobały mi się ostatnio małe modele RC (nie micro) i przeglądając Youtube znalazłem takie oto filmiki pierwszy i drugi I doszedłem do wniosku muszę ten model mieć Jest to model niemieckiej firmy Jomari www.Jomari.de I stało się, a oto co dostałem Kilka wyciętych elementów z EPP + wzmocnienia węglowe Kupiłem jak zwykle tu Lipoly.de Parametry modelu: Rozpiętość 50cm Waga 95g Zalecany osprzęt: Silnik max 17g 13W Regulator 12A Serwa 2x4,3g Śmigło 5x3 Akumulator 7,2V 350mAh do 11,1V 450mAh A teraz troche pracy i powinna byc niezła zabawa. Przede wszystkim chcę aby model był szybki, muszę szukać małego lekkiego silnika. CDN PS Niewiedziałem gdzie dać ten model, jeżeli ma byc w dziale "Mini i mikromodele" to prosze o przeniesienie.
baxter12 Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Opublikowano 24 Kwietnia 2008 jak za te kase, to za duzo nie dostales... Silnik wagi 19g kupilem na UH, sprawuje sie doskonale. chodzi ze smiglem 7x6 przy zasilaniu 3s, napedza Piperka 96cm, wiec ten modelik rozniesie. (pisales za ma byc szybki) baxter
Leda_g Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2008 chodzi ze smiglem 7x6 przy zasilaniu 3s, napedza Piperka 96cm, wiec ten modelik rozniesie. (pisales za ma byc szybki) No tak, tylko czy widziałeś jaki był silnik w pierwszym filmię? 5800 rpm/V. Który mały silnik ma tam takie obroty, bo twój przy tym śmigle to pewnie miał max 2000 rpm/V. Jak szybki to szybki, bedę szukał coś ponad 3500 rpm/V i jeszcze całość ma ważyć max 100g W ostateczności wezmę któregośc z tych http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5377 http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5380
baxter12 Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Moj mial rzeczywiscie 2100kV, jezeli kV musi bzc tak duze, to moze jakis inrunerek, w UH maja takie mniejsye, po 17g, Kv 6000. baxter
Leda_g Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Już po problemie, zamówiłem "C2020 Micro brushless Outrunner 3500kv (11g)" . Zacznę latać na takim i zobaczę, może 5800 rpm/V to za dużo dla mnie :roll: , może nie poradzę sobie z modelem (tak myślę) EDIT A tutaj jeszcze jeden filmik jak to lata http://de.youtube.com/watch?v=KoDl_zx9xOA szybkie to a zarazem wolne. :crazy:
n6210 Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Tak sie przyglądam co tu piszecie bo też coś małego sobie powolutku szykuje i prawdę mówiąc widze, że chyba przesadziłem z wybrzydzaniem w sprzęcie do swojego modeliku. Sam juz nie wiem... na razie mam silnik, reszta czeka. Podam linki może sie komuś przydadzą... - silnik 9.5g http://shop.rc-now.com/product_info.php/info/p1318_X-Nano-Au-enlaeufer-120-g-Schub-bei-9-5-g.html - serwa 2.5g http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3714 -pakiecik 22g http://ehelishop.e-vendo.de/e-vendo.php?shop=weissgrau&SessionId=&url=http%3A%2F%2Fehelishop.e-vendo.de%2FElektrik%2FAkku-s%2FLiPo%2FKokam%2FKokam-Akku-Lithium-Polymer-2-Zellen-360-mAh-20C.htm%3Fshop%3Dweissgrau%26SessionId%3D%26a%3Darticle%26ProdNr%3DKK-114406%26t%3D26%26p%3D6773%26c%3D6773
Leda_g Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 25 Kwietnia 2008 - silnik 9.5g http://shop.rc-now.com/pr...-bei-9-5-g.html Tutaj masz mniejszy i duzo tańszy silnik http://www.r2hobbies.com/proddetail.php?prod=rcps81534_2000&cat=43 zresztą ten sam też tam był
Leda_g Opublikowano 5 Maja 2008 Autor Opublikowano 5 Maja 2008 Jako że dostałem zamówiony silniczek http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5377 , zabrałem się ochoczo do pracy z moim skrzydełkiem. oto efekty pracy Wycięte miejsce w kadłubie na odbiorniki i regulator Tutaj cały zestaw napędowy Co ciekawe ten 9gramowy silniczek potrafi pobrać nawet 10A przy zasilaniu 14,8V (tylko na krótko) to jest 140W Sprawdzałem jak na takie maleństwo nieżle sobie radzi i ta prędkość 3500 obr/volt Tutaj wklejone skrzydło z kadłubem A tu jak jest zrobiony popychacz do lotek (koszulka termokurczliwa na dźwignie serwa i kawałki węgla na koszulce) Mam natomiast problem z odbiornikiem (lub regulatorem) HFS-05MS nie działa z tym regulatorem, regulator się nie zgłasza i nie podaję braku sygnału, co ciekawe serwa działają. Na innym odbiorniku regulator działa dobrze, to samo z odbiornikiem w innym modelu działa wszystko. Co może być przyczyną takiego zachowania, czy miał ktoś taki problem.
