Skocz do zawartości

silnik i przewijanie


robraf

Rekomendowane odpowiedzi

witam

ile zwoi i jakim drutem przewinać silnik z cd-rom żeby użyskał następujace parametry :

2200- 2300 rpm/v pobor prądu do 18A ciąg przynajmniej 500g

 

gdzie można by było kupic taki silnik za cenę nieprzekraczającą 100zł?

 

 

 

ile ciągu ma ten silnik? http://www.cyber-fly.pl/produkt-177.html jakie parametry? pobor prądu itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2200- 2300 rpm/v

Po co Ci takie wysokie obroty silnika?

Ale załóżmy, że do pylona (tylko, że outrunner trudno zmieścić :] ).

Piewszy sposób bez przewijania, to połączenie silnika w trójkąt (o ile był w gwiazdę) zwiększy obroty o jakieś 1,7x

Chcesz przewijać; to musisz zmniejszyć ilość zwoi i zwiększyć średnicę drutu w stosunku do tego, który masz w tej chwili.

 

Co do silniczka z linku (4000rpm/V), to przy najmniejszym śmigle APC 4,2x2 i zasilaniu 3 lipol miałbyś może coś podobnego do Twoich założeń (ponad 18A i niecałe 500g ciągu).

Generalnie tak wysokoobrotowy silniczek to do przekładni lub turbinki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odpowiedz ale chciałbym własnie jakiś szybki modelik ale bez przesady i widziua lem już outrunnera co miał 4200kv/v ale ja postanowiłem że chcę nieco wolniejszego ( 2200 kv/v ) gdzie i za ile bym mogł go nabyć by spełniał moze parametry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert uwzglednij uwagi Huberta, jako że taki silnik z pakietem 3S to ma obroty rzedu 22-26tys/min i raczej pod malutkie śmigielka max 5*3, ja kiedys miałem cos takiego zamontowane w Zagim 3/4 wielkości oryginału, silnik miał Kv ok. 2600 i na pakiecie 2S kręcil śmiglem 5*3 do 19000 obr, żarł ze 24A, model wydawal specyficzny dźwięk i był dosyć szybki, rozpędzał sie do ok. 80km/h. Drugi model to formosa I która miała silnik o małym Kv ok. 1050 i latał ten model ze śmigłem 8*6, przy pakiecie 3S pobierał ok. 14A i osiągał ponad 90km/h. Większy model, o większych oporach (Zagi mial rozpietośc ok. 80cm i bez kadłuba, formosa 90 zm i z kadlubem) z silniem o mniejszej mocy rozpędza się do większej prędkości - dziwne :!: :?: . Odpowiedź łatwo znaleźć np. w Motocalcu. Okazuje się że małe wyrokoobrotowe śmigło ma sprawnośc rzędu 20-25%, a większe o niższych obrotach ma sprawność ok. 35-45%, nie zawsze trzeba gonić za obrotami. Jeśli nie potrzebujesz prędkości w okolicach 200km/h ( dla której musialbyś się liczyć z prądami rzędu 40A) i wystarczy ci ok. 100km/h to silnik o Kv 1100-1300 dla pakietu 3S i troche większe kv (1500-1700) dla pakietu 2S i śmigiełko 8*6-9*7,5 GWS-a, obroty silnika ze śmigłem powinny oscylować w granicy 10-13 tys. Oczywiście wszystko, przy założeniu, że model waży do ok. 500-700g i rozpiętość do 1m (0,9m przy akrobacie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model który widać w moim awatarze (rozp 90cm) lata na silniku Tower pro 2409-12 o rpm=1600, śmigło 9x5. Zasilanie Li-Po 3s właśnie żeby była prędkość, bierze to ok 24A prądu. No ale Hellcat rozpędza się że ho-ho! Lata jak na wojnie! 8)

Nie wiem tylko czy śmigło jest optymalne, nie testowałem innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam silnik ray 2830/09 1300kv/v na smigle 9x5 ma dużo ciagu ( dokladnie nie wiem ile bo modele ida pionowo)

mam pylona który z tym silnikiem i całym wyposarz. gotowy do lotu wazy w okolicach 400gramów zobaczymy jak bedzie latać z początku chciałem osiągać prędkości okolo 180-190km/h ale pomyslalem że szkoda wyposarzenia jak na razie

węc zadowole się tą setką

 

silnik na tym smigle pobiera kolo 14A

mam jeszcze smiglo 8x6 to chyba bardziej się nada bo ciąg podobny duzy skok i wyraźnie większe obroty

spróbuje na obydwu i zobaczymy jak będzie latać mysle że na smigle 8x6 osiągnie kolo 10000rpm

p.s. akku to arcs 1300mah 18c (24A) 3s

 

dam znać w najbliższym czasie (czwartek piątek sobota lub niedziela ( zależy od pogody))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.