Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Jestem świeżo upieczonym fanem RC. Na początku tygodnia przyszedł do mnie podobno używany tylko przez tydzień model Maverick strada xb evo. Facet prawił że użytkował go przez ten czas bez szaleństw, nie mniej jednak na pierwszy rzut oka zauważyłem zgięte mocowanie amorka z przodu,  pęknięta tylna felga ale nie czuć tego defektu, ogólnie trochę luzów ale chyba one muszą zawsze jakieś być.  Po dwóch jazdach nie zauważyłem żeby autko miało jakieś problemy, jedzie prosto, dobrze skręca, chyba jest ok.

1. Prosiłbym was jednak o wizualną ocenę całości. Znacie się na rzeczy więc może na oko zauważycie jeśli jest coś nie tak. Mnie osobiście trochę dziwi kąt pochylenia zwrotnic do których mocuje się przednie koła, chodzi dokładnie o pochylenie drążków, nie są one w linii prostej z płytą ale może to normalne.

https://www.youtube.com/watch?v=L4Qsk9VZbLs

2. Martwi mnie również brak radiatora na silniku. Każda z jazd kończyła się po ok. 10 min. dość szybkim spadkiem mocy, aż w końcu model nie ruszał dalej, można było tylko skręcać. Przy tym silnik był naprawdę gorący, po kilku minutach odpoczynku można było znów przejechać kilka metrów po czym autko zaczynało się dławić i stawało na dobre. Czy są to normalne oznaki wyczerpania baterii czy przegrzewam silnik? Czy powinienem od razu kupić jakiś radiator, czy wejdzie do mojego modelu wariator z wiatraczkiem?

3. Trzecia kwestia to długość jazdy. Chciałbym zakupić większą baterię. Czy muszę coś przerabiać aby zainstalować np. Redox LiPo 2S 7,4V 5000mAh 20C, wiem że mam wejście tamiya ale co dalej to już się gubię w tych skrótach. W ogóle jeśli używał bym tego pakietu to zmieni się jakoś moc, prędkość, czy tylko wydłuży jazda?

Z góry dziękuje jeśli dostane odpowiedź na chocby jedno z moich pytań bo wiem że troche tego dużo na początek.

 

Opublikowano

1. To jest "plastik famtastik" ale bardzo fajny Nie spotkałem się, aby się wygiął trwale. Części raczej się nie wyrabiają (w sensie potrzeb niedzielnego ściganta) po prostu się zużywają - łamią (niszczą). Zobacz, że zwrotnice masz zamocowane pod zadanym kątem. Po prostu tak ma być. Ten plastik potrafi przyjąć gigantyczną energię i nie puścić. Miałem dogbone (półosie do kół) zgięte pod kątem prostym, a wahacz cały.  Jak troszkę pojeździsz to zobaczysz, że wszystko ci zmatowieje i porysuje. Teraz wygląda jak nówka sztuka.

 

2. i 3. Ten napęd po prostu nie daje rady. Oczywiście bez radiatora to w ogóle nie powinno się jeździć. Jak sam widzisz tego nie pogodzisz. Twój ESC raczej nie obsługuje LiPO więc jest duża szansa że je zniszczysz. 20C to 100A. Moja strada custom BL ma zmierzone 90A na starcie. Jeżeli to jest prawdziwe 20C to OK.

 

Wydaj 200/300 zł i przebuduj na BL 

Opublikowano

Witaj. Serwisuje trochę tych zabawek i niestety mam z nimi do czynienia. Niestety np dlatego że mają koszmarne problemy z potencjometrami w aparaturach te mavericki, a firma HPI która jest bezpośrednim dystrybutorem umywa ręce. Dodatkowo od niedawana zmniejszyła okres gwarancji do 3 miesięcy bo sami wiedzą że lipę sprzedają. Luzy, bicia, słabej jakości łożyska to standard. 
Po pierwsze nie oczekuj po tym modelu zbyt dużej precyzji. To tak naprawdę jeden z najtańszych modeli i ma kilka niedociągnięć, ale części masz tanie więc jeździj i się tym nie przejmuj że się coś kończy. Znam użytkowników którzy zwykłą stradą xt jeżdżą ponad rok i nic im sie nie przydarzyło, a znam takich który wracają co tydzień po części zapasowe. 

Co do filmiku to w ten sposób ciężko cokolwiek stwierdzić. Trzeba by model rozebrać i obejrzeć. Dyfry, zębatki, kubki, łożyska. na razie jeździj i się nie przejmuj. Potem wymienisz zębatkę odbiorczą na metalową.  Wersja z silnikiem szczotkowym którą ty posiadasz niestety się grzeje. Czas jazdy 10 minut na pakiecie 1800mAh to standard w tej zabawce. Możesz założyć pakiet nawet o pojemności 4700 np Plazma od HPI i będzie jeździł duuużo dłużej ale wtedy ugotujesz silnik. Osobiście zawsze polecam mieć kilka pakietów o mniejszej pojemności, albo zapewnić lepsze chłodzenie. Pasywny radiator odprowadzi niewiele ciepła jednakże koszt jego to jakieś 12 zł więc warto zakupić. Pomyśl ewentualnie o chłodzeniu aktywnym z radiatorem i wentylatorem wpinanym choćby w odbiornik na 5v. Musisz być świadomy że silniki szczotkowe nie są odporne na piach, kurz i inne warunki atmosferyczne. Jesli wpadnie Ci kamyk w otwór  wentylacyjny najpewniej urwiesz szczotkę. Koszt nowego silnika to ok 50-60 zł.- nie ma więc tragedii. Warto pomyśleć o wymianie napędu na bezszczotkowy. Strada xb i xt nadaje sie do tego lepiej niż np ich brat MT który urywa półośki na bezszczotkach. Koszt takiego zestawu to ok 330 żl w PL. 

Co do pakietów, Możesz jeździć na silniku szczotkowym i lipo ale pamiętaj że będziesz notorycznie przegrzewał silnik i potrzebujesz regulatora który obsuzy lipo  i odetnie prąd. W stradach wychodziły 2 typy regulatorów. Nowsze maja zworkę do jazdy na lipo. Z doświadczenia pawiem Ci tak: Bezszczotka + Lipo lub Szczotka + Nimh. Jeśli lipo ze zczotką to dodatkowo chłodzenie oraz zmian przełożenia na mniej obciążające silnik. Na Lipo i tak będzie większa prędkość i moment bo lipo jest w stanie oddac większy prąd niż te tanie tandetne nimhy z zestawu strady które nadają się tak naprawdę do oddania na biedne dzieci ; ] Masz pytania to pisz. Jeżdżę stradami codziennie. Pozdrawiam. 

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi. Dużo mi rozjaśniliście w głowie, szczególnie w kwestii napędu – jego możliwości. Na razie zacznę zakupy od jakiejś normalnej ładowarki - Redox alpha V2 combo z zasilaczem. Do tego radiator z wiatraczkiem, tylko teraz kwestia tego czy lepiej żeby ten wiatraczek był z boku czy z góry?

http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=4872812&order=p&string=radiator&search_scope=userItems-4872812&bmatch=engagement-v6-promo-sm-sqm-ele-1-0629

Czy każdy z nich będzie pasował do mojego modelu. Wydaje mi się że z boku silnika jest chyba za mało miejsca na wiatraczek więc może z góry? Rozumie również że ten radiator do silnika się po prostu przykleja, a kabelek wpina w regulator?

W opisie producenta mój regulator niby może obsłużyć akumulatory 2S - 3S LiPo lub 5 - 9 ogniw NiMH, ma też zabezpieczenie dla akumulatorów Lipo 2s do 3s więc chyba jest to ta nowsza wersja ale z tego co piszecie rozumiem że silnik szczotkowe po prostu się nie nadają do takich obrotów jakie mogą im sprezentować pakiety Lipo i w przypadku mojego silnika regulator mimo zastosowania wiatraka na silniku dość szybko odciąłby zasilanie i szlaban do ostygniecia.

Opublikowano

Wysłalem Ci PW, RAdiator zakłada sie na silnik tak aby nie zasłaniał otworów wentylacyjnych. Kabel wpinasz w odbiornik nie w regulator.
Radiator sie wciska na silnik. On jest półokrągły i ładnei się trzyma.

Opublikowano

Silnik w tym podwoziu jest nieszczęśliwie zamontowany. Zniszczony zostanie każdy otwarty silnik. Jak już komuś pisałem jedyny silnik który u mnie chwilę wytrzymał to saturn 27T - nie ma wymuszonego chłodzenia szczotek. Natomiast jest słaby i model "nie jeździ". 

 

Silnik szczotkowy kosztuje ca 40 zł. Z przesyłką 50. 

kupiłem 

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__15194__S3650_3300_Brushless_Inrunner_3300kv_15_5T_.html

i to

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11743__HobbyKing_Brushless_Car_ESC_60A_w_Reverse.html

i od kilku lat mam spokój z napędem.

 

Oba zakupy dla modelarzy!!! Silnik wymaga "przetoczenia" wału i wzmocnienia mocowania, natomiast ESC ma taką kontrolę jakości, że 2 szt mi spłonęły podczas próby pierwszego uruchomienia. Później już działają.

Opublikowano

Słuchajcie dzisiaj odkryłem niestety kolejnyfeler mojego autka. Podejrzewam że był to jeden z powodów dlaczego gośc to sprzedał. Po kilku jazdach postanowiłem w końcu ustawić zabezpieczenie przed "samowolką" pojazdu, czyli automatyczne zatrzymanie po utracie sygnału. Wcześniej próbowałem to już robić ale coś mi nie wychodziło i wstępnie to olałem, bpo i tak jeździłem na małych odległościach. Niby to pierdoła ale jazda tym na większą odległość będzie niebezpieczna. Okazuje się że w odbiorniku nie ma takiego czarnego przycisku od ustawiania tego zabezpieczenia. Górny od synchronizacji nadajnika z odbiornikiem jest a dolny chyba został wyrwany. Czy spotkaliście się już taką sytuacją. Da się to jakoś rozebrać i dokupi, zastąpić taki mały przycisk? Na zdjęciu widać o co chodzi.


ok już jednak sobie jakoś poradziłem. dwiema igłami, po różnych wygibasach ale udało się wcisnąć ten cholerny guziczek. Pytanko tylko kiedy może mi się to rozregulować? Widzę że po ponownym włączeniu dalej działa, na ile to będzie zapamiętane? 

post-17567-0-02120500-1436295156_thumb.jpg

Opublikowano

Co chcesz uzyskać? W elektrykach nie ma sensu ustawianie FS inaczej jak na 0. Jak utracisz połączenie na luzie to zamiast hamulca będziesz miał 100% na zad.

 

Wysłane z mojego PMT3277_3G przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Uzyskać chce tylko to aby po zerwaniu sygnału został odcięty napęd i to jest teraz ustawione. Pytanie tylko jaki czas odbiornik będzie to pamiętał, czy trzeba to sprawdzać za każdym razem gdy włącza się model, kiedy jest zagrożenie że może sie to zresetować?

Opublikowano

Trzeba by jakoś ustawić ten fail safe. Rozumiem że sprawdzałeś to w ten sposób że uruchamiałeś auto w powietrzu i nagle wyłączałeś aparature i auto jedzie do przodu na pełnym gazie? To by oznaczało że fail safe został ustawiony w błędnym położeniu. jeżeli nawet przycisk jes uszkodzony można spróbować ustawić ten fail safe. Trzeba rozebrać odbiornik z obudowy, znaleźć dojście do miejsca gdzie jest/był wlutowany ten przełącznik i zewrzeć na sec ścieżki kóre łączył 1 raz. Zacznie migać. Potem drugi raz. Pamiętaj aby to robić na gazie na 0.
Nie pomyl się żebyś nie zrobił gdzieś zwarcia. Jeśli się na tym nie znasz to oddaj to do elektronika. Niech wlutuje nowy przełącznik. Jak znajdziesz studenta elektronika to ci to za 4 browary zrobi. 
Ewentualnie zawsze można kupić nowy odbiornik...Osobiście gdybym miał kupić nowy odbiornik za 136 zł to wołałbym dołożyć 90 i kupić lepszą aparaturę bo pewnym jest że za jakiś czas będziesz miał problem z potencjometrami...
http://www.sklep.hpi.pl/product_info.php/products_id/38414


 

Opublikowano

Tak jak pisałem w poście ze zdjęciem, udało mi sie w miejscu owego przycisku pogrzebać igłą i ustawić zabezpieczenie i wszystko działa, brak zasięgu - autko sie zatrzymuje, kwestia tylko tego w jakim przypadku może to nie zadziałać bo chyba na wieczność to nie działa i może sie zresetować

Opublikowano

Możecie mi jeszcze tylko podpowiedzieć gdzie mam dokładnie podłączyć wtyczkę od wiatraka? Próbowałem we wszystkie piny odbiornika wcisnąc wtyczke,również na odwrót ale wiatraczek ani drgnie. Mam wolne mijsca o nazwie Ch3,ch4 i B/C a wtyczka wygląda tak

post-17567-0-52664600-1436548589_thumb.jpg

Opublikowano

Problem w tym że wpinałem już we wszystkie porty. Jeden zawsze był wolny bo wtyczka ma tylko dwa piny i nic. Czy wiatraczek jest na 5v to nie wiem ale w aukcji było napisane że jest do silnika 540. Wpinałem w różnych kombinacjacjach zostawiając lewy i prawy pin wolny i nic

Opublikowano

W ch3, ch4 na pewno nie bo to są kanały, a nawet jakbyś chciał w któryś kanał to musiałbyś mieć jeszcze jeden przewód - sygnałowy :)

Wlutuj się w wtyczkę zasilania bo tylko tam może być wiatrak. Jak masz lutownicę to podłączenie takiego wiatraczka nie jest żadnym problemem.

Gdybyś miał pakiet np 2s lub 3s a wiatraczek na 5v to możesz się nawet wpiąć bezpośrednio pod pakiet za pomocą stabilizatora np LM7805

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.