n6210 Opublikowano 5 Maja 2008 Opublikowano 5 Maja 2008 Sprawdzałeś czy kanał gazu jest OK ? Wiesz wpinając tam serwo. Teoretycznie wygląda na problem z BEC ale moze coś z żyłą sygnału PPM od regulatora... Sprawdz napięcie na odbiorniku i czy jest dobre połączenie na wtyku regulatora - może w odbiorniku coś na sterującym nie styka.
Leda_g Opublikowano 5 Maja 2008 Autor Opublikowano 5 Maja 2008 Sprawdzałeś czy kanał gazu jest OK ? Wiesz wpinając tam serwo.Teoretycznie wygląda na problem z BEC ale moze coś z żyłą sygnału PPM od regulatora... Sprawdz napięcie na odbiorniku i czy jest dobre połączenie na wtyku regulatora - może w odbiorniku coś na sterującym nie styka. Kanał gazu działa (sprawdzałem w innym modelu), napiecia nie sprawdzałem, ale regulator na innym odbiorniku działa bez problemu (trzy serwa podłączone) Tak że raczej problem z kablem odpada. Z tym odbiornikiem mam problemy od początku (odkupiony z modelem). Nigdy nie udało mi się do niego podłączyć więcej jak dwa serwa, jak podpinałem trzecie to zaczynała sie dyskoteka, bez względu na jakim kanale. Tak że tylko dwa serwa i regulator. Osobna sprawa jest z tym regulatorem, jest do niego programator i są pewne ustawienia które pierwszy raz widzę. np: - CarDir (mono, bi, conditional) - Neutral (70/30, 60/40, 50/50, 40/60, 30/70) - Model (car, plane) - StPercent (00-49%) - Governor (Dis, Gov-L, Gof-H) Przypuszczam że odbiornik ma pewnie troche inna długość sygnału i ten regulator nie rozpoznaje zera na gazie.
n6210 Opublikowano 5 Maja 2008 Opublikowano 5 Maja 2008 Wygląda to jak opcje do regulatora samochodowego z możliwością wyboru auto/samolot. Ot fajny regulator z opcją pracy w dwóch kierunkach A co do odbiornika to faktycznie dziwne, że szaleje po podłączeniu więcej niż 2 serw. Może ma cienkie ścieżki na zasilaniu lub masie - da się łatwo naprawić. Jest też możliwość, że jest wrażliwy na wzbudzające się układy zasilania BEC co się zdarza niestety. Pomaga wtedy założenie ferrytu na kabel zasilający ewentualnie odsprzęgnięcie wszystkiego kondensatorami. Żeby to wykryć przydałby się oscyloskop...
Leda_g Opublikowano 5 Maja 2008 Autor Opublikowano 5 Maja 2008 Może ma cienkie ścieżki na zasilaniu lub masie - da się łatwo naprawić. Jest też możliwość, że jest wrażliwy na wzbudzające się układy zasilania BEC co się zdarza niestety. Ale podłączałem do niego serwa 4,5g, to nie możliwe aby one mogły tak obciążać ścieżki, co do wzbudzania z BEC, możliwe. Sprawdzę czy będzie działał przy zasilaniu z baterii.
Kaper Opublikowano 6 Maja 2008 Opublikowano 6 Maja 2008 To, że serwa 4,5 grama, to niekoniecznie lepiej dla odbiornika. Te najmniejsze często biorą całkiem duże prądy - bywa, że większe niż mini czy !!! standard. Możliwe, że tylko programator jest uniwersalny, a Ty masz regulator, który nie wykorzystuje wszystkich tych ustawień. Najprościej sprawdzić, przełączając w tryb samochodowy. A propos niestartowania - Nie wiem, jaki nadajnik masz, ale postaraj się o maksymalizację zakresu sygnału na kanale gazu - może jakieś ustawienie EPA, max wychyleń "serwa" na tym kanale, czy np. trymer max do siebie. W programatorze spróbuj poeksperymentować z tym StProcent. Dodatkowo, jeśli to regulator (także) samochodowy, to może "lubi" podłaczanie przy drążku gazu ustawionym w środkowe położenie. Z tych możliwości ustawień w programatorze podoba mi się "Neutral" - szansa na uzyskanie efektu "krzywej trójpunktowej" a może wręcz "expo" na kanale gazu przy prostym nadajniku. Dyskoteka z większą liczbą serw - wygląda jak odbiornik bardzo wrażliwy na obniżone napięce zasilania. Próbowałeś może zastosować regulator z BECem o większej wydajności lub UBECa albo niezależny pakiet zasilający. Pozdrawiam,
Leda_g Opublikowano 6 Maja 2008 Autor Opublikowano 6 Maja 2008 To, że serwa 4,5 grama, to niekoniecznie lepiej dla odbiornika. Te najmniejsze często biorą całkiem duże prądy - bywa, że większe niż mini czy !!! standard. Może to i prawda, kiedyś gdy zalałem cyjanoakrylem servo 4,5g to po podłączeniu potrafiło się tak nagrzać że wytopiło obudowe. Możliwe, że tylko programator jest uniwersalny, a Ty masz regulator, który nie wykorzystuje wszystkich tych ustawień. Najprościej sprawdzić, przełączając w tryb samochodowy. Programator jest elektroniczny i wczytuje program z regulatora, parametry są wyświetlane na wyświetlaczu. Dziś testowałem wszystkie mozliwe ustawienia tego regulatora, i jest dużo funkcji ciekawych ale większość pod samochód. Nie mogłem tylko zmusić go do pracy dwukierunkowej (choć niby coś takiego tam jest) Jest możliwość startu z drążka np. na 1/3 lub na połowie. Jest start od pewnej wartości prędkości (nie płynnie tylko np od 30% mocy) I teraz najciekawsze na odbiorniku Hiteca za nic nie wystartuje. Podaje tylko jeden dźwięk i cisza. Co ciekawe gdy podpinałem go do innego nadajnika np przy wychylonym drążku to podaje całkiem inne dżwieki, to samo przy zaniku sygnału. Nigdy nie udało mi się uzyskać po podłączeniu do innego odbiornika takiego pojedynczego sygnału (a testowałem wszystkie możliwe konfiguracje) Przetestowałem ten regulator na 5-ciu odbiornikach i na wszystkich działa tylko nie na tym Hitecu. Dziś testowałe też Hiteca na podłączenie kilku serw i sprawdzałem go na akumulatorach i co ciekawe goniły nawet dwa serwa. Zdjąłem z niego osłone i zacząłem go oglądać i sprawdzać połączeni, podłączyłem jeszcze raz i wszystko mu przeszło. Tak że dałem mu 4-serwa i działają. Podłączyłem regulator z BEC i wszystko działa. Tak więc przypuszczam że jest coś nie tak z lutami lub z którymś elementem. Zadowolony myślę sprawdzę czy teraz zadziała mój nietypowy regulator i NIC, to samo, zero reakcji.
n6210 Opublikowano 7 Maja 2008 Opublikowano 7 Maja 2008 He he czyli miałem racje co do kiepskiego rozprowadzania zasilania w odbiorniku ....? Co do regulatora - jest jeszcze jedna możliwość jak aprzychodzi mi na mysl - polaryzacja impulsów. Normalnie jest dodatnia ale może twój odbiornik generuje ujemna... trochę to bez sensu bo powinno być tak jak śle nadajnik ale... jeżeli regulator nie współpracuje z np. ujemna polaryzacją to głupieje... Nie podałeś też napięcia BEC w tandemie dziwny regulator + odbiornik Hitec - najlepiej bez i pod obciążeniem poruszających się serw. Może bez sensu i retorycznie ale zapytam - rewers na kanale gazu czy jakieś miksery typu cut-off wyłączone? Ewidentnie wygląda na to, że regulator dostaje coś czego nie umie zinterpretować lub ma tam zakłócenia (o ile to napięcie jest OK). Ja kiedyś tak miałem w helikopterku, że odbiornik JETI REX7MPD + jeden z regulatorów nie ruszył jak założyłem żyro GY-401 na odbiorniku Graupnera było OK z innym regulatorem było OK... a potem się okazało, że napięcie siadało przy starcie całości i klapa. Zewnętrzny BEC i poszło. Sprawdź te napięcia.
Leda_g Opublikowano 7 Maja 2008 Autor Opublikowano 7 Maja 2008 Narazie dałem sobie spokój z odbiornikiem HITEC, daję go do małego FOXa tam tylko dwa serwa i akumulatorek to problemów nie będzie. Natomiast regulator jest OK, działa ze wszystkimi innymi moimi odbiornikami bez problemu. ale zapytam - rewers na kanale gazu czy jakieś miksery typu cut-off wyłączone? Jak pisałem testowalem ten regulator przy ustawieniach nawet 70/30 (tj gaz przy rozruchu na zero przy wychyleniu na 30%) i działał bez problemu. Na nadajniku nic nie było ustawione, a nawet gdyby to podpinając do innych odbiorników i tak nic nie zmieniałem w nadajniku a regulator startował.
Leda_g Opublikowano 17 Maja 2008 Autor Opublikowano 17 Maja 2008 Dziś znalazłem trochę czasu dla skrzydełka. Był to praktycznie montaż wyposażenia. Okleiłem spód modelu taśmą klejącą, raz żeby wzmocnić powycinany kadłub, dwa aby zrobić prostę zamknięcie akumulatora i elektroniki. A to efekty upakowania osprzętu w kadłubie. Tutaj klapka z kawałka balsy, zamykająca złącza akumulatora A tutaj model już gotowy do lotu. Waga modelu gotowego do lotu wyszła 133g (masa wg producenta 95g), a to dlatego że dałem dużo większy akumulator 7,4V 850mAh (producent 450mAh) Jak znajdę jutro czas i pogoda pozwoli nastąpi oblot modelu, liczę na dużą prędkość, zobaczymy. PS Będę musiał jeszcze popracować nad kabinką.
Leda_g Opublikowano 18 Maja 2008 Autor Opublikowano 18 Maja 2008 Właśnie wróciłem z oblotu skrzydełka (dopiero teraz zrobiła się rozsądna pogoda). Słuchajcie modelik lata rewelacyjnie, wyrzut i do poprawnego lotu wystarczyło dać dwa kliknięcia trymerem lotek. Przed lotem lotki odchyliłem do góry o 4mm. Wylatałem 12min Prędkość niezła ale można by szybciej, silnik ma niezłą moc jak na taki modelik. Lata bardzo przewidywalnie i bardzo łatwo się prowadzi, przy 1/3 gazu lata wolno i ładnie szybuje. Lądowanie żaden problem Jak ktoś chciałby modelik do "małego" poszalenia to polecam. Zdjęć ani filmu nie mam, zbyt późno i raczej nie wyszło by zbyt ładnie. Jak będzie pogoda to zrobimy jakiś filmik. Jedynym problemem były zaniki sygnału. I zauważyłem że były one tylko w pewnej pozycji modelu w stosunku do mnie (nawet przy odległości kilkunastu metrów). Było to gdy model był ustawiony na wprost do mnie lewym skrzydłem. Powodem tego jest prawdopodobnie prowadzenie anteny odbiornika. Wyprowadziłem ją właśnie na lewe skrzydło (widać to na dwóch pierwszych zdjęciach poprzedniego postu). Antena idzie w skrzydle wzdłuż wzmocnienia węglowego, następnie przy koncówce skrzydła wraca w kierunku kadłuba natarciem skrzydła i wyprowadzona jest z przodu kadłuba. Zrobiłem tak bo bałem się wyprowadzać dość długą antenę na końcu skrzydła (obawiałem się dużych oporów wystającej anteny) Ale teraz widzę że nie będzie innego wyjścia. Modelik polecam naprawdę warto taki robić. Jeżeli ktoś by chciał to mogę zeskanować rysunek poglądowy modelu (nie jest to plan, ale są wymiary)
robraf Opublikowano 18 Maja 2008 Opublikowano 18 Maja 2008 ja bym prosil o te "niby plany" e-mail robert60000@op.pl
kreis84 Opublikowano 18 Maja 2008 Opublikowano 18 Maja 2008 Wyprowadziłem ją właśnie na lewe skrzydło (widać to na dwóch pierwszych zdjęciach poprzedniego postu). Antena idzie w skrzydle wzdłuż wzmocnienia węglowego, następnie przy koncówce skrzydła wraca w kierunku kadłuba natarciem skrzydła i wyprowadzona jest z przodu kadłuba. I tutaj jest prawdopodobnie problem. Naczytałem się na forum o śmigłowcach: węgiel potrafi bardzo mocno rozpraszać, czy raczej tłumić fale radiowe.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.