Eryk Milocha Opublikowano 24 Maja 2015 Opublikowano 24 Maja 2015 Razem z kolegą Marcinem 1415 budujemy szybowiec Supra w wersji elektro. Wszystko co do tej pory zrobiliśmy można zobaczyć na www.projektsupra.pl Resztę będziemy w miarę możliwości wstawiać na forum. Oczywiście miło widziane są ciekawe podpowiedzi technologiczne.
Marcin1415 Opublikowano 24 Maja 2015 Opublikowano 24 Maja 2015 Razem z kolegą Marcinem 1415 budujemy szybowiec Supra w wersji elektro. Wszystko co do tej pory zrobiliśmy można zobaczyć na www.projektsupra.pl Resztę będziemy w miarę możliwości wstawiać na forum. Oczywiście miło widziane są ciekawe podpowiedzi technologiczne. Tak to prawda. Eryk jest pomysłodawcą całego przedsięwzięcia a ja znam się na laminatach więc może coś z tego będzie. Poniżej kilka fotek gotowego kadłuba. Reszta informacji od samego początku budowy do zobaczenia na stronce. 1
Eryk Milocha Opublikowano 24 Maja 2015 Autor Opublikowano 24 Maja 2015 Powinno być ok. Serwa sw i sk umieszczone w stateczniku pionowym.
Marcin1415 Opublikowano 24 Maja 2015 Opublikowano 24 Maja 2015 Moim zdaniem konstrukcja jest zaprojektowana z uwzględnieniem wyważenia. W kadłubie jest na tyle miejsca żeby kombinować z położeniem pakietu w razie czego.
pyton Opublikowano 24 Maja 2015 Opublikowano 24 Maja 2015 Fantastyczny projekt, dawajcie jak najwięcej zdjęć i dalej opisujcie co i jak Profesjonalne podejście, będę z uwaga śledził wątek. Kadłub bardzo ładny, choć ja osobiście bym wolał inny kształt; typowy do zastosowania silnika powodzenia w dalszej budowie
Marcin1415 Opublikowano 25 Maja 2015 Opublikowano 25 Maja 2015 Tak wygląda kadłub z belką - wszystko pasuje. Jak widzicie belka nie wygląda pięknie ponieważ nie mamy odpowiedniej taśmy plastikowej do owinięcia po skończonym laminowaniu. Czy ktoś wie gdzie kupić mylar w taśmie ewentualnie coś co da gładką powierzchnię i odklei się po utwardzeniu żywicy. 1
Eryk Milocha Opublikowano 25 Maja 2015 Autor Opublikowano 25 Maja 2015 kadłub 165g, belka docelowo 60-65g
Eryk Milocha Opublikowano 25 Maja 2015 Autor Opublikowano 25 Maja 2015 Co do dziobu to jedyną zmiana jest przystosowanie go pod napęd. Reszta robiona jak Mark Drela zaprojektował. Skrzydła z formy - tkanina-herex-tkanina
wojtek-a Opublikowano 25 Maja 2015 Opublikowano 25 Maja 2015 To jest kopia Supry od Vladimira czy wasza (bo jakos nie moge sie doczytac)? Jak sa sklejone dwie polowki kadluba? Nie widze na zdjeciu ani zakladki ani dodatkowego paska laczacego..?
Eryk Milocha Opublikowano 25 Maja 2015 Autor Opublikowano 25 Maja 2015 Tak jak pisałem wyżej jest to Supra robiona według projektu i planów Marka Dreli. U Vladimira jest kilka różnic. Nasza też nie będzie w 100% jak Dreli. Już jest zmieniony kadłub, na pewno będzie inne mocowanie statecznika poziomego. Pionowy statecznik nie będzie osadzony na obręczach tylko na węglowych bagnetach. Kadłub sklejony jest na zakładkę.
Marcin1415 Opublikowano 26 Maja 2015 Opublikowano 26 Maja 2015 Strona Marka Dreli z planami Supry. link
Eryk Milocha Opublikowano 26 Maja 2015 Autor Opublikowano 26 Maja 2015 Oryginalnie serwa sa na przodzie. My zrobimy tak ,że bedzie można zamontować serwa w stateczniku albo w kadłubie. Belka ogonowa jest długa i robi sporą dzwignię. Jak będzie cały model wtedy zadecydujemy jaką opcję wybrać. Generalnie chcemy uniknąć doważania ze względu na sc. Jest to wersja elektro ale na sto procent będzie jeszcze na hol. Właśnie czekam na pogodę bo mam Dima gotowego do wystrzału z gumy.
pyton Opublikowano 26 Maja 2015 Opublikowano 26 Maja 2015 Paweł, zauważ że Supra jest modelem lekkim (jak na swoje gabaryty), latającym na lżejszych pakietach i silnikach, dzięki czemu nos modelu jest tak wydłużony, a jeszcze twórcy przewidzieli serwa umieszczone w ogonie więc musza uważać aby nie było zbyt tylne, a przy tym model jak najlżejszy.
Marcin1415 Opublikowano 26 Maja 2015 Opublikowano 26 Maja 2015 Wszystko możemy ustalić na etapie produkcji. Jak będą wszystkie części to się to wstępnie ułoży i sprawdzi SC. Nawet jeśli będzie trzeba lekko dowarzyć ogon to można schować balast (oby jak najmniejszy) wewnątrz któregoś ze stateczników. Można wykonać dowolną część trochę ciężej lub lżej itp. Kadłub jest na tyle długi że nawet za środkiem ciężkości jest jeszcze miejsce.
Rekomendowane odpowiedzi