Skocz do zawartości

Supra


Eryk Milocha

Rekomendowane odpowiedzi

Razem z kolegą Marcinem 1415 budujemy szybowiec Supra w wersji elektro.

Wszystko co do tej pory zrobiliśmy można zobaczyć na www.projektsupra.pl

Resztę będziemy w miarę możliwości wstawiać na forum. Oczywiście miło widziane są ciekawe podpowiedzi technologiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Razem z kolegą Marcinem 1415 budujemy szybowiec Supra w wersji elektro.

Wszystko co do tej pory zrobiliśmy można zobaczyć na www.projektsupra.pl

Resztę będziemy w miarę możliwości wstawiać na forum. Oczywiście miło widziane są ciekawe podpowiedzi technologiczne.

 

 Tak to prawda. Eryk jest pomysłodawcą całego przedsięwzięcia a ja znam się na laminatach więc może coś z tego będzie. :)

 

Poniżej kilka fotek gotowego kadłuba. Reszta informacji od samego początku budowy do zobaczenia na stronce.

 

WP_20150524_09_23_24_Pro.jpg

WP_20150524_09_24_10_Pro.jpg

WP_20150524_09_26_38_Pro.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fantastyczny projekt, dawajcie jak najwięcej zdjęć i dalej opisujcie co i jak :)

Profesjonalne podejście, będę z uwaga śledził wątek.

Kadłub bardzo ładny, choć ja osobiście bym wolał inny kształt; typowy do zastosowania  silnika

powodzenia w dalszej budowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda kadłub z belką - wszystko pasuje. Jak widzicie belka nie wygląda pięknie ponieważ nie mamy odpowiedniej taśmy plastikowej do owinięcia po skończonym laminowaniu. Czy ktoś wie gdzie kupić mylar w taśmie ewentualnie coś co da gładką powierzchnię i odklei się po utwardzeniu żywicy.

 

IMAG0565.jpg

IMAG0566.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem wyżej jest to Supra robiona według projektu i planów Marka Dreli. U Vladimira jest kilka różnic. Nasza też nie będzie w 100% jak Dreli.

Już jest zmieniony kadłub, na pewno będzie inne mocowanie statecznika poziomego. Pionowy statecznik nie będzie osadzony na obręczach tylko na węglowych bagnetach. Kadłub sklejony jest na zakładkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalnie serwa sa na przodzie. My zrobimy tak ,że bedzie można zamontować serwa w stateczniku albo w kadłubie. Belka ogonowa jest długa i robi sporą dzwignię. Jak będzie cały model wtedy zadecydujemy jaką opcję wybrać. Generalnie chcemy uniknąć doważania ze względu na sc. Jest to wersja elektro ale na sto procent będzie jeszcze na hol. Właśnie czekam na pogodę bo mam Dima gotowego do wystrzału z gumy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł, zauważ że Supra jest modelem lekkim (jak na swoje gabaryty), latającym na lżejszych pakietach i silnikach, dzięki czemu nos modelu jest tak wydłużony, a jeszcze twórcy przewidzieli serwa umieszczone w ogonie więc musza uważać aby nie było zbyt tylne, a przy tym  model jak najlżejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko możemy ustalić na etapie produkcji. Jak będą wszystkie części to się to wstępnie ułoży i sprawdzi SC. Nawet jeśli będzie trzeba lekko dowarzyć ogon to można schować balast (oby jak najmniejszy) wewnątrz któregoś ze stateczników. Można wykonać dowolną część trochę ciężej lub lżej itp.

Kadłub jest na tyle długi że nawet za środkiem ciężkości jest jeszcze miejsce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.