Skocz do zawartości

C-160 Transall


Rekomendowane odpowiedzi

Dziś nastąpił oblot modelu.

Waga modelu wyszła większa niż zakładałem (jak zwykle) i do lotu wynosi 3300g, tak że obciążenie pow. ponad 84g/dm2

Problemem było też wyważenie modelu, nie wiem jak producent może podawać wagę do lotu 2800g. Aby uzyskać taką wagę całe wyposażenie (łącznie z silnikami) trzeba by dać na dziobie.

Bałem się tego oblotu, raz że obciążenie pow. duże, dwa brak amortyzacji podwozia, oraz małe kółka - problem ze startem z trawy. Poza tym złe zaklinowanie statecznika poziomego.

Co do startu obawy moje były niesłuszne, model bardzo ładnie startuję (za sprawą przeciwbieżnych śmigieł) i bardzo poprawnie lata.

Napęd w tym modelu daję mi ciąg ponad 3400g (statycznie), tak że nie było problemów ze startem (nawet z tak małymi kółkami)

Problemem było jednak lądowanie (choć to moja wina), zbyt twarde (drugie) spowodowało uszkodzenie przedniej wręgi (a miałem ją wzmocnić).

Dodatnie zaklinowanie statecznika spowodowało że do lotu poziomego lotka statecznika jest zaciągnięta o prawie 5stopni. Poza tym w locie nie widać z tym problemów.

Teraz pozostało jedynie go dokonczyć i przetestować latanie z klapami.

Na pewno pojawi się w powietrzu na zlocie na Żarze

 

Link do filmu z oblotu

 

Kilka zdjęć

transal1.jpgtransal2.jpg

 

transal3.jpgtransal4.jpg

 

wszystkie zdjęcia

http://picasaweb.google.pl/MGurdek/C160Transal#

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 45
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.