Skocz do zawartości

Saint Princess, Problem.


Rekomendowane odpowiedzi

Po spaleniu starej elektroniki do Saint Princess kupiłem:

-Aparatura Fly Sky i6

-Regulator Graupner Navy V15R

Zostawiłem silnik klasy 550 i akumulator 8,4 v 2000 mah Ni-MH. Łącznie łódź zrobiła z 20 rejsów,a na nowej elektronice 6. Na 3 rejs wymieniłem serwo na cyfrowe (TowerPro MG-92B). Wtedy zacząłem odczuwać spadek mocy. Dzisiaj  zrobiłem rejs i maksymalna prędkość to 50 % starej prędkości. Długość pływania jest bez zmian. Do tego doszedł drugi problem. Łódź nie ma łączności z nadajnikiem i przed każdym rejsem trzeba od nowa ją bindować ( na początku było to co 2-3 razy, a teraz zawsze po wyłączeniu. Bardzo proszę o pomoc w tych problemach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od razu powiem ze na szczotkach znam sie slabo no i za malo informacji zeby cos sensownego poradzic, poszedl bym taka droga:

1. sprawdz czy silnik kreci sie bez oporow (czyli nic sie nie stalo z lozyskami)

2. jak dlugo uzywasz tego silnika? moze cos ze szczotkami juz nie tak?

3. sprawdz prad pod czas pracy (V,A - z serwami, bez serw, najlepiej logerem typu eagletree, jak nie masz i nie masz od kogo pozyczyc PRIV do mnie)

4. zaloz na probe inna baterie (opis regualtora sugeruje NiMH lub NiCd)

5. sprawdz antene od odbiornika (czy nie ulamana, przerwana izolacja, czy nie lezy na kablach od zasilania)

6. sprawdz czy do srodka nie dostala sie woda (zalany odbiornik)

7. nie wiem jaka to aparatura, sprawdz czy end point gazu nie zostal przestawiony

 

tutaj ciekawy link o silnikach szczotkowych: http://www.modelboatmayhem.co.uk/Common/Electrics/How%20Fast.htm

ogolnie tematow sporo, moze czas przesiasc sie na bezszczotke?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, 5 min pływania i łódź stoi nadajnik piszczy, a z silnika leci dym. Zamówiłem Graupnera Speed 600 7.2 v i mam akumulatory li-po 3 s i nie wiem czy ten silnik to wytrzyma? Jeżeli nie to na ile ustawić górną granicę krzywej gazu?

EDIT: Trochę pomyślałem i uznałem, że mi chyba na głowę padło w ogóle myśląc o takim napięciu. Przestawiłem krzywą gazu ma max 92 %. Według moich obliczeń będzie wtedy podawane napięcie 9,4 v ( nie jestem pewny czy to tak łatwo się liczy więc proszę was o poprawę. Jeżeli naprawdę będzie podawane napięcie 9,4 v to myślicie, że ten silnik to wytrzyma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wloz woltomierz i zmierz. Swiezo naladowany pakiet LiPo ma 12,2V wiec nic dziwnego ze dym wali z silnika co jest na 7,2V

Nie znam sie na szczotkowych silnikach ale na inzynierski niuch 120% nominlanego napiecia nie powinienes przekraczac oraz temp silnika nie powinna przekoczyc 80stC

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.