FPV Olo Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Witam,mam mały problem z doborem śmigła do mojego SKYRAIDER-a (podobny do ES ) Mam zainstalowany silnik bez szczotkowy 3550kV o mocy 300W. Testowałem trzy rodzaje śmigieł - 6-5" Graupner - 6-4" Graupner - 5-5" (oryginał z zestawu do silnika szczotkowego 400 ) W sumie wychodzi na to ze lata najlepiej na 5-5". Poradźcie proszę jakie zainstalować optymalne śmigło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
attyla Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 A jakieś blizsze dane tego silnika ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Poradźcie proszę jakie zainstalować optymalne śmigło. Optymalne pod jakim względem (szybkości lotu, długotrwałości lotu, pobieranego prądu... może coś innego). Ale po pierwsze, to napisz jakie masz zasilanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FPV Olo Opublikowano 11 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Silnik owy to jednostka z modelu helikoptera klasy 450 a dokładniej Trex 450 firmy ALIGN. Zrobiłem scan opisu Wsadziłem ten silnik do motoszybowca myślałem ze zastąpienie oryginalnej 400-setki szczotkowej będzie "rewolucyjne" ale coś jest nie tak.Myślałem ze pójdzie jak szczała wysoko a tu lipa,ledwo na 30-40m i to kołować trza - masakra. Moze w ogóle ten silnik sie nie nadaje? Regulator ma 30A tez Align-a akusy to Li-Po 11,1V 3s 2100 i 2200 20C i 25C. Waga modelu ok.700g Tutaj stronka plus jakies dane http://hobbyfly.de/en/new-products-54/skyraider-1414.html Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 To jest silnik wysokoobrotowy, ktory nadaje sie do np. pylona, albo wlasnie helika. W Twoim przypadku przydalby sie silnik wolnoobrotowy dajacy duzy ciag (duze smiglo wolnoobrotowe) przy odpowiednim pitchspeedzie do danego modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FPV Olo Opublikowano 11 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Wyczytałem ze modele typu ES czyli mój jest podobny, lubią wysoko obrotowe "odkurzacze". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FPV Olo Opublikowano 11 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Hubert,chodzi mi o konfiguracje pozwalającą na wyprowadzenie modelu na np 100m wysokości w jak najkrótszym czasie i szybowanie - szukanie komina itp.jak najdłuższy lot na jednej baterii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Proponowałbym, jesli to możliwe, poszukanie porządnej przekładni Ten silnik ewidentnie jest do modeli szybko latających, gdzie potrzebna jest duża prędkość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Zastosuj śmigło ze swojej tabelki: 4,2x2 teoretycznie duży ciąg (strome wznoszenie), albo ewentualnie 4,5x4,1 duża prędkość i bardzo duży pobór prądu, ale takie chyba łatwiej kupić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 4.2x2 ? Mozna w Polsce dorwać takie? Ja mam silnik identyczny w Funjet... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Ja kupiłem śmigło Graupnera 3/3 a są 4/3 stałe i 4,7/2,4 składane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FPV Olo Opublikowano 12 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Kupie kilka róznych smigieł do tego silnika tak jak piszecie. Ale mam jeszcze jedno pytanie odnosnie nowego napedu bezszczotkowego, moze lepiej lub tez wymienic na inna jednostke? Np : http://www.emodel.pl/esklep/keda-a2210s-back-shaft-p-171.html lub http://perfecthobby.pl/index1.php?idtowar=1207 lub http://nastik.pl/ray-c283012-p-1566.html Zasilanie 3s Li-Po ,regulator 30A,odpowiednie smigła jakie sugeruje producent silników. I pytanie czy po wymianie na którys z w/w silników z odpowiednim smigłem bedzie wyrazna poprawa lotu (wznoszenia) i mniej wiecej na ile czasu lotu wystarczy aku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
attyla Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Może nieco uporządkujmy temat : 1. Nie kupuj innych smigieł do silnika który posiadasz szkoda czasu i pieniędzy do tego modelu nie nadaje się . 2. Piszesz że Skyrider to klon ES czyli jak mniemam mówisz o Easy Star multiplexa , podaj jakiegos linka gdzie można zobaczyć ten model. 3. Jeśli faktycznie jest to klon easy stara to raczej słabo nadaje się do szybowania i łapania termiki, więc nie ma sensu ustawiać napędu pod szybkie wznoszenie i potem szybowanie bo będzie to nieekonomiczne, raczej należy dobrać napęd pod ciągły lot na silniku Z silników które podałeś ten z perfect hobby wydaje się sensowny ma kv 1650 i smigła 7x6 do 8x4, poszostałe maja zbyt niskie KV. EDIT link znalazłem w Twoim poście EDIT 2 Możesz zmierzyć odległość pomiędzy osią silnika a kadłubem, chodzi mi o stwierdzenie jakie sa maksymalne wymiary śmigła jakie można zastosować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FPV Olo Opublikowano 12 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Atylla witam,zmierzone ok 8cm. Jeszcze jedno pytanko ,chce wykorzystać ten model do FPV "przy nodze" jak nazywa to Peter,wiec dodatkowo powinien uniesc jakies 300g. To chyba bedzie potrzebny solidniejszy silnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
attyla Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Olo obejrzyj ten filmik http://pl.youtube.com/watch?v=5KrXHNxyv6U&mode=related&search= na końcu podana jest konfiguracja silnik to AXI 2208/20 o KV 1820 a śmigło APC 6x4 waga modelu 940 gram według programu www.drivecalc.de w takiej konfiguracji ciag napedu wynosi 488gram przy prędkości strumienia zaśmigłowego 75 km/h , pozostaje poszukac podobnego silnika o mniej więcej podobnym KV i w górę. Pamiętaj że to ma być samolot do latania a nie pionowzolt z ciągiem większym 2 razy niż masa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Z silników które podałeś ten z perfect hobby wydaje się sensowny ma kv 1650 i smigła 7x6 do 8x4, poszostałe maja zbyt niskie KV. I to jest dobra konfiguracja. A z tymi napedami to jest tak. Teoretycznie potrzebne jest niskie KV,ale to z koleji wymusza duze smiglo.A z koleji duze smiglo nie dosc ze sie nie miesci,to wywoluje swoja inercja obrot modelu.Z koleji zmniejszanie smigla,wymusza wyzsze KV aby uzyskac ciag i tak w kolko.... Duze smiglo nie jest zaleta.W przelocie powinno pracowac 50-70% mocy silnika.Z koleji pitch jest tu dosc wazny,predkosc zasmiglowa,umozliwia dostateczna predkosc mimo stosunkowo malego smigla. Bo to nie jest takie proste,dobrac silnik do przeciazonego modelu,bo starty beda horrorem,nie lot,ale starty. Takze moc do FPV to 200W na kazde kg,oraz KV w okolicach 1400. Wowczas ma to szanse wystartowac. Nijak sie to ma do tabelek,podobnie jak katy silnika czy wywazenie modelu. Przeciazony model calkowicie inaczej sie trymuje,wywaza,dobiera silnik,ustawia aparture itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FPV Olo Opublikowano 12 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Atylla napisał: Pamiętaj że to ma być samolot do latania a nie pionowzlot z ciągiem większym 2 razy niż masa Nie chodzi mi o rakietę ale o przyzwoity napęd.Filmik dobrze pokazuje silę napędu elektrycznego aczkolwiek warunki atmosferyczne były chyba idealne - sprzyjające (model bardzo stabilny). Oczywiście umiejętności pilota to podstawa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FPV Olo Opublikowano 12 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Dzieki Panowie za informacje.W sumie dodrze ze poruszyłem ten temat bo to nigdy nie wiadomo w jaki silnik i śmigło sie trafi,czasami ktoś nie doświadczony jak ja kupuje nie po kolei i problem gotowy. Mam kilka wytypowanych silników.Myślę tez o napędzie do EG którego mam zamiar zanabyc w niedługim czasie,może uda mi sie dobrać silnik na którym mogą latać oba modele. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.