jacek LP Opublikowano 9 Maja 2008 Opublikowano 9 Maja 2008 Witam. Postanowiłem złożyć model Su-31 ARF z dalekiego wschodu. Rozpiętość - 115 cm długość - 108 cm ciężar do lotu - 1150 g - producent 3 dni temu otrzymałem paczkę: Komplet zawiera wszystko oprócz elektroniki. Model jest bardzo ładnie wykonany, ale sprawia wrażenie, że jest dość ciężki. Wszystkie otwory dostosowane do serw mikro. Pierwsze czynności - wymiana zawiasów: Po wymianie zawiasów wystąpiły przesunięcia sterów o około 2 mm, po konsultacji z doświadczonym modelarzem tak pozostawię. Rozpiłowanie otworów na serwa: Wstępny montaż: Edit: Wyposażenie: Silnik (130g)– Turnigy 3542 1000 - planowane śmigło APC style 12/6, 13/4 lub 11/5,5 2 mini Serwa 18,8 g – SK i SW 2 mikro Serwa 15 g – lotki Regulator 50 A, oddzielny BEC (razem 51g) Pakiety 3S, 2200, 20-25C (180-190 g) Odbiornik - Corona (8g) 1 przedłużacz do serw 30 cm, 2 przedłużacze do serw 10 cm. Wzmocniłem półkę serwa kierunku przyklejając prostopadle pasek sklejki 2 mm:
hubert_tata Opublikowano 9 Maja 2008 Opublikowano 9 Maja 2008 sprawia wrażenie, że jest dość ciężki A ile faktycznie waży (goły)? Pierwsze czynności - wymiana zawiasów A po co, albo dlaczego?
jacek LP Opublikowano 9 Maja 2008 Autor Opublikowano 9 Maja 2008 Zawiasy wymieniłem na takie ze sztyftem - jeszcze nie przykleiłem - mogę to jeszcze zmienić. Wymienić je na te które były w zestawie? Co do wagi - nie mam dziś możliwości sprawdzenia - podam później.
hubert_tata Opublikowano 9 Maja 2008 Opublikowano 9 Maja 2008 Wymienić je na te które były w zestawie? Teraz to już chyba nie ma sensu. Rozumiem, że nie było specjalanego powodu, po prostu nie ufałeś tym fabrycznym
jacek LP Opublikowano 9 Maja 2008 Autor Opublikowano 9 Maja 2008 Z powrotem do stanu pierwotnego mógłby byc mały problem z powodu rozszerzenia szczelin. Zawiasy fabryczne zostawię tylko na lotkach.
d_adam Opublikowano 10 Maja 2008 Opublikowano 10 Maja 2008 Witam. Jak długo polatasz na takim pakiecie ~2100-2200mAh
jacek LP Opublikowano 11 Maja 2008 Autor Opublikowano 11 Maja 2008 Jak długo polatasz na takim pakiecie ~2100-2200mAh Dzisiaj odbył się oblot, który trwał 4 min 10 s i w tym czasie pakiet rozładował 720 mAh. Film i zdjęcia zamieszczę później. Podaję ciężar modelu: Model gotowy do lotu bez pakietu: 972 g. Używam pakiety o masie 165-190 g. Wyposażenie oprócz pakietów - 270 g. Model pusty z całą galanterią waży około 700 g. Model ma o 10 cm mniejszą rozpiętość skrzydeł od Katany z Artexu i dużo mniejszą powierzchnię nośną skrzydeł. Ciężar Katany do lotu jest taki sam. Model lata nieźle, trzeba zwracać uwagę na prędkość lądowania.
czhomik Opublikowano 12 Maja 2008 Opublikowano 12 Maja 2008 Jakie zastosował pan śmigło do swojego modelu ?? Apc E czy APC SF ? Czy moze innej firmy ?
jacek LP Opublikowano 12 Maja 2008 Autor Opublikowano 12 Maja 2008 Apc E czy APC SF ? Czy moze innej firmy ? Zastosowałem podczas oblotu śmigło APC Style 11/5,5 - kształtem odpowiada śmigłom APC E, ale jest o ok. 30 % lżejsze. Teraz zamieniłem na 12/6 i takie będę używał. Wczoraj odbył się oblot: http://pl.youtube.com/watch?v=tWJtQYXwH_I Podczas montażu skróciłem lot o około 15 sekund.
