ojdas Posted May 11, 2008 Posted May 11, 2008 Witam, Szukam jakiejś ciekawej lektury, artykułu lub poradnika jak step by step przynajmniej na ziemi wyregulować w miarę aparaturę z samolotem? Chodzi o lotki, ster kierunku i ster wysokości. pzdr. Piotr
Karol93 Posted May 11, 2008 Posted May 11, 2008 Ja tam sie prawie wogóle na tym nie znam, ale ja mam wszystko ładnie opisane w instrukcji... Co i jak wyregulowac. Chyba że sie nie rozumiemy
meloow Posted May 11, 2008 Posted May 11, 2008 reguluje się tak aby powirzchnie sterowe były równe z płatami .... a resztę (trymowanie) to już w powietrzu ...
ojdas Posted May 11, 2008 Author Posted May 11, 2008 a resztę (trymowanie) to już w powietrzu ... a znasz może jakieś fajne artykuły do poczytania jak wykonać dobrze trymowanie? szukałem na forum ale nie ma tutaj jakiś wylewnych informacji :wink:
Guest slawekmod Posted May 11, 2008 Posted May 11, 2008 Bardzo rzadko kupuję modele, częściej je buduje i żeby nie mieć problemu z wychyleniami sterów staram się dopasować elementy sterowania w trakcie projektowania.Dla mnie najważniejszą rzeczą jest takie dopasowanie długości popychaczy i dźwigni żeby bez trymowania stery były w odpowiedniej pozycji. Niekiedy jednak nie da się tak zrobić z różnych względów.Robię wtedy tak :ustawiam wszystkie trymery na zero,następnie używając funkcji SUBTRIM z menu nadajnika dokonuje korekcji położenia powierzchni sterowych.Po tej akcji podczas lotów mam pewność że trymer na zero oznacza stery ustawione na zero stopni.Po kilku lotach jak już wiadomo jak zachowuje się model ustawiam w nadajniku takie rzeczy jak DUAL RATE i EXPO ( bardzo przydatne dla początkującego).Programowanie tych ustawień jest indywidualne dla każdego typu nadajnika ale nazewnictwo jest takie same.Częstym błędem popełnianym przez początkujących są za duże wychylenia sterów ( udowodniłem to sam sobie kilka lat temu ).Pierwszy lot proponuję wykonać bez silnika ewentualnie poprosić doświadczonego kolegę w ustawieniu nadajnika i modelu.Pomyłki i błędy bywają kosztowne i potrafią skutecznie zniechęcić.
meloow Posted May 11, 2008 Posted May 11, 2008 poszukaj porządnie tu jest wszystko ... tylko trzeba to zrozumieć i załapać. Tak naprawde to z samolotami nie ma problemu ...
piejar Posted May 11, 2008 Posted May 11, 2008 Jest jeszcze jedna, totalnie podstawowa sprawa: kierunki wychylenia sterów. Niejeden świeży i napalony pilot wystartował i dopiero w powietrzu sprawdził, że ster wysokości wychyla się w przeciwnym kierunku. Z lotkami jest jeszcze łatwiej popełnić błąd. slawekmod słusznie zwrócił uwagę, żeby unikać dużych wychyleń. Myślę że szczególnie ważne jest to przy sterze wysokości - "pierwsze" modele przeważnie mają słaby napęd i o przeciągnięcie (i kreta) nietrudno. A jaki kolega ma model i aparaturę?
ojdas Posted May 11, 2008 Author Posted May 11, 2008 A jaki kolega ma model i aparaturę? Mam Sanwe VG6000 i buduje Cessne 182 Skyline 50 i widzę, że chyba też masz coś podobnego?
SCRUBBY Posted May 11, 2008 Posted May 11, 2008 kierunki wychylenia sterów. Niejeden świeży i napalony pilot wystartował i dopiero w powietrzu sprawdził, że ster wysokości wychyla się w przeciwnym kierunku. To absolutnie prawda. Choć nie jestem młody i chyba już nie napalony, to zrobiłem właśnie taki błąd. SW miał fajne, niezbyt duże wychylenia a przy pierwszych ślizgach... OJ! Odwrotnie ustawiłem SW na aparaturze!!! unikać dużych wychyleń Zdecydowanie unikać! Nie tylko dla SW ale także dla SK. Lepiej wykonać łagodny skręt po duuuużym promieniu, niż przepaść przez skrzydło i ... rozbić model. Po wstępnym ustawieniu, spróbuj polecieć nad łąką/nieużytkiem z wysoką trawą. Taka trawa złagodzi Twoje błędy w ustawieniach sterowania. U mnie złagodziła i wszystko było OK z samolotem.
piejar Posted May 12, 2008 Posted May 12, 2008 Mam Sanwe VG6000 i buduje Cessne 182 Skyline 50 i widzę, że chyba też masz coś podobnego? Ja mam "styropianową" Cessnę ze Skyartec więc tylko z wyglądu modele są podobne . Mój jest też znacznie mniejszy - rozpiętość 980 mm. Myślę, że Twoja aparatura jest jak najbardziej OK. Jeżeli mogę coś doradzić to proponuję najpierw polatać na czymś bardziej odpornym na upadki. Bo ta Twoja Cessna śliczna jest ale raczej krucha
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.