Skocz do zawartości

Su-31 UH


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Postanowiłem złożyć model Su-31 ARF z dalekiego wschodu.

Rozpiętość - 115 cm

długość - 108 cm

ciężar do lotu - 1150 g - producent

3 dni temu otrzymałem paczkę:

img0561tf3.th.jpg

Komplet zawiera wszystko oprócz elektroniki.

Model jest bardzo ładnie wykonany, ale sprawia wrażenie, że jest dość ciężki.

Wszystkie otwory dostosowane do serw mikro.

Pierwsze czynności - wymiana zawiasów:

img0570qq8.th.jpg

img0572la7.th.jpg

Po wymianie zawiasów wystąpiły przesunięcia sterów o około 2 mm, po konsultacji z doświadczonym modelarzem tak pozostawię.

Rozpiłowanie otworów na serwa:

img0574ck7.th.jpg

img0589zj2.th.jpg

Wstępny montaż:

img0588li5.th.jpg

Edit:

Wyposażenie:

Silnik (130g)– Turnigy 3542 1000 - planowane śmigło APC style 12/6, 13/4 lub 11/5,5

2 mini Serwa 18,8 g – SK i SW

2 mikro Serwa 15 g – lotki

Regulator 50 A, oddzielny BEC (razem 51g)

Pakiety 3S, 2200, 20-25C (180-190 g)

Odbiornik - Corona (8g)

1 przedłużacz do serw 30 cm,

2 przedłużacze do serw 10 cm.

 

Wzmocniłem półkę serwa kierunku przyklejając prostopadle pasek sklejki 2 mm:

45790757de8.th.jpg

Opublikowano

Zawiasy wymieniłem na takie ze sztyftem - jeszcze nie przykleiłem - mogę to jeszcze zmienić. Wymienić je na te które były w zestawie?

Co do wagi - nie mam dziś możliwości sprawdzenia - podam później.

Opublikowano

Jak długo polatasz na takim pakiecie ~2100-2200mAh

Dzisiaj odbył się oblot, który trwał 4 min 10 s i w tym czasie pakiet rozładował 720 mAh.

Film i zdjęcia zamieszczę później.

Podaję ciężar modelu:

Model gotowy do lotu bez pakietu: 972 g.

Używam pakiety o masie 165-190 g.

Wyposażenie oprócz pakietów - 270 g.

Model pusty z całą galanterią waży około 700 g.

 

Model ma o 10 cm mniejszą rozpiętość skrzydeł od Katany z Artexu i dużo mniejszą powierzchnię nośną skrzydeł. Ciężar Katany do lotu jest taki sam.

 

Model lata nieźle, trzeba zwracać uwagę na prędkość lądowania.

Opublikowano

Może ja uzupełnię, że w pierwszym locie Ś.C. był mocno z tyłu, a do tego ster wysokości nie miał ustawionych wychyleń ekspotencjalnych, dlatego momentami było widać, że model nerwowo reaguje na wysokość. Po pierwszym locie wszystko zostało poprawione i w kolejnych próbach model zachowywał się bardzo ładnie. Nie czuć też stosunkowo dużej masy modelu, poza szczegolnymi przypadkami (np. podejście do lądowania z wyłączonym silnikiem na coraz większym kącie natarcia), gdzie model potrafi zwalić się bez ostrzeżenia na skrzydło. Dodanie gazu ratuje sytuację :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Zachowuje sie tak bo to model 3D ma płąski profil i trzeba umiec tym latac krótko mówiąc to nie model do latania po prostej bardzo szybko stalluje i opada jak gazeta cos podobnego jak w Funtanach 90 i 100 i uwiezcie mi ,że ktoś kto lata długo 3D by tym niezle pokrecił :D ładziak piszesz ze na wyłączonym silniku przy wiekszym kacie natarcie sie potrafi zwalic to chyba nic dziwnego bez silnika na duzym kącie to i najlepszy fun fly sie zwali jednak mamy przyciaganie ziemskie

Opublikowano

Miałem okazję trochę polatać i mam kolejne spostrzeżenia:

Fabryczne kółka są bardzo delikatne. Na dobiegu model wjechał w szczelinę pomiędzy płytami betonowymi (lotnisko Bemowo). Prawe kółko rozpadło się, a model przekołował jeszcze około 2 m uszkadzając owiewkę koła (laminat szkalny). Zdjęcia przedsatwiają zdemontowane koła 50mm i planowane do zamontowania koło 70mm. Koło 70mm jest za szerokie ab użyć fabrycznych owiewek i piasty. Ja użyję śrub 3mm.

kkaic0.jpg

Testowałem dzisiaj 3 rodzaje śmigieł : 11/5,5, 12/6 i 13/4. W mojej ocenie model najlepiej się sprawuje przy śmigle 12/6. Jest najszybszy, nie ma za dużego momentu obrotowego od śmigła i ma dużą moc.

m1zl5.jpg

m3gt3.jpg

Jak widać na zjęciach - zrezygnowałem z napisów "Sukoj-31"/bez "h", zostawiając tylko Su-31.

Opublikowano

A tak wygląda już na nowych kółkach D70mm

m4fr6.jpg

Użyłem 2 śrubki 3/30mm, 2 nakrętki i 2 nakrętki samokontrujące. Na gwint śruby nałożyłem izolację termokurczliwą (aby nie piłowała wewnętrznej części piasty koła i zminimalizowała luzy).

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Najczęsciej latam na Bemowie. Lądowania i starty odbywaja sie tam na płytach betonowych, szczeliny pomiędzy tymi płytami zalane są smołą, ale bywają dziury o głębokości ok 0,5 cm. Ogólnie jest tam całkiem równa nawierzchnia. Latałem też z asfaltu. Zdarzyło mi się też kilka razy lądować na polnej drodze przy ul. Chudoby w Wawie. Raz lądowałem na trawie (ściętej na ok. 5 cm) ale prawie skapotował. Jakoś wygodniej ląduje mi się na twardym podłożu. Na trawie nie mam prawie wcale doświadczenia. Niekorzystny jest fakt, że model do lądowania ma prędkość minimalną ok. (na oko) 40 km/h i nie toleruje mniejszych prędkości. Prędkość optymalna do lądowania wydaje się być o 50 % większa niż w mojej Katanie z Artexu (ważącej 1120g). PZDR

Opublikowano

Tak przypuszczałem.

Model na lotnisku trawiastym ma zbyt dużą prędkość lądowania i trzeba dobrze się w niego walczyć , aby móc lądować na kiepskiej jakości lotniskach jakie mamy w Polsce.

Na betonie ,asfalcie ten problem jest dużo mniejszy bo w najgorszym razie model zrobi kangura ,ale zachowa podwozie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.