Ładziak Opublikowano 12 Maja 2008 Opublikowano 12 Maja 2008 Może ja uzupełnię, że w pierwszym locie Ś.C. był mocno z tyłu, a do tego ster wysokości nie miał ustawionych wychyleń ekspotencjalnych, dlatego momentami było widać, że model nerwowo reaguje na wysokość. Po pierwszym locie wszystko zostało poprawione i w kolejnych próbach model zachowywał się bardzo ładnie. Nie czuć też stosunkowo dużej masy modelu, poza szczegolnymi przypadkami (np. podejście do lądowania z wyłączonym silnikiem na coraz większym kącie natarcia), gdzie model potrafi zwalić się bez ostrzeżenia na skrzydło. Dodanie gazu ratuje sytuację
radek872 Opublikowano 23 Maja 2008 Opublikowano 23 Maja 2008 Zachowuje sie tak bo to model 3D ma płąski profil i trzeba umiec tym latac krótko mówiąc to nie model do latania po prostej bardzo szybko stalluje i opada jak gazeta cos podobnego jak w Funtanach 90 i 100 i uwiezcie mi ,że ktoś kto lata długo 3D by tym niezle pokrecił ładziak piszesz ze na wyłączonym silniku przy wiekszym kacie natarcie sie potrafi zwalic to chyba nic dziwnego bez silnika na duzym kącie to i najlepszy fun fly sie zwali jednak mamy przyciaganie ziemskie
motyl Opublikowano 23 Maja 2008 Opublikowano 23 Maja 2008 Patrząc na to jak zawiązujecie pętelki na linkach az mnie ciarki przechodzą :/
jacek LP Opublikowano 23 Maja 2008 Autor Opublikowano 23 Maja 2008 Miałem okazję trochę polatać i mam kolejne spostrzeżenia: Fabryczne kółka są bardzo delikatne. Na dobiegu model wjechał w szczelinę pomiędzy płytami betonowymi (lotnisko Bemowo). Prawe kółko rozpadło się, a model przekołował jeszcze około 2 m uszkadzając owiewkę koła (laminat szkalny). Zdjęcia przedsatwiają zdemontowane koła 50mm i planowane do zamontowania koło 70mm. Koło 70mm jest za szerokie ab użyć fabrycznych owiewek i piasty. Ja użyję śrub 3mm. Testowałem dzisiaj 3 rodzaje śmigieł : 11/5,5, 12/6 i 13/4. W mojej ocenie model najlepiej się sprawuje przy śmigle 12/6. Jest najszybszy, nie ma za dużego momentu obrotowego od śmigła i ma dużą moc. Jak widać na zjęciach - zrezygnowałem z napisów "Sukoj-31"/bez "h", zostawiając tylko Su-31.
radek872 Opublikowano 24 Maja 2008 Opublikowano 24 Maja 2008 Musze przyznaz ,że wygląda jak prawdziwy na pierwszej fotce
jacek LP Opublikowano 24 Maja 2008 Autor Opublikowano 24 Maja 2008 A tak wygląda już na nowych kółkach D70mm Użyłem 2 śrubki 3/30mm, 2 nakrętki i 2 nakrętki samokontrujące. Na gwint śruby nałożyłem izolację termokurczliwą (aby nie piłowała wewnętrznej części piasty koła i zminimalizowała luzy).
Tomek Opublikowano 25 Czerwca 2008 Opublikowano 25 Czerwca 2008 Jacku czy zawsze latasz tym modelem na Bemowie ? A konkretnie czy starty i lądowania tylko na betonie?
jacek LP Opublikowano 25 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2008 Najczęsciej latam na Bemowie. Lądowania i starty odbywaja sie tam na płytach betonowych, szczeliny pomiędzy tymi płytami zalane są smołą, ale bywają dziury o głębokości ok 0,5 cm. Ogólnie jest tam całkiem równa nawierzchnia. Latałem też z asfaltu. Zdarzyło mi się też kilka razy lądować na polnej drodze przy ul. Chudoby w Wawie. Raz lądowałem na trawie (ściętej na ok. 5 cm) ale prawie skapotował. Jakoś wygodniej ląduje mi się na twardym podłożu. Na trawie nie mam prawie wcale doświadczenia. Niekorzystny jest fakt, że model do lądowania ma prędkość minimalną ok. (na oko) 40 km/h i nie toleruje mniejszych prędkości. Prędkość optymalna do lądowania wydaje się być o 50 % większa niż w mojej Katanie z Artexu (ważącej 1120g). PZDR
Tomek Opublikowano 26 Czerwca 2008 Opublikowano 26 Czerwca 2008 Tak przypuszczałem. Model na lotnisku trawiastym ma zbyt dużą prędkość lądowania i trzeba dobrze się w niego walczyć , aby móc lądować na kiepskiej jakości lotniskach jakie mamy w Polsce. Na betonie ,asfalcie ten problem jest dużo mniejszy bo w najgorszym razie model zrobi kangura ,ale zachowa podwozie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.