Leda_g Opublikowano 10 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 Witam w tej części forum. Wiem że wcześniej czy później będę latał RC-CAM, ale chyba trochę później. Mam teraz zbyt dużo innych pomysłów na latanie do zrobienia, ale to też mi się bardzo podoba. Na razie zbieram trochę bebechów i w miarę śledzę wasze postępy. Mam natomiast pytanie, swego czasu pozbyłem się Easy Stara a mam Easy Glidera i zastanawiam się czy nadawał by się do tego latania. Wiem że Peter się niezbyt pozytywnie o nim wyrażał. Myślę o przerobieniu jego (w przyszłości) na dwusilnikowego i zamiast teraźniejszego silnika dać CAFE TILT zabudowane w kopułce na dziobie. Ewentualnie myślę taż o wykorzystaniu tylko skrzydeł i sterów i zrobienie nowego kadłuba, tylko czy to dobry pomysł. Nie mam z lataniem w „okularach” doświadczenie i nie wiem czy to zda egzamin. Bo jak nie to bym się pozbył EG i szukał innego rozwiązania na RC-CAM np. ES lub Movie Star Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 Mirku, Nada się jak najbardziej. Właśnie składam Easy Glidera jako platformę FPV - http://www.uav.home.pl/forum/viewtopic.php?t=63 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter Opublikowano 10 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 EG bedzie latal dobrze ale z ,,lekkim'' wyposazeniem. Jesli jest ciezki,jest trudniejszy,szybszy,nie wybaczy przeciagniecia. Jako pierwszy model,raczej nie,ale dla latajacego juz wczesniej,bedzie ok. biorac w/w pod uwage. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 10 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 Jesli jest ciezki,jest trudniejszy,szybszy,nie wybaczy przeciagniecia. Tylko zastanawiam się w czym jest problem z tym przeciagnięciem przecież toż to troche większy Easy Star. Czy aby obciążenie skrzydeł na starcie jest większe w EG niż w ES? Czy może inna konstrukcja (kąty zaklinowń, profile)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter Opublikowano 10 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 Ztob tak,wloz do niego 0,5-0,7kg i pozniej napisz nam jak sie latalo. Zaznaczam ze jeszce nie masz zadnych oporow,typu kamerka,antena-wytyk. Bedziesz wiedzial o czym mowie/co mam na mysli trudniejszy-jest o wiele trudniejszy w startach i nie wybaczy przeciagniecia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 10 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 Peter wierze że tak jest tylko myslę co jest tego przyczynom EDIT Trochę lataliśmy na plecach EG z FOXem ale to tylko 200g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter Opublikowano 10 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 Jest jeszcze inna opcja. Ja slabo latam,wiec moze mi to tak kiepsko wychodzi :oops: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 10 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 Pokusiłem się o małe porównanie obciążenia skrzydeł dla obu modeli Powierzchnia skrzydeł ES – 24dm EG – 41,6dm Obciążenie pow. ES – 28g/dm EG 20g/dm Jeżeli teraz do obu dodam po 800g obciążenia to mam dla ES – 61,3g/dm dla EG – 39,2g/dm Według tego to ES powinien latać z takim balastem dużo szybciej, czyli coś jest w tym modelu nie tak że nie potrafi dobrze latać z takim ciężarem? EDIT Coś mi się wydaje że zrobie testy, szkoda tylko że nie mam ES, bym mógł porównać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter Opublikowano 10 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 Mi sie jak zwykle cos sie wydaje,ze to chyba kwestia cieciwy -skrzydlo w ES jest identyczne jak w EG. Takze profil,jest inny,plus uszy. Wg. tej tabelki obciazenia,Cularis powinie latac najlepiej,a lata najgorzej. Juz rok temu,pytalem na forum,kto by mi ulepil (wg. moich wskazowek) latajacy lisc. Bylaby to perfekcyjna platforma,stabilna,o wiekszym udzwigu,wybaczajaca wiele. Edit. ES ze skrzydlami z EG wcale nie lata lepiej,tylko wolniej,a to nie zaleta w jego przypadku,bo ES lata w sam raz,nawet ze spalina i pol litrem paliwa dodatkowo ekstra,plus cale wyposazenie i np. kamera dv o wadze 350g.Bo i z taka latalem :crazy: Pytania ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 10 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 Nim się nie znajdzie lepsza platworma to zostawiam sobie tego EG, w tym czasie popracuje nad nim i polatam ze zwykłym aparatem i kamerką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter Opublikowano 10 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 No to jutro czekam od rana na filmik. :faja: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krall Opublikowano 10 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 A ja jako posiadacz EG jako FPV pragnę zwrócić uwagę na pewne mankamenty. Ja wybralem EG bo ES mi jakoś nie leży. O problemach z Cularisem raportował Peter wcześniej. Podstawowa sprawa to rozkład mas w dążeniu do poprawnego SC - tak żeby nic nie doważać. Musisz sobie to dobrze przemyśleć. W moim przypadku gdy umieściłem na dziobie w jednej kupie kamere, TX i aku do FPV musiałem wszysto na maxa przesunąć do tyłu co spowodowało umieszczenie silnika za krawędzią spływu - na wieżyczce. NIe jest to w przypadku EG optmalne aerodynamicznie rozwiązanie - pod tym kątem ES wypada dużo lepiej. Lotki w EG to dobra rzecz ale tak naprawdę (przynajmniej w początkowych fazach zabawy z FPV) stawiając przede wszystkim na samostateczność aeroplana: zbędna... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 11 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 No to jutro czekam od rana na filmik. :faja: A i owszem bedą na pewno, nawet coś tam już jest zrobione, ale nie ma sie czym chwalić. Narazie to testy sprzetu i ustawień. Jak będzie coś wartego wystawienia nie omieszkam pokazać. Krzyśku zdaję sobie sprawę z problemu wyważenia oraz tego że tak naprawdę w EG jest mało miejsca i dlatego myslałem nad umieszczeniem akumulatorów w kasetach doczepianych do kadłuba (jak np. w F16) nad skrzydłami. A napęd myślałem zrobić w małych gondolach w skrzydle i ew. przy każdym silniku dać własny akumulator. (zmniejszył bym obciążenie mocowania skrzydła- kadłub) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krall Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Krzyśku zdaję sobie sprawę z problemu wyważenia... No to ok Jak wiesz że musisz kombinować to na pewno coś ciekawego wykombinujesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.