Skocz do zawartości

Easy Glider czy warto na platformę?


Leda_g

Rekomendowane odpowiedzi

Witam w tej części forum.

 

Wiem że wcześniej czy później będę latał RC-CAM, ale chyba trochę później.

Mam teraz zbyt dużo innych pomysłów na latanie do zrobienia, ale to też mi się bardzo podoba.

Na razie zbieram trochę bebechów i w miarę śledzę wasze postępy.

 

Mam natomiast pytanie, swego czasu pozbyłem się Easy Stara a mam Easy Glidera i zastanawiam się czy nadawał by się do tego latania.

Wiem że Peter się niezbyt pozytywnie o nim wyrażał.

Myślę o przerobieniu jego (w przyszłości) na dwusilnikowego i zamiast teraźniejszego silnika dać CAFE TILT zabudowane w kopułce na dziobie.

Ewentualnie myślę taż o wykorzystaniu tylko skrzydeł i sterów i zrobienie nowego kadłuba, tylko czy to dobry pomysł.

 

Nie mam z lataniem w „okularach” doświadczenie i nie wiem czy to zda egzamin.

 

Bo jak nie to bym się pozbył EG i szukał innego rozwiązania na RC-CAM np. ES lub Movie Star

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli jest ciezki,jest trudniejszy,szybszy,nie wybaczy przeciagniecia.

 

Tylko zastanawiam się w czym jest problem z tym przeciagnięciem przecież toż to troche większy Easy Star. Czy aby obciążenie skrzydeł na starcie jest większe w EG niż w ES? Czy może inna konstrukcja (kąty zaklinowń, profile)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ztob tak,wloz do niego 0,5-0,7kg i pozniej napisz nam jak sie latalo.

Zaznaczam ze jeszce nie masz zadnych oporow,typu kamerka,antena-wytyk.

Bedziesz wiedzial o czym mowie/co mam na mysli trudniejszy-jest o wiele trudniejszy w startach i nie wybaczy przeciagniecia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokusiłem się o małe porównanie obciążenia skrzydeł dla obu modeli

 

Powierzchnia skrzydeł ES – 24dm EG – 41,6dm

Obciążenie pow. ES – 28g/dm EG 20g/dm

 

Jeżeli teraz do obu dodam po 800g obciążenia to mam dla ES – 61,3g/dm dla EG – 39,2g/dm

Według tego to ES powinien latać z takim balastem dużo szybciej, czyli coś jest w tym modelu nie tak że nie potrafi dobrze latać z takim ciężarem?

 

EDIT

Coś mi się wydaje że zrobie testy, szkoda tylko że nie mam ES, bym mógł porównać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi sie jak zwykle cos sie wydaje,ze to chyba kwestia cieciwy -skrzydlo w ES jest identyczne jak w EG.

Takze profil,jest inny,plus uszy.

Wg. tej tabelki obciazenia,Cularis powinie latac najlepiej,a lata najgorzej.

Juz rok temu,pytalem na forum,kto by mi ulepil (wg. moich wskazowek) latajacy lisc.

Bylaby to perfekcyjna platforma,stabilna,o wiekszym udzwigu,wybaczajaca wiele.

 

Edit.

ES ze skrzydlami z EG wcale nie lata lepiej,tylko wolniej,a to nie zaleta w jego przypadku,bo ES lata w sam raz,nawet ze spalina i pol litrem paliwa dodatkowo ekstra,plus cale wyposazenie i np. kamera dv o wadze 350g.Bo i z taka latalem :crazy:

Pytania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jako posiadacz EG jako FPV pragnę zwrócić uwagę na pewne mankamenty.

Ja wybralem EG bo ES mi jakoś nie leży. O problemach z Cularisem raportował Peter wcześniej.

Podstawowa sprawa to rozkład mas w dążeniu do poprawnego SC - tak żeby nic nie doważać. Musisz sobie to dobrze przemyśleć. W moim przypadku gdy umieściłem na dziobie w jednej kupie kamere, TX i aku do FPV musiałem wszysto na maxa przesunąć do tyłu co spowodowało umieszczenie silnika za krawędzią spływu - na wieżyczce. NIe jest to w przypadku EG optmalne aerodynamicznie rozwiązanie - pod tym kątem ES wypada dużo lepiej. Lotki w EG to dobra rzecz ale tak naprawdę (przynajmniej w początkowych fazach zabawy z FPV) stawiając przede wszystkim na samostateczność aeroplana: zbędna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jutro czekam od rana na filmik. :faja:

 

A i owszem bedą na pewno, nawet coś tam już jest zrobione, ale nie ma sie czym chwalić. Narazie to testy sprzetu i ustawień. Jak będzie coś wartego wystawienia nie omieszkam pokazać.

 

Krzyśku zdaję sobie sprawę z problemu wyważenia oraz tego że tak naprawdę w EG jest mało miejsca i dlatego myslałem nad umieszczeniem akumulatorów w kasetach doczepianych do kadłuba (jak np. w F16) nad skrzydłami.

A napęd myślałem zrobić w małych gondolach w skrzydle i ew. przy każdym silniku dać własny akumulator. (zmniejszył bym obciążenie mocowania skrzydła- kadłub)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.