Zbyszek Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Witam Kolegów. Mam pytanie do właścicieli ASP 75 IIA. Jaką świecę stosujecie do tego silnika przy paliwie 10% nitro. Wypaliłem na nim około 3 l paliwa, zmieniałem świece na OS 8, F 5, F3, jakas nie znana i cały czas silnik jest nie przewidywalny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eze Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 na os 8 powinien dzialac najlepiej.A co sie dzieje z silnikiem ma nierowne obroty gasnie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszek Opublikowano 3 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2008 Przetestowałem dzisiaj silnik na świecy OS8 i po kilku regulacjach mogłem pojeździć modelem po trawniku bez zgaśnięcia silnika. Regulacja obrotów od zera do połowy wychylenia drążka. Model ustawiony do pionu i silnik też chodzi w miarę przyzwoicie. Silnik dobrze reaguje na zmianę obrotów, ale po kilkunastosekundowej pracy na wolnych obrotach i po dodaniu gazu silnik potrafi zgasnąć. Niepokoi mnie jeszcze taki objaw, że po zmianie obrotów z dużych na małe, obroty spadają ale nie do końca bo silnik trzyma jeszcze przez kilkanaście sekund trochę podwyższone obroty dopóki nie spadną do obrotów jakie są faktycznie ustawione. Takie coś dzieje się również przy silniku ST G-51 i do tego jeszcze na zmianę obrotów z małych na duże reaguje z takim krótkim opóźnieniem. Regulacja przejścia nic nie pomaga. Mam również MDS 48 i ten silnik chodzi rewelacyjnie w stosunku do poprzednich. Przejście obrotów natychmiastowe w jedną i w drugą stronę. Na wolnych obrotach potrafi sobie pyrczeć z prędkością kilkuset obrotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klaps6 Opublikowano 4 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2008 potrafi sobie pyrczeć z prędkością kilkuset obrotów. A mierzyłeś ile tych setek jest? Mi się mimo wszystko wydaje że jest tych setek kilkanaście. Jeśli silnik ma problem z przejściem z wolnych na wysokie po dłuższej chwili na wolnych to jednak duży prawdopodobieństwo zbyt bogatej na wolnych. Co do utrzymywania przez chwilę wyższych wolnych obrotów to jest to właśnie objaw przelewania się na wolnych, schodząc z obrotów silnik zaczyna się zalewać coraz mocniej przez co zwalnia (ot taka moja teoria ) obrotów jakie są faktycznie ustawione No tak tylko nie ustawiasz obrotów tylko minimalne otwarcie przepustnicy, zuboż mu trochę mieszankę na wolnych i obroty przy tym samym otwarciu przepustnicy wzrosną i z pewnością szukałbym optymalnego ustawienia dla tych silników w bardziej ubogiej mieszance na wolnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eze Opublikowano 4 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2008 Ewidentnie rozregulowane silniki klaps6, ma racje zrob tak jak powiedzial zuboz troche mieszanke i zobacz reakcje i zrob to na cieplym silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszek Opublikowano 5 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 O.K. Jak będę miał trochę wolnego czasu to zrobię tak jak piszecie i zobaczymy co z tego wyjdzie. W dwóch Tigrach oczywiście miałem przecieki na regulacji wysokich obrotów, ale to jeszce przed tą regulacją co mam teraz. Jak widzę jest to chyba ogólna bolączka tych gaźników. A wiecie może jak były uszczelnione włoskie gaźniki? W tych chińskich jest oring i sprężynka na iglicy i to wszystko. Jak widać nie za bardzo to uszczelnia. Ja skorzystałem z patentu rurki silikonowej opisywanej na forum i zdaje egzamin. Dzisiaj ASP doczekał się regulacji i pracuje tak jak powinien. Są wolne obroty, jest przejście i natychmiastowe zejście z obrotów.A wystarczyło trochę pokręcić jedną maleńką śrubką i tyle radości. To samo czeka ST G-51. Aż się nie mogę doczekać czy w tym motorku też będzie to takie proste. Najgorsze w nim to mułowate wchodzenie na obroty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszek Opublikowano 7 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 Dzisiaj zabrałem się za regulację ST G-51.Na początku miałem świecę A-3 i w żaden sposób nie mogłem wyregulować silnika. Z tłumika żygał nie spalonym olejem. Zejścia na wolne obroty nie mogłem ustawić bo przykręcając dyszę wolnych obrotów nic się w sumie nie poprawiało aż do zgaśnięcia silnika. Z tego wszystkiego zmieniłem świecę na nówke OS-8 i sytuacja poprawiła sie tylko troszeczkę. Nie żyga juz tyle olejem. Przejście obrotów i to szybkie można ustawić ale przy takich wolnych obrotach, że model sobie jedzie po równej nawierzchni a więc sytuacja nie dobra. Jak zmniejszę wolne obroty trymerem to przejście jest ,ale w krótkich przerwach wysokie niskie. Jak zrobie kilkunastosekundową przerwę w zmianie obrotów to silnik zgaśnie albo wchodzi na obroty, ale strasznie mułowato, typowy brak paliwa. Jak odkręcę dyszę wolnych obrotów i trymerem ustawię wolne obroty żeby model stał w miejscu to silnik nie gaśnie, ale mułowato zbiera się na obroty i do tego ma nierówną pracę na wolnych. A więc jak go nie kijem to go pałą. Powoli zaczynam się poddawać , że nic dobrego z tego silniczka nie będzie, chyba że jeszcze zmiana świecy na cieplejszą np. Model Technics Fire Power F-6. Mam również ST G-35 i w nim też mam wolne obroty dość spore, że model także jechałby po równej nawierzchni, ale tym akurat startuje z ręki. A więc jak wszystko jest O.K. to nie można ustawić zadowalających wolnych obrotów w obydwu silnikach. Co możecie mi jeszcze doradzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eze Opublikowano 7 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 Mialem taka sama sytuacje w swoiw silniku asp 2,5 cm3 Ale tylko dlatego ze byl niedotarty.Sprobuj dobrze dotrzec silnik tzn zeby pochodzil na wysokich obrotach coraz dluzej ale nie bez przesady abys niezjarał silnika.Wtedy elementy dobrze sie spasuja i wejscie z wolnych obrotow na wysokie nastąpi szybciej. czy to nowy silnik?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszek Opublikowano 7 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 Silnik jest nowy dotarty i zrobił już kilkanaście lotów. Jak latałem to trochę pod strachem zgaśnie czy nie i obroty jałowe były tylko przy lądowaniu. Silnik jest w modelu który jest widoczny na awatarze. Także mam takiego ASP 2,5 i z tym nie miałem praktycznie problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eze Opublikowano 8 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2008 na jakim paliwie latasz ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszek Opublikowano 8 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2008 Contest 10 obsługuje moje wszystkie silniki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 9 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2008 Jakie śmigło masz przy tym ST-51? Paliwo dobre świeca OS No 8 również. Problem dalej tkwi w poprawnej regulacji lub z nieprawidłowo dobranym śmigłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszek Opublikowano 10 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 Obecnie mam APC 11x4 przycięte na 10x4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Jak zrobie kilkunastosekundową przerwę w zmianie obrotów to silnik zgaśnie albo wchodzi na obroty, ale strasznie mułowato, typowy brak paliwa Akurat jest to typowy objaw zbyt przelanego silnika na wolnych Typowy objaw braku paliwa to dodaniu gazu silnik gaśnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszek Opublikowano 11 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Silnik nie bardzo chce zmienić swoją pracę na lepszą aż do całkowitego zamknięcia dyszy wolnych obrotów. Muszę znaleźć więcej czasu do niego i przerobić to wszystko jeszcze raz. Będe dalej informował czy coś sie poprawiło. Szkoda tylko paliwa na tak długa regulację, ale cóż nie ma innego wyjścia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.