modelarz115 Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Temat edytowany Witam, wszystko zaczęło się gdy przez przypadek znalazłem na złomie silnik od piły spalinowej, na pierwszy rzut oka kompletny, od razu zobaczyłem w nim potencjał Gdy zapytałem o cenę zaprzyjaźniony złomiarz odpowiedział: "na wagę to pewnie z 10 ale nie wiadomo czy działa to 5" - to się nazywa podejście Po pierwszych oględzinach uświadomiłem sobie że pracował z głowicą zwróconą do operatora piły, po kolejnych dowiedziałem się że pracował w czymś takim: Ma kompresję jak mało który, zgrabny karter, ułamane tylko 3 żeberka... brak iskry - szybka diagnoza - niesprawny iskrownik... W poszukiwaniu iskrownika zjeździłem całą okolicę... z znalazłem tylko cały silnik u zaprzyjaźnionego serwisanta. Dostałem go do sprawdzenia, gdy zapytał ile bym dał palnąłem 5 dych (mogłem mniej ) Po polaniu paliwa na tłok pięknie zagadał, a pochodzi z kosy ''ikra'' i pracował głowicą w dół Z kosy po lewej, z piły po prawej Oba mają gaźniki Walbro, oba takie samo zużycie, mniej więcej tą samą pojemność... ten z kosy nieco masywniejszy (zależy mi na małej masie) W tym od piły o zaletach już pisałem, karter jakby stworzony do ''liftu'' Jak się potem okazało iskrownik jest sprawny a iskra była cały czas na swoim miejscu Wystarczyło zmienić rozrusznik z wkrętarki na wiertarkę, iskra skacze jak szalona Po polaniu paliwa na tłok też zagadał, musiałem tylko wymyślić alternatywny ''rozrusznik'' bo z wkręconą świecą, wiertarką odkręcała się śruba mocująca magneto... Efekt widać na filmie Przebudowa pewnie znając mnie rozłoży się w czasie, aktualnie szukam kawałka aluminium do wytoczenia piasty (lub dwóch) 2
modelarz115 Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Po umyciu i rozebraniu na części okazuje się, że moja piła jest w lepszym stanie niż sądziłem Fajny silniczek Włosi stworzyli - bardzo lekka konstrukcja, najbardziej podoba mi się zgrabny wał. Aktualnie rozpoczynam obcinanie z cylindra wszystkiego co zbędne. Jutro pojadę dopasować łożyska kulkowe (były walcowe) i uszczelki
kkdarch Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Po umyciu i rozebraniu na części okazuje się, że moja piła jest w lepszym stanie niż sądziłem Fajny silniczek Włosi stworzyli - bardzo lekka konstrukcja, najbardziej podoba mi się zgrabny wał. Aktualnie rozpoczynam obcinanie z cylindra wszystkiego co zbędne. Jutro pojadę dopasować łożyska kulkowe (były walcowe) i uszczelki DSC00006.JPG Będziesz miał problem z zamianą łożysk wałeczkowych na kulowe bo nie znajdziesz zamiennika o takich wymiarach.Jeśli łozyska nie mają luzów zostaw jak jest.Amerykańskie Quadry chodzą z powodzeniem w takim układze i nie ma problemu.Sam kiedyś latałem na Quadrze 28ccm i tam był taki układ.
Paweł Prauss Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Opublikowano 17 Kwietnia 2015 A co to są za przeproszeniem "łożyska walcowe"? Z walca cy co? Bo nie ogarniam moim małym rozumkiem....
kkdarch Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Oj tam ,wszyscy wiedzą o co chodzi.Czepiasz się Tak patrzę na zdjęcia to on mi wygląda jak Qadra. http://www.bennettbuilt.com/Quadra.html Tu ciekawe rozwiązanie z silnikiem http://www.wannafly.com/engines/byrodrive.htm
ppompka Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Opublikowano 18 Kwietnia 2015 A co to są za przeproszeniem "łożyska walcowe"? Z walca cy co? Bo nie ogarniam moim małym rozumkiem.... Tak to mniej więcek wygląda, czy wg Ciebie łożyska kulkowe są z kulki? Jakos nie rozumiem Twojego toku myślenia. http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%81o%C5%BCysko_walcowe Gdybyś potrzebował jeszcze katalogu: http://www.fltpolska.pl/pl/produkty/19-flt_lozyska_walcowe 2
modelarz115 Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2015 http://www.phufart.pl/index.php?site=teoria03 - sugerowałem się tym, jeśli się pomylę to proszę mnie poprawić Ciekawa strona z tymi silnikami ale mój miał inny ''dzyndzel'' na czubku cylindra do mocowania Z łożyskami - pojadę, zobaczę - jak są to zamienię jak nie to zostawię. Z tego co wiem łożyska walcowe nie lubią obciążeń osiowych...
modelarz115 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2015 (edytowane) No i jest problem z łożyskami - trzeba zostawić jak jest Wymienię tylko simeringi (są standardowe) i dotnę uszczelki. Edytowane 19 Kwietnia 2015 przez modelarz115
okruszek Opublikowano 15 Października 2015 Opublikowano 15 Października 2015 Witam. W moje ręce wpadł silnik od podkaszarki NAC SPS 205210 o mocy 2.7 KM przy pojemności 51CC Na szybkiego znajomy dorobił mocowanie śmigła, aby sprawdzić czy silnik będzie palił. Okazało się że pali z ręki dość ładnie, ma bardzo dobrą kompresje. Czy można użyć tego motorku w modelu 2200mm o wadzę ok. 7 - 8kg. https://www.youtube.com/watch?v=JOe7FJHK9_I
semp Opublikowano 4 Listopada 2015 Opublikowano 4 Listopada 2015 Witam. W moje ręce wpadł silnik od podkaszarki NAC SPS 205210 o mocy 2.7 KM przy pojemności 51CC Na szybkiego znajomy dorobił mocowanie śmigła, aby sprawdzić czy silnik będzie palił. Okazało się że pali z ręki dość ładnie, ma bardzo dobrą kompresje. Czy można użyć tego motorku w modelu 2200mm o wadzę ok. 7 - 8kg. https://www.youtube.com/watch?v=JOe7FJHK9_I Jeśli to będzie samolocik do polatania typu Piper cub to nie ma problemu, ale jeśli jakiś akrobat to raczej nie. Masz dość ciężki silnik o niewielkiej mocy. Silnik modelarski o tej pojemności to 5 KM.
Rekomendowane odpowiedzi