mikpasz Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Po spaleniu starej elektroniki do Saint Princess kupiłem: -Aparatura Fly Sky i6 -Regulator Graupner Navy V15R Zostawiłem silnik klasy 550 i akumulator 8,4 v 2000 mah Ni-MH. Łącznie łódź zrobiła z 20 rejsów,a na nowej elektronice 6. Na 3 rejs wymieniłem serwo na cyfrowe (TowerPro MG-92B). Wtedy zacząłem odczuwać spadek mocy. Dzisiaj zrobiłem rejs i maksymalna prędkość to 50 % starej prędkości. Długość pływania jest bez zmian. Do tego doszedł drugi problem. Łódź nie ma łączności z nadajnikiem i przed każdym rejsem trzeba od nowa ją bindować ( na początku było to co 2-3 razy, a teraz zawsze po wyłączeniu. Bardzo proszę o pomoc w tych problemach
mikpasz Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Bardzo proszę o pomoc, nie jest to silnik?
dukeroger Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Opublikowano 4 Sierpnia 2015 od razu powiem ze na szczotkach znam sie slabo no i za malo informacji zeby cos sensownego poradzic, poszedl bym taka droga: 1. sprawdz czy silnik kreci sie bez oporow (czyli nic sie nie stalo z lozyskami) 2. jak dlugo uzywasz tego silnika? moze cos ze szczotkami juz nie tak? 3. sprawdz prad pod czas pracy (V,A - z serwami, bez serw, najlepiej logerem typu eagletree, jak nie masz i nie masz od kogo pozyczyc PRIV do mnie) 4. zaloz na probe inna baterie (opis regualtora sugeruje NiMH lub NiCd) 5. sprawdz antene od odbiornika (czy nie ulamana, przerwana izolacja, czy nie lezy na kablach od zasilania) 6. sprawdz czy do srodka nie dostala sie woda (zalany odbiornik) 7. nie wiem jaka to aparatura, sprawdz czy end point gazu nie zostal przestawiony tutaj ciekawy link o silnikach szczotkowych: http://www.modelboatmayhem.co.uk/Common/Electrics/How%20Fast.htm ogolnie tematow sporo, moze czas przesiasc sie na bezszczotke? 1
mikpasz Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Nie wiem co się stało, ale teraz działa bardzo dobrze...
mikpasz Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Niestety, 5 min pływania i łódź stoi nadajnik piszczy, a z silnika leci dym. Zamówiłem Graupnera Speed 600 7.2 v i mam akumulatory li-po 3 s i nie wiem czy ten silnik to wytrzyma? Jeżeli nie to na ile ustawić górną granicę krzywej gazu? EDIT: Trochę pomyślałem i uznałem, że mi chyba na głowę padło w ogóle myśląc o takim napięciu. Przestawiłem krzywą gazu ma max 92 %. Według moich obliczeń będzie wtedy podawane napięcie 9,4 v ( nie jestem pewny czy to tak łatwo się liczy więc proszę was o poprawę. Jeżeli naprawdę będzie podawane napięcie 9,4 v to myślicie, że ten silnik to wytrzyma?
mikpasz Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Proszę o pomoc. Jutro przychodzi silnik i chciałbym mieć wszystko zrobione.
dukeroger Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Opublikowano 14 Sierpnia 2015 wloz woltomierz i zmierz. Swiezo naladowany pakiet LiPo ma 12,2V wiec nic dziwnego ze dym wali z silnika co jest na 7,2V Nie znam sie na szczotkowych silnikach ale na inzynierski niuch 120% nominlanego napiecia nie powinienes przekraczac oraz temp silnika nie powinna przekoczyc 80stC 1
mikpasz Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Ok. Spróbuje ustawić tak, aby na max naładowanym nie przekraczał 9-9,4v.
mikpasz Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Nie bawiłem się w lipo tylko kupiłem ni-mh 3000 mah+ni-mh 2000 mah 8,4 v i mam pytanie czy trzeba robić przerwy, czy silnik wytrzyma ( około 50 min ) pływania?
mikpasz Opublikowano 21 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 21 Sierpnia 2015 nie wiem dokładnie, ale jest letni.
dukeroger Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Opublikowano 25 Sierpnia 2015 letni to raczej nie problem, gdzies wyczytalem ze 80stC nie powienien przekraczac - wtedy bylby goracy
Rekomendowane odpowiedzi