Wuj Wojtek Opublikowano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2015 Po części zainspirowany wątkiem "depronowiec własnego pomysłu", zamierzam zbudować depronowy dolnopłat. I tu narodziło się pytanie: jaki profil skrzydła? W temacie jestem raczej zielony, myślę nad jakimś NACA 2412, Clark Y czy czymś podobnym. Prosiłbym o rady w wyborze, najlepiej żebym nie musiał grzebać przy kącie zaklinowania skrzydła. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. EDIT: Zapomniałem napisać o istotnych rzeczach: przewidywana długość modelu: ~ 75cm przewidywana rozpiętość - 105cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2015 Clark Y, płasko wypukły, standardowa grubość (o ile pamiętam) 11,6%, profil do latania wolnego i średnich prędkości, o dobrej nośności, wyrozumiały dla błędów pilota, o łagodnych charakterystykach przeciągnięcia. Łatwy w budowie ze względu na płaską dolną powierzchnię. Kąt zaklinowania mierzysz do dolnej powierzchni płata. Możesz też wybrać jakiś profil wklęsło-wypukły, ale skrzydła na nim oparte muszą mieć mocną konstrukcję, a jest to pewne wyzwanie do początkującego, bo z zasady są to profile cieńsze niż płasko wypukłe. Buduj na Clarku. Przemyśl, czy nie zmienić dolnopłata przynajmniej na średniopłat. Będzie łatwiejszy w pilotażu. Chyba że szybko się uczysz i lubisz wyzwania. To dolnopłat jak najbardziej. Na pewno nauczy Cię więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gacper Opublikowano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2015 Aż się dumny poczułem przez tą inspirację I oczywiście powodzenia w budowie. Będę pomagał w miarę możliwